حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان تمرین استقلال تعطیل شد اوسمار: امیدوارم سال آینده به صدر جدول برگردیم
سرخط خبرها

درباره علیرضا صادقی، که در سپاهان ۳ سال آقای گل لیگ‌های رده پایه کشور شد

  • کد خبر: ۳۷۲۶۱
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
درباره علیرضا صادقی، که در سپاهان ۳ سال آقای گل لیگ‌های رده پایه کشور شد
علیرضا صادقی، فوتبالیست جوان مشهدی، چند فصل رؤیایی را در تیم‌های پایه باشگاه سپاهان اصفهان سپری کرده است. او ۳ سال است که عنوان آقای‌گلی را با خود یدک می‌کشد، اما شاید کمترکسی در مشهد او را بشناسد و خبری از طلوع چنین‌ستاره‌ای در آسمان فوتبال ایران داشته باشد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ ستاره‌های بومی کیلومتر‌ها دورتر از خاک مشهد جذب تیم‌های پایه باشگاه‌های بزرگ کشور می‌شوند و آن‌وقت هواداران فوتبال چشمشان به حضور بچه‌های شهر در تیم لیگ‌برتری‌شان خشک شده است. برای تماشای بازی مهربان باید یک‌نیمه‌واندی چشم بکشند، خبری از محمدزاده و نبی‌زاده نیست و خراسانی هم گزینه تعویضی برای خالی‌نبودن عریضه است. خبر درخشش یکی دیگر از جوان‌های شهر این‌بار در پیراهن زرد‌های اصفهانی نیز چندروزی می‌شود که نقل محافل است.
 
علیرضا صادقی، فوتبالیست جوان مشهدی، چند فصل رؤیایی را در تیم‌های پایه باشگاه سپاهان اصفهان سپری کرده است. او ۳ سال است که عنوان آقای‌گلی را با خود یدک می‌کشد، اما شاید کمترکسی در مشهد او را بشناسد و خبری از طلوع چنین‌ستاره‌ای در آسمان فوتبال ایران داشته باشد. اگر امروز و فردا سرو‌صدای جنجال باشگاه‌های بزرگ برای جذب این ستاره مشهدی را شنیدید، تعجب نکنید. استعداد‌های بومی فوتبال استان کیلومتر‌ها دورتر و به دور از چشم، شکوفا می‌شوند!


برخاسته از مکتب ابومسلم

اصلا جزو آخرین کسانی است که از مکتب ابومسلم در فوتبال این شهر برخاست. متولد ۱۳۷۷ است و شاید برای خیلی‌ها سؤال شود چطور با ابومسلمی که سال‌ها از نابودی مطلقش می‌گذرد، ارتباط دارد؛ اما علیرضا صادقی از پایه‌های ابومسلم کار فوتبال حرفه‌ای‌اش را آغاز کرده است.
 
او که در خانواده‌ای تمام‌ورزشی به دنیا آمده است، می‌گوید: ابتدا کارم را با فوتسال شروع کردم، اما بعد به‌سمت فوتبال رفتم. از پایه‌های ابومسلم شروع کردم و بعد از انحلال این تیم و سیاه‌جامگان و... به تیم‌های لیگ استان آمدم. وی می‌افزاید: در ابومسلم دفاع بازی می‌کردم، اما وقتی به شهاب خراسان آمدم، به پست مهاجم منتقل شدم. چند بار آقای گل لیگ‌های استان و مشهد شدم.


همیشه پای اصفهان در میان است‌

می‌گوید وقتی شنیدم تیم جوانان سپاهان تست می‌گیرد، با پیشنهاد مدیران باشگاه شهاب برای تست به اصفهان رفتم و خوشبختانه در تست تیم جوانان سپاهان قبول شدم. آقای گل لیگ برتر امید‌های کشور اظهار می‌کند: سال اول حضورم در اصفهان توانستم با جوانان سپاهان در لیگ برتر کشور ۱۸ گل بزنم و عنوان آقای‌گلی را به دست بیاورم. وی می‌افزاید: سال بعد با تیم سپاهان قهرمان لیگ امید‌های دسته‌یک کشور شدیم و با ۱۳ گل آقای گل شدم و بالاخره فصل ۹۹-۹۸ نیز در لیگ برتر امید‌های کشور توانستم ۱۸ گل بزنم و عنوان آقای‌گلی را به دست بیاورم.

علیرضا صادقی درحالی در اصفهان شکوفا شد که به‌عنوان یک بازیکن مشهدی حالا زیر چتر حمایتی ویژه آکادمی سپاهان قرار گرفته و به‌همین‌زودی‌هاست که در آسمان فوتبال ایران بدرخشد. امید‌های سپاهان با صادقی مشهدی توانستند در لیگ برتر امید‌ها به مقام نایب‌قهرمانی برسند؛ در لیگی که فولاد خوزستان قهرمان شد و شاهین بوشهر به مقام سوم رسید.


ترافیک خط حمله سپاهان

علیرضا صادقی بعد از ۳ سال درخشان در رده‌های پایه سپاهان، حالا آماده پیوستن به جمع بزرگ‌سالان اصفهانی است. این بازیکن مشهدی درباره حضور در تمرینات تیم بزرگ‌سالان سپاهان می‌گوید: هفته پیش سر تمرینات تیم بزرگ‌سالان حاضر شدم و امیر قلعه‌نویی از نوع بازی‌ام خوشش آمد، اما بعد از تمرین به من گفت خودت می‌بینی ما در تیم مهاجم زیاد داریم و در خط حمله ترافیک است. نمی‌توانم تو را بازی بدهم، اما اگر می‌خواهی، می‌توانی با تیم تمرین کنی.
 
صادقی می‌افزاید: من هم دوست دارم بازی کنم و این شد که پذیرفتم طبق نظر باشگاه فعلا برای کمک به تیم دوم سپاهان، یعنی سپاهان نوین، به این تیم ملحق شوم. سپاهان نوین در لیگ دسته‌سوم است و در خطر سقوط قرار دارد.
 
وی اضافه می‌کند: رقابت‌های لیگ دسته‌سوم از ۱۴ مرداد ازسر گرفته می‌شود و من هم امیدوارم بتوانم به تیم کریم قنبری کمک کنم تا دست‌کم سقوط نکند.


در انتظار قرارداد‌های شیرین

مهاجم مشهدی امید‌های سپاهان به انتخاب دی‌اسپورت، پدیده لیگ برتر امید‌های کشور شناخته شد. او علاوه بر آقای‌گلی توانست بازیکن فنی هم لقب بگیرد. علیرضا صادقی درباره قراردادش با باشگاه اصفهانی و پیشنهاد‌های احتمالی که برای فصل بعد خواهد داشت، می‌گوید: قراردادم با سپاهان سه‌ساله بود و ۲ سال دیگر هم با این تیم قرارداد دارم.
 
وی می‌افزاید: از گل‌گهر و گل‌ریحان پیشنهاد‌هایی برای فصل بعد دارم، اما ترجیحم این است در اصفهان و سپاهان بمانم؛ البته برای من بازی‌کردن خیلی مهم است و اگر قرار است بازی نکنم، شاید به یک تیم دیگر بروم.

صادقی درباره وضعیت حرفه‌ای باشگاه اصفهانی تصریح می‌کند: از نظر من سپاهان بهترین آکادمی پایه در ایران را دارد. البته مشکل اصلی این است که بازیکن‌سوزی در سپاهان زیاد است. به نظر من سپاهان باید از بازیکنان پایه خود در تیم اصلی بهتر استفاده کند و یکی‌دو تیم دیگر در لیگ ۱ و ۲ داشته باشد تا بازیکنانی که در رده‌های پایه پرورش می‌دهد، هدر نروند.


رؤیای اروپا و پیراهن ملی

علیرضا صادقی از رؤیاهایش نیز یاد می‌کند و می‌گوید: برای من حضور در اروپا یک رؤیاست. دوست دارم یک روز در لیگ جزیره بازی کنم و حقیقت آن است که این مسئله دوراز‌دسترس هم نیست. وی می‌افزاید: از طرفی برای هر ورزشکاری پوشیدن پیراهن تیم ملی یک افتخار است. من هم دوست دارم به سطحی از فوتبال برسم که بتوانم در تیم ملی بازی کنم و دل مردم را شاد کنم.

مهاجم جوان مشهدی باشگاه سپاهان، حالا در ابتدای مسیر سعادت قرار دارد و به‌عنوان یک مشهدی دور از چشم فوتبال‌دوستان این شهر در اصفهان سنگ‌بنای آینده‌اش را می‌چیند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->