نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

«محرم نویدکیا» در راه سپاهان!

  • کد خبر: ۳۸۵۱۵
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
«محرم نویدکیا» در راه سپاهان!
تیم فوتبال سپاهان برای دومین مرتبه طی ۹ روز مقابل استقلال شکست خورد تا امیر قلعه‌نویی تصمیم بگیرد به‌خاطر ناکامی‌های چند‌وقت‌اخیرش، از سمت خود در این تیم استعفا کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سپاهانی که تا میانه فصل لیگ نوزدهم مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی بود، ولی هم لیگ را به پرسپولیس باخت، هم در جام حذفی توسط استقلال حذف شد و هم اینکه حالا حتی کسب سهمیه نیز برایش تا حدود زیادی دورازدسترس شده است. تمام این عوامل دست به دست هم داد تا امیر قلعه‌نویی برای اولین‌بار در طول دوران سرمربیگری‌اش، یک فصل فوتبالی را ناتمام رها کرده و استعفا کند و به قول خودش، در سپاهان «دیگر حوصله و زمانی برای ادامه سوءتفاهم وجود ندارد».

روند نزولی سپاهان بعد از آغاز دوباره مسابقات که به‌دلیل کرونا تعطیل شده بود، شروع شد. در ادامه با پیشتازی پرسپولیس، امید‌ها برای قهرمانی طلایی‌پوشان در لیگ قطع شد. نارضایتی هواداران، نگرانی مدیران و بعد از آن سکته و چالشی ناخوانده برای قلعه‌نویی تا از همان زمان زمزمه‌های رفتن او به صدا دربیاید. قلعه‌نویی روی کشتی سوراخ‌شده سپاهان خیلی دوام نیاورد و پیش از اینکه به‌طور‌کلی با هدایت او این کشتی غرق شود، از آن پیاده شد. از متن استعفای امیر قلعه‌نویی که فقط دقایقی بعد از شکست مقابل استقلال صادر شد، می‌شود فهمید که این متن از قبل نوشته و آماده انتشار شده بود. او نوشته «بازی با استقلال برای من آخرین آزمون در قامت مربیگری سپاهان بود که دوست داشتم سربلند از آن بیرون بیایم، اما مقدر نبود»؛ این یعنی اگر سپاهان در این بازی پیروز هم می‌شد، در روند این استعفا تغییری به وجود نمی‌آمد. فقط احتمالا در خط اول از خوش‌حالی برد صحبت می‌شد و نه از ناراحتی شکست. بعد از کنار‌رفتن از جام حذفی با دومین شکست در فاصله ۱۰ روز مقابل استقلال، شاید این انتظار وجود داشت که مدیران سپاهان، خود دست‌به‌تغییر ببرند، اما قلعه‌نویی کاملا هوشمندانه دست پیش را گرفت و قبل از اینکه حرف‌و‌حدیثی باشد، استعفا را بر برکناری ترجیح داد. قلعه‌نویی بخش زیادی از پایه مبلغ قراردادش را از سپاهان گرفته است و دیگر حساب‌و‌کتاب خاصی با این باشگاه ندارد. امیر به اصفهان بدرود گفت تا سپاهان بماند و یک آینده نامعلوم.


بازتاب استعفای قلعه‌نویی در سایت AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا هم خبر استعفای سرمربی سپاهان را بازتاب داد. روز گذشته سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر استعفای قلعه‌نویی را بازتاب داد و نوشت: امیر قلعه‌نویی، سرمربی سابق تیم ملی ایران، بعد از شکست مقابل استقلال در یک‌چهارم نهایی جام حذفی از مربیگری سپاهان اصفهان استعفا کرد. این سایت در ادامه مطلب خود نوشت: قلعه‌نویی جزو سرمربیان باسابقه لیگ برتر ایران است که افتخارات زیادی را در لیگ داخلی این کشور به دست آورده است. این مربی که از نیمکت مربیگری باشگاه استقلال حتی به نیمکت مربیگری تیم ملی ایران هم رسیده بود، در فصل جاری رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران موفقیت خاصی به دست نیاورده است. تیم اصفهانی باید در تاریخ ۲۵ شهریور در لیگ قهرمانان آسیا به‌مصاف النصر عربستان برود؛ به‌همین‌خاطر باید سریعا جایگزین مناسبی برای قلعه‌نویی پیدا کند.


فرش قرمز برای محرم

هنوز کاروان سپاهان از تهران به‌سمت اصفهان راه نیفتاده بود که این شایعه در دیار زاینده‌رود پیچید که محرم نویدکیا جانشین امیر قلعه‌نویی مستعفی می‌شود. سپاهان به‌هیچ‌وجه آمادگی استعفای فوری امیر قلعه‌نویی را نداشت، اما امیر انگار خودش را برای این کار آماده کرده بود. البته در اصفهان این فضا را به وجود آورده بودند که جام حذفی آخرین فرصت قلعه‌نویی برای جبران لیگ برتر است؛ این را حتی یک روزنامه محلی در آستانه بازی با استقلال روی جلد خود برده بود.

به محض اینکه استقلال، سپاهان را حذف کرد، نامه خداحافظی امیر منتشر شد. انتشار سریع این نامه نشان می‌دهد قلعه‌نویی برای کنار‌کشیدن از سپاهان آمادگی قبلی داشت. گویا قلعه‌نویی با خودش قرار گذاشته بود اگر سپاهان به نیمه‌نهایی جام حذفی نرسد، کنار برود. این اولین کناره‌گیری قلعه‌نویی (بدون احتساب اتفاقات انزلی) در جریان لیگ برتر است. سال‌ها پیش در ملوان، امیر قلعه‌نویی قبل از آنکه قراردادی ببندد، با پی‌بردن به مشکلات مالی باشگاه و اختلاف موجود میان مدعیان مالکیت، در عرض کمتر از ۱۰ روز از همکاری با نماینده بندر انزلی انصراف داده بود. صرف‌نظر از آن اتفاق، امیر همیشه عادت داشت فصل را با تیم‌های تحت هدایتش تمام کند؛ اما این‌بار بیماری قلبی و ناراحتی‌های قبلی باعث شد قلعه‌نویی تا پایان فصل دوام نیاورد. اما حالا سرمربی جدید سپاهان چه کسی خواهد بود؟ سپاهان ۲ بازی دیگر در لیگ برتر دارد؛ هفته بیست‌و‌نهم با شهر‌خودرو و هفته آخر با پیکان و احتمالا باشگاه این ۲ بازی را با یکی از دستیاران امیر قلعه‌نویی ادامه خواهد داد، ولی برای فصل جدید، محرم نویدکیا نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت سپاهان است.

در اصفهان شایعه شده محرم نویدکیا با همکاری هادی عقیلی روی نیمکت سپاهان خواهد نشست. طی چند ماه گذشته حداقل چند بار نام محرم به‌عنوان جانشین احتمالی امیر مطرح شد و در تمامی مقاطع، نویدکیا سکوت اختیار کرد و حالا باید دید آیا این‌بار به حرف می‌آید؟ البته همه می‌دانستند امیر و سپاهان تحت هیچ شرایطی فصل بعد با هم نیستند. خیلی‌ها قلعه‌نویی را سرمربی بعدی مس کرمان می‌نامیدند و محرم نویدکیا را سرمربی آتی سپاهان. حالا باید دید در اصفهان چه اتفاقی رخ می‌دهد؛ این هم درحالی است که مدیران طلایی‌پوش دیار زاینده‌رود این‌روز‌ها تصمیم گرفتند تیمشان را به دست تکسیرا بسپارند تا این مربی در ادامه لیگ، قهرمان سابق لیگ برتر را تمرین دهد و احتمالا روی نیمکت هم بنشیند.


مسئله مدرک نویدکیا!

محرم برای اینکه منعی برای حضور روی نیمکت تیم سپاهان به‌عنوان سرمربی نداشته باشد، باید در روز‌های آتی و پیش از شروع لیگ برتر در کلاس A ثبت‌نام کند. براساس قوانینی که از‌سوی کمیته آموزش کنفدراسیون فوتبال آسیا وضع شده است، در این برهه از زمان همه اعضای کادر فنی تیم‌های لیگ‌برتری باید دارای مدرک A باشند. این به‌زودی برای سرمربیان در تیم‌های لیگ‌برتری به مدرک حرفه‌ای ارتقا پیدا خواهد کرد که به نظر می‌رسد زمان اجرای این قانون در فصل ۲۰۲۱ باشد. این قانون ابتدا در لیگ قهرمانان آسیا و در ادامه در لیگ‌های ملی اجرایی خواهد شد. محرم نوید‌کیا در سال ۹۷ کلاس B را در اصفهان سپری کرد، اما بعد از آن در هیچ‌یک از کلاس‌های مربیگری شرکت نکرد. محرم به‌تازگی و بعد از سفر اسکوچیچ به سپاهان، دیداری با سرمربی تیم ملی داشت و این نشان می‌دهد اتفاقات روز فوتبال را دنبال می‌کند. محرم در ابتدای فصل، حضور در کادر فنی سپاهان را به عنوان دستیار، قبول نکرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->