عاقبت مرغ‌های تریاکی چه شد؟ پرداخت ارز ترجیحی ادامه خواهد داشت قیمت سکه پارسیان امروز یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۴ کارت‌های سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده‌اند (۱۸ آبان ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و مونتاژی (۱۸ آبان ۱۴۰۴) | تایید تعرفه پلکانی، خریداران را در انتظار نشاند ۹۰ درصد مشترکان گاز در خراسان رضوی، مصرف بهینه و متعارف دارند | اسراف‌کاران سرمایه ملی، نقره‌داغ می‌شوند ویدئو | وارد کردن ۷۴ هزار تن برنج خارجی از اواسط هفته (۱۸ آبان ۱۴۰۴) | قیمت برنج‌های وارداتی چقدر است؟ قیمت گل زعفران در بازار تربت‌حیدریه اعلام شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) | برداشت زعفران تا چه زمانی ادامه دارد؟ مصرف آب در تهران ۲ برابر میانگین جهانی | مشهد، رتبه ۱۲ مصرف آب در کشور یادی از عباسقلی صابر، صاحب بزرگ‌ترین برند فرش ایران | بِرند بَرنده صابر اولتیماتوم استاندار خراسان رضوی به بانک‌های خصوصی مستقر در استان چگونه برای نوزادان سهام بورسی بگیریم؟ کارآفرینی و ثروت ارزش است ریزش سنگین بورس | خروج پول از بازار شدت گرفت (۱۸ آبان ۱۴۰۴) مبلغ ارز تأمین نهاده‌های دامی مشخص شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت دلار بازار آزاد در آرامش (۱۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت جدید محصولات هایما اعلام شد+جدول باورهای کهنه، واقعیت کیفیت تولید ملی را  از دیدگان مردم پنهان کرده است | «ساخت ایران» زخمی بی اعتمادی ترک‌فعل برخی دستگاه‌ها، مشکل فعلی تأمین ارزاق عمومی | دانه‌درشت‌ها در حاشیه امن! کالای ایرانی در عراق گران‌تر از کالای چینی و ترکی | علت چیست؟ چاره عبور از بحران کمبود آب چیست؟ | کاهش فشار آب یا صرفه‌جویی تعدیل کارمندان دارای حداقل ۳ فرزند و بانوان باردار یا دارای فرزند شیرخوار ممنوع شد پیش فروش ۳ محصول سایپا از امروز (یکشنبه، ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۴) آغاز شد + جدول و مشخصات خودروها افزایش ۲برابری واردات برنج طی شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۴ ویدئو | نماینده مجلس: احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد | اعدادی مثل ۵هزار تومان و ۶هزار تومان و ۷هزار و ۵۰۰ تومان را ما هم شنیدیم ویدئو | آغاز دوگانه‌سوزکردن رایگان خودرو‌ها از امروز (۱۸ آبان ۱۴۰۴) پرونده واردات نهاده‌های دامی روی میز شورای تأمین استان | استاندار خراسان رضوی: از همه ابزار‌ها استفاده خواهیم کرد
سرخط خبرها

ممنوعیت خرید بلیت بیش از یک کوپه قطار

  • کد خبر: ۳۶۶۲۱۸
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۹
ممنوعیت خرید بلیت بیش از یک کوپه قطار
قائم مقام مدیرعامل راه آهن گفت: سیستم فروش بلیت قطار به گونه‌ای طراحی شده که به صورت اینترنتی و حضوری هیچ شخصی اجازه خرید بلیت بیش از یک کوپه را ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، میرحسن موسوی با بیان اینکه در روز پیش‌فروش بلیت قطار حدود ۶۰۰ هزار بلیت توسط متقاضیان سفر با قطار خریداری می‌شود، اظهار کرد: در همین روز پیش‌فروش حدود ۱۰ میلیون نفر جست‌و‌جو گر وارد سیستم می‌شوند که اگر فرض بگیریم حدود ۵۰ درصد آنها دو یا سه بار جست‌و‌جو کنند برای حدود پنج میلیون تقاضای سفر حدود ۶۰۰ هزار بلیت عرضه می‌کنیم.

وی افزود: در روز حدود ۸۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌کنیم که از این میزان حدود ۵۶ هزار نفر مربوط به قطار‌های بین شهری است. به عبارتی برای هر روز سفر در مسیر رفت و برگشت جمع صندلی‌های پیش‌بینی شده ۵۶ هزار نفر سفر است.

قائم مقام مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: تمام واگن‌های شرکت‌های حمل و نقلی ریلی مسافری اختصاص یافته در روز پیش‌فروش بلیت یعنی امروز عرضه می‌شود. از سوی دیگر به صورت اینترنتی و حضوری سیستم به گونه‌ای طراحی شده که هیچ شخصی اجازه خرید بیش از یک کوپه بلیت را ندارد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: بنابراین هیچ کس نمی‌تواند تعداد زیادی بلیت خریداری کند و بعدا واگذار کند؛ ضمن اینکه امکان اصلاح نام و نام خانوادگی در زمان دیگر برای هیچ‌کس وجود ندارد.

موسوی از مردم درخواست کرد که بلیت مورد نظر خود را از مراکز مجاز فروش تهیه کنند و گفت: سیستم یکپارچه است و امکان خرید بلیت بیش از قیمت مصوب وجود ندارد.

این مقام مسئول در راه‌آهن در پاسخ به اینکه چرا خرید بلیت قطار سخت است؟ گفت: در طول سال‌های گذشته به دلیل اقتصاد ضعیف قطار‌های مسافری بین شهری و حومه‌ای، از طریق شرکت‌های های حمل و نقل ریلی مسافری سرمایه‌گذاری در این بخش خیلی کم بوده و این در حالی است که تعداد زیادی از واگن‌های قدیمی را به جهت افزایش کیفیت و ایمنی از مدار خارج کردیم. اخیرا تسهیلات حمایتی برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری جهت تامین ناوگان مسافری نو و بازسازی سطح یک و دو واگن‌های مسافری پیش بینی شده است که مورد استقبال شرکت‌های حمل و نقلی ریلی قرار گرفته است.

به دلیل قیمت پایین قطار‌های مسافری بین شهری و حومه‌ای، استقبال از راه آهن بیشتر است

وی افزود: در چند رویداد گذشته خوشبختانه شرکت‌های مسافری زیادی هم برای نوسازی واگن‌های مسافری هم برای خرید و بازسازی سطح یک و دو واگن‌ها اقدام کردند. اگر تعداد واگن‌ها و لکوموتیو‌های مسافری افزایش پیدا کند می‌توانیم بخش عمده‌ای از تقاضای سفر با قطار را پاسخ دهیم. این موضوع به تدریج در حال رخ دادن است. تمام موافقت‌نامه‌های امضا شده به قرارداد تبدیل شده است.

موسوی در ادامه گفت: به دلیل قیمت پایین قطار‌های مسافری بین شهری و حومه‌ای، استقبال از راه آهن بیشتر است از طرفی به دلیل ایمنی و آسایش سفر با قطار اولویت اول مردم سفر با قطار است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به تاخیر در قطار‌ها نیز اشاره کرد و گفت: از اول سال تا کنون تاخیر حرکت قطار‌های مسافری بین شهری از مبدا به مقاصد کمتر از نیم ساعت بوده و فاصله از مبدا تا مقصد نیز به طور متوسط ۷۵۰ کیلومتر است.

قائم مقام مدیرعامل راه آهن عنوان کرد: بعضا آنچه اتفاق می‌افتد خرابی و نقص فنی است که در قطار ایجاد می‌شود و مدتی در برخی ایستگاه‌ها متوقف می‌شوند. برای آن هم تدابیری اتخاذ شده و لکوموتیو‌های امداد قطار‌ها در مسیر‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->