وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

تلفیق موسیقی با صدای قلب بیماران قلبی + صوت

  • کد خبر: ۳۶۴۶۵
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
  • ۱۱
تلفیق موسیقی با صدای قلب بیماران قلبی + صوت
شایان شکرابی پزشک عمومی و از هنرمندان فعال حوزه موسیقی با ساخت و تنظیم قطعاتی بر مبنای صدای تپش قلب بیماران،‌ این آوا را با موسیقی اصیل ایرانی تلفیق و آثار متفاوتی خلق کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ شایان شکرابی پزشک عمومی، نوازنده پیانو و سرپرست گروه موسیقی «دال» از ساخت و تنظیم قطعاتی بر اساس صدا‌های بیماری‌های قلبی با در نظر گرفتن چارچوب‌های موسیقی اصیل ایرانی خبر داد.

شایان شکرابی در این باره گفته است: در ساخت و تنظیم این قطعات صدا‌های ضبط شده از تپش قلب بیماران دچار بیماری‌های قلبی را با موسیقی اصیل ایرانی تلفیق کردهام. من در این آثار تلاش کردهام از نوا‌ها و ساز‌های بومی ایران استفاده و این موسیقی را با ساز‌های استاندارد غربی نیز ترکیب کنم. این ایده میتواند جنبه کمک آموزشی برای دانشجویان پزشکی و پرستاری جهت یادگیری صدا‌های قلب در حالت‌های مختلف داشته باشد.

این نوازنده پیانو با اشاره به انتشار اولین تجربه موسیقایی خود در این قالب بیان کرد: در اولین تجرب‌های که پیرامون این پروژه انجام دادیم، آهنگ midsystolic click بهعنوان یک مثال از این مجموعه با ملودی زیبای استاد پرویز مشکاتیان تلفیق شده است. این قطعه خوشبختانه با استقبال کارشناسان و جامعه پزشکی مواجه شده به طوری که روز‌های گذشته و در صفحه daily cardiology (صفحه تخصصی آموزش قلب و عروق) نیز پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

شکرابی توضیح داد: این صدای قلب، صدایی با فرکانس بالاست که توسط استتوسکوپ (گوشی پزشکی) در میانه انقباض بطن‌ها شنیده میشود. صدای اول (s ۱) و دوم (s ۲) قلب بهصورت طبیعی سمع میشود و صدای کلیک در میانه انقباض بطن‌ها به علت افتادگی دریچه میترال به گوش میرسد.


تعداد بازدید : 4496
 

سرپرست گروه موسیقی «دال» چندی پیش یک گروه ویژه هنری به نام «ابرک» را نیز در راستای حمایت از بیماران روانپزشکی تشکیل داده بود.

تمرکز این گروه به صورت تخصصی بر مساله اشتغال بیماران روانپزشکی بر مبنای روش Individual Placement and Support بود. در این روش با شناسایی توانایی و استعداد هر شخص به حمایت و جایگزینی افراد در جایگاه مناسب آن‌ها پرداخته میشود.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
احمد
Germany
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
سلام.اسم آهنگ استاد مشکاتیان چی هست؟
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
سلام میشه اسم ملودی استاد مشکاتیان رو بگید؟
مبشری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
بی نظیر پر حس وتاثیر گذار وخلاق ...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
سلام فوق العاده بی نظیر آدم دگرگون می کنه.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
بی نهایت تاثیر گذار
مشاور
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
1
دقت کنید صدای قلب چقدر زیبا و احساس‌برانگیزه...
و چقدر با هر طپش پیام زندگی منتشر می‌کنه
خدایا بابت صدای ضربان قلبم که بهترین موسیقی زندگی است سپاسگزارم ...
علی ارشادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
0
بی نظیر تنها مولودی که از شنیدنش سیر نمیشم
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
0
0
بی نظیر و فوق العاده تاثیر گذار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
0
عالی
فتانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
0
قطعه خزان از استاد پرویز مشکاتیان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->