سرخط خبرها
با حضور حسین فرهادیان در پایگاه اطلاعات مردمی رخ داد

مطالبات مردم از شهردار منطقه

  • کد خبر: ۳۷۶۳
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
مطالبات مردم از شهردار منطقه

نجمه موسوی کاهانی
دبیرشهرآرا محله منطقه

مدتی است که مسئولان و شهرداران مناطق مختلف مشهد در پایگاه اطلاعات مردمی137 حضور یافته و پاسخ‌گوی سؤالات مردم در زمینه فعالیت یا منطقه خود می‌شوند. شهردار منطقه9 نیز که از پیشگامان در طرح‌های مردم‌نهاد است در روز 17مرداد در محل این پایگاه حضور یافت و در مدت زمان 2ساعت به بیش از 50پیام مردمی پاسخ داد.
در میان تماس‌های مردم برخی‌ها از قبل اطلاع داشتند که در آن روز شهردار به‌طور مستقیم پاسخ‌گوی آن‌ها خواهد بود و برخی دیگر پس از اینکه با مرکز تماس می‌گرفتند تا انتقاد یا پیشنهاد خود را مطرح کنند، متوجه می‌شدند که می‌توانند با حسین فرهادیان مشکل خود را در میان بگذارند.

 

پیگیری و اجرا
در میان تماس‌های برقرار شده حدود 20پیام فقط نیاز به راهنمایی داشت که به‌طور آنی توسط شهردار پاسخ داده شد و 34پیام نیز نیاز به پیگیری داشت که فرهادیان با ثبت آن‌ها، قول داد پیگیری و پاسخ‌گویی به موقع را در دستور کار نیروهای مرتبط قرار دهد. از میان تماس‌هایی که مردم با حسین فرهادیان داشتند و او نیز قول پیگیری به آن‌ها داد، برخی مربوط به آسفالت خیابان‌ها و برخی هم مناسب‌سازی پیاده‌روها بود. حدود 10پیام اختصاص به این مطالبه مردم داشت که با توجه به اینکه طرح بهسازی و نوسازی پیاده‌روها از سال گذشته در دستورکار شهرداری منطقه9 قرار داشته است مردم به‌زودی شاهد تحقق این وعده‌ها خواهند بود.
مشکلات ترافیکی منطقه و معطلی‌های طولانی در تردد مسیرهای اصلی منطقه نیز از مواردی بود که تعداد زیادی از تماس‌ها را به خود اختصاص داد. درخواست یک‌طرفه‌شدن برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها نیز از خواسته‌های آن دسته از مردمی بود که از قفل بودن کوچه‌های محل سکونتشان خسته شده‌اند و برای حل مشکل ترافیکی به جای سازمان ترافیک دست به دامن شهرداری شده‌اند.
باز شدن بن‌بست‌های چندین کوچه از محله هاشمیه و صیاد نیز از خواست‌های ترافیکی مردم بود. حسین فرهادیان نیز با توجه به تماس‌های مکرر مردم قول داد دستور بررسی این نقاط پرتردد را صادر کند.

 

گله از همسایه‌های متخلف
گله از نخاله‌های همسایه و آلودگی جوی‌های جلو در منازل که برخی همسایه‌های بی‌ملاحظه باعث به وجود آمدن آن هستند دلیل تعدادی از تماس‌ها بود که از شهردار می‌خواستند برای محله و کوچه آن‌ها نیروهای خدماتی به‌طور ویژه خدمت‌رسانی کنند. خروجی‌های نامناسب فاضلاب و انبار ضایعاتی که در نزدیکی محل سکونت مردم ایجاد مزاحمت و آلودگی کرده است نیز در میان خواسته‌ها و شکایات مردم قرار داشت تا با برخورد قانونی مشکل اهالی حل شود.
مشکلاتی که کال‌های منطقه و به‌ویژه کال خیابان نماز6 برای اهالی محل ایجاد کرده است و رسیدگی و رفع آلودگی و مزاحمت‌هایی که به دنبال وجود این کال برای همسایه‌های آن به وجود آمده است از دیگر مطالبات مردم از شهردار منطقه بود.
برخی‌ها گله داشتند از تخلفات ساختمانی تعدادی از پیمانکاران که علاوه‌بر نازیبایی منظر شهری به دلیل مشکلاتی که به وجود آورده همسایه‌ها را کلافه کرده است و از شهردار منطقه خواستند برای رهایی از دست همسایگان متخلف راهکاری جلو پایشان بگذارد. تقاضای افزایش روشنایی در برخی معابر و کوچه‌ها از دیگر خواسته‌های مردم بود که فرهادیان قول رسیدگی سریع به آن‌ها را داد.

 

مشکلات محیط زیستی
از مشکلات شهری و ترافیکی که بگذریم نوبت می‌رسد به تقاضای ایجاد شهر بانشاط. ایجاد فضای سبز و درختکاری در منطقه، درخواست آبیاری درختان جلو منازل توسط شهرداری و به طور کلی دغدغه‌های محیط زیستی از مواردی بود که چندین نفر در آن زمینه تماس گرفته بودند. ورزشکارانی که تقاضای ایجاد مسیر مناسب برای دوچرخه را در منطقه داشتند و طبیعت‌گردهایی که خواسته‌شان اتصال مسیر پیاده‌روی و کوهنوردی میان باغ وکیل‌آباد و بوستان خورشید بود نیز درخواست خود را با حسین فرهادیان مطرح کردند. شهردار منطقه نیز که توجه ویژه‌ای به فضاهای ورزشی و ایجاد محیط‌های فرهنگی‌تفریحی دارد به آن‌ها وعده داد پیگیری و ایجاد مسیرهای مناسب را در دستور کار قرار خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->