رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد:

شهروندان از تمهیدات سفارش تلفنی و غیرحضوری ذبح دام بهره‌مند شوند

  • کد خبر: ۳۶۳۷۸
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
شهروندان از تمهیدات سفارش تلفنی و غیرحضوری ذبح دام بهره‌مند شوند
باتوجه‌به شیوع کرونا امسال ذبح دام در عید قربان با محدودیت‌هایی همراه شده است و پیشنهاده شده شهروندان سفارشات خود را تلفنی و غیر حضوری از مراکز تعیین شده داشته باشند.
طنین همتی|شهرآرانیوز، از ابتدای هفته اعلام شد امسال برگزاری عید قربان و مراسم قربانی‌کردن دام به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. باتوجه‌به اینکه فعالیت مراکز عرضه دام محدود شده، تمرکز اصلی بر روی فعالیت مؤسسه گوشت مشهد است.
 
رئیس مؤسسه صنعتی گوشت مشهد درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای شهروندان تصریح کرد: برای راحتی همشهریان در این ایام در ۲ قالب خدمت‌رسانی می‌کنیم.
 
مجید موسوی گفت: برای سفارش‌گیری از همشهریان۶ خط تلفن با شماره‌های ۳-۳۳۵۵۴۳۳۰ به صورت (crm) و 2  خط با شماره  ۳-۳۸۸۰۱۳۹۲ برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند یا توانایی کارکردن ندارند، اختصاص داده‌ایم. همچنین تارنمای ثبت سفارس دام به‌نشانی www.mashadmeat.ir برای سفارش‌گیری اینترنتی از مردم در این ایام فعال است.
 
وی گفت: امسال اولین سال است که کل فرایند ذبح دام در روز عید قربان به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود. در سال‌های گذشته این عدد غیرحضوری کمتر از ۱۰ درصد بود، اما امسال کل این فرایند با بسترسازی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا ساعات پایانی روز پنجشنبه سعی بر این است سفارشا ت را دریافت کنیم، اما به این معنی نیست که جمعه این فرایند متوقف می‌شود. از مردم تقاضا می‌کنیم برای نظم بیشتر در خدمت‌رسانی سفارشات، هرچه زودتر تا پنجشنبه سفارش خود را ثبت کنند.
 
رئیس مؤسسه صنعتی گوشت مشهد درباره چگونگی ثبت سفارس مردم در این ایام اضافه کرد: تنوع قیمتی متناسب با وزن دام تعیین و انتخاب می‌شود، مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت گرفته می‌شود و پس از واریز، سفارش ثبت می‌شود.
 
وی تصریح کرد: باتوجه‌به انتقال تب کریمه کنگو از دام به انسان در فصل گرما و باتوجه‌به اینکه رشد و تکثیر فعالیت کنه در فصول بهار و تابستان افزایش می‌یابد، تنها راه مقابله با انتقال این بیماری رعایت اصول بهداشتی مانند نگهداری لاشه دام در اتاق پیش‌سردکن، پرهیز از کشتار غیرمجاز دام و سم‌پاشی جایگاه دام است.
 
موسوی افزود: پس از کشتار در روز عید قربان برای رعایت اصول بهداشتی دام فرایند ۲۴ ساعته پیش‌سرد دام انجام می‌شود و روز بعد از عید، از صبح زود فرایند توزیع را شروع می‌کنیم که بتوانیم همان روز کل دام قربانی شده را به دست مردم عزیزمان برسانیم.
 
وی تأکید کرد: ما متناسب با نیاز مردم و درخواستشان این کار را انجام می‌دهیم و طبق پیش‌بینی انجام شده تعداد زیادی دام خردیداری و در بازار دام نگهداری می‌شود.
 
وی افزود: افرادی هم که دام را برای ذبح بیاورند، بعد اینکه وزن تعیین شود، رسید به آن‌ها تحویل داده می‌شود.
 
لازم به ذکر است طبق گفته دام‌پزشکی استان امسال ۱۵۹ گروه دام‌پزشکی استان در قالب ۵۷ گروه ثابت و ۱۰۲ گروه سیار با حضور ۷۲ دام‌پزشک، ۱۴۴ کارشناس بهداشت گوشت و ۳۲ ناظر ذبح شرعی آماده خدمت‌رسانی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->