ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قیمت دلار روند کاهشی دارد؟

  • کد خبر: ۳۶۰۰۸
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
قیمت دلار  روند کاهشی دارد؟
پس از افت ۱۲ درصدی قیمت دلار در هفته قبل، در اولین روز هفته جاری کمی قیمت دلار به حالت نوسانی برگشت. آیا سیگنال‌های جدید نشان می‌دهد سقوط بعدی قیمت دلار در راه است؟

به گزارش شهرآرانیوز، آخرین قیمت دلار چند است و چه سیگنال‌هایی برای آینده بازار ارز می‌توان مشاهده کرد؟

 

«افزایش ۹۰۰ تومانی دلار و رسیدن قیمت دلار به ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان»، این عبارت خلاصه وضعیت بازار دلار در روز گذشته است که دنیای اقتصاد روایت و در کنار آن، به یک سیگنال کاهشی قیمت دلار در آینده اشاره کرده و نوشته است: روز گذشته خبری منتشر شد که در صورت عملی شدن می‌تواند تا حدی التهاب بازار ارز را کاهش دهد.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از تاسیس یک شرکت در عراق برای تسویه حساب طلب ۵ میلیارد دلاری ایران خبر داد.

 

درست است که این خبر نشان می‌دهد که قرار نیست ایران دلاری را به صورت مستقیم دریافت کند، ولی این مساله که می‌تواند نیاز‌های کالایی خود را بدون پرداخت ارزی مرتفع کند، می‌تواند فشار تقاضا در بازار ارز را کاهش دهد. موضوعی که با تضعیف سمت تقاضا، می‌تواند زمینه ساز افت قیمت‌ها شود، مگر آنکه سایر انواع تقاضا‌ها به بازار هجوم بیاورند. حمید حسینی توضیح داده که این میزان از طلب ایران نزد بانک TBI عراق است و طبق توافق دو کشور، ایران «لیست کالا‌ها و مواد اولیه‌ای که لازم دارد» را به این شرکت می‌دهد و این شرکت «کالا‌های اساسی» را می‌خرد و به ایران می‌فرستد.

 

علاوه بر این، روز گذشته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد که چند داروی کرونا ۳ هفته دیگر وارد بازار می‌شود.

 

بازگشت ارز‌های صادراتی نیز سیگنال نزولی دیگر برای قیمت دلار در آینده است که هرچند رقم آن به صورت دقیق جای تردید دارد، اما به هر ترتیب به نظر می‌رسد در روز‌های آینده فعالان بازار می‌توانند شاهد بازگشت میزانی از ارز‌های صادراتی باشند.

 

اما چهارمین سیگنال هم به مذاکرات اخیر اقتصادی ایران با کشور‌هایی مثل چین، عراق و سوئیس برمی‌گردد که هرکدام از این چهار سیگنال شاید بتوانند در آینده بر روند قیمت دلار تاثیری بگذارند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->