به گزارش شهرآرانیوز، لیریک یک شاسیبلند متوسط است که چهرهای تازه از کادیلاک را نمایش میدهد. جلوپنجره ذوزنقهای همیشگی کادیلاک حالا بیشتر بخش جلوی ماشین را پوشانده است. چراغهای الئیدی به صورت خطوطی باریک موازی دور جلوپنجره قرار داده شده و چراغ عقب هم به صورت خطی پهن در امتداد بدنه کشیده شده است.
مهندسان کادیلاک برای کاهش صدای اتاق از میکرفونهایی استفاده کردهاند که صدای تایر و محیط بیرون را دریافت کرده و با فرستادن فرکانس مخالف، این صداها را حذف میکند.
در داخل ماشین یک نمایشگر ۳۳ اینچی با وضوح بالا اطلاعات را نمایش میدهد. اطلاعات همچنین از طریق واقعیت مجازی روی جاده به راننده نشان داده میشود.
کادیلاک همچنین ماشین را به سیستم خودرانی مجهز کرده که میتواند در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه در آمریکا بدون نیاز به راننده در مسیر مستقیم حرکت کند.
لیریک از سیستم باتریهای جدید جنرالموتورز نیرو میگیرد که کارخانه آن را "آلتیوم" نامیده است. کادیلاک میگوید ماشین با هر بار شارژ میتواند تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند. لیریک به صورت استاندارد با یک موتور برای چرخهای عقب ساخته میشود، اما میتوان مدل گرانتری از آن را با دو موتور سفارش داد.
استیو کارلایل، مدیر کادیلاک همزمان با رونمایی لیریک گفت که این ماشین نقطه عطفی در تاریخ کارخانه است و با آمدنش فصل تازهای در کادیلاک آغاز خواهد شد.
برای آغاز این فصل تازه باید مدتی صبر کرد. قرار است اولین سری لیریک اواخر سال ۲۰۲۲ ابتدا در چین، بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان و سپس در آمریکا به بازار عرضه شود.
جنرالموتورز با سرمایهگذاری بیست میلیارد دلاری قمار سنگینی روی ماشینهای الکتریکی کرده است. در این پروژه، کادیلاک نقش اصلی را دارد و قرار است تا سال ۲۰۳۰ همه مدلهایش الکتریکی باشد.
لیریک علاوه بر محصولات تسلا با رقیبان اروپایی نظیر جگوار آی-پیس (i-Pace) و آئودی ئی-ترون رقابت میکند. فروش هر دو خودروساز در سال جاری کمتر از پیشبینی بوده است. آئودی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ کمتر از ۱۷۰۰۰ دستگاه از شاسیبلند الکتریکی خود فروخته و فروش جگوار کمی بیشتر از ۵۴۰۰ دستگاه بوده است.
منبع:ایران جیپ