ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
سرخط خبرها

او سیاسی نیست

  • کد خبر: ۳۸۶۷۲
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
او سیاسی نیست
محمد مهاجری - روزنامه نگار
تا جایی که به‌یاد دارم، ۲ بار آقای فتاح را دیده‌ام. نخست روزی که در سال ۱۳۸۴ مراسم معارفه‌اش به‌عنوان وزیر نیرو برگزار شد و او جایگزین منصور بی‌طرف (وزیر دولت اصلاحات) شد. فتاح در آن جلسه گفت: «برخلاف کسانی که وقتی مسئولیت می‌گیرند، گذشته سازمان را ساختمان مخروبه تصویر می‌کنند، من وزارتخانه‌ای را که منصور بی‌طرف آن را آباد کرده است، تحویل می‌گیرم.» حرف‌های فتاح اگرچه در آن جلسه به‌مذاق دولتی‌های احمدی‌نژاد خوش نیامد، اما رگه‌ای از انصاف داشت. دومین دیدار همراه با جمع محدودی از اصحاب‌رسانه در ساختمان مجلل کمیته امداد در منطقه سوهانک تهران (در دوره تصدی ایشان) بود. در سالنی نشسته بودیم که تهران زیر پایمان بود. آقای فتاح از وجود چنان ساختمانی برای کمیته امداد ابراز نارضایتی کرد و از اینکه در آنجا برای کارکنان کمیته امداد، استخر و سالن ورزشی ساخته شده است، ناراحت بود. در هر ۲ جلسه، او را صادق یافتم و برخلاف اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایانی که این روز‌ها بر او می‌تازند (و از استثنایی‌ترین مواردی است که چپ و راست متحد شده‌اند)، او را پوپولیست نیافتم. به‌شهادت افرادی که با او مأنوس‌اند، از ساده‌زیستی و مردمی‌بودنش هم گزارش‌هایی دریافت کرده‌ام.

بعد از اظهارات آقای فتاح (در قامت رئیس بنیاد مستضعفان) که برای هر ۲ جناح سنگین تمام شد، عده‌ای او را احمدی‌نژاد ثانی خواندند، برخی او را ساده‌اندیش و تحت‌تأثیر دیگران دانستند، گروهی افشاگری‌هایش را تمجید کردند و کسانی او را متهم کردند که اطلاعات نصفه‌ونیمه داده است تا اطلاعات مهم‌تری مکتوم بماند. به‌شخصه هیچ‌یک از این حرف‌ها را قبول ندارم. آقای فتاح را صادق می‌دانم و حرف‌هایش در تلویزیون را از همین منظر می‌نگرم. به‌همین دلیل نیز از آقای فتاح (و نه لزوما از حرف‌هایش) دفاع می‌کنم. درعین‌حال به این موضوع گواهی می‌دهم در هر ۲ نشستی که او را دیده‌ام، او را رجل سیاسی نیافتم. یعنی با آنکه صادقانه حرف می‌زند، رگه‌ای از آینده‌نگری و دوراندیشی در حرف‌هایش نیست. شاید مدیر خوبی باشد، اما مدبر نیست. به‌لحاظ سیاسی‌اش عرض می‌کنم. به‌همین دلیل چنین فردی ویژگی‌های مصرح در قانون‌اساسی برای سمت ریاست‌جمهوری را ندارد. او اگر نامزد ریاست‌جمهوری هم بشود، آن را نتیجه سادگی و صداقتش می‌دانم، نه محصول سیاستمداری‌اش.

کوتاه سخن اینکه فتاح ابدا چهره‌ای سیاسی نیست. پیچیدگی‌های عالم سیاست را هم نمی‌داند. در هر ۲ باری که دیدمش، به‌شدت احساساتی یافتمش. بعضی اظهارنظر‌های او در سال‌های اخیر هم این ویژگی او را به‌رخ می‌کشد. پس به او احمدی‌نژاد نگوییم و ناسزا‌های سیاسی نثارش نکنیم. او پرویز فتاح است و دوست دارد کاری بکند. اگر به‌زعم عده‌ای نقش غضنفر را بازی کرده، اقتضای طبیعتش است. او سیاسی نیست. همین!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->