پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس
سرخط خبرها

صعود سایپا به فینال فوتسال به کمک بازیکن مشهدی!

  • کد خبر: ۳۷۹۹۸
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
صعود سایپا به فینال فوتسال به کمک بازیکن مشهدی!
ارژنگی جای خالی مشهدی‌ها را در فینال لیگ برتر فوتسال پر کرد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با برگزاری آخرین دیدار مرحله نیمه‌نهایی، درحالی‌که نماینده مشهد از صعود به فینال بازمانده بود، بازیکن کهنه‌کار مشهدی به‌عنوان نماینده این شهر توانست با تیم تهرانی راهی فینال شود. روز جمعه ۱۷ مردادماه بالاخره دیداری که همه فوتسالی‌ها منتظر آن بودند، در مرحله نیمه‌نهایی و با هدف مشخص‌شدن فینالیست لیگ در اهواز تحت تدابیر بهداشتی مشخصی بدون حضور تماشاچیان برگزار شد. این دیدار قرار بود نزدیک به ۱۸۰ روز قبل برگزار شود، اما شیوع ویروس همه رقابت‌ها را به تعویق انداخت. ملی‌حفاری اهواز که دیدار رفت را در زمین تهرانی‌ها برده بود، امید زیادی برای صعود به فینال داشت و از‌سوی‌دیگر سایپا که حتی تا مرز انصراف از ادامه مسابقات پلی‌آف رفته بود، به یک پیروزی با بیش از ۲ گل در زمین حریف نیاز داشت.

نیمه اول بازی با حملات پی‌در‌پی اهوازی‌ها دنبال می‌شد، تا‌جایی‌که آخوندی، دروازه بان نارنجی‌پوشان، با عملکرد خوبش در دفع توپ‌ها تبدیل به بهترین بازیکن زمین شد. سایپا نیز حریف دست‌و‌پا‌بسته‌ای برای حفاری نبود و توانست چند موقعیت گل برای خود ایجاد کند؛ اما تلاش‌های ۲ تیم به ثمر ننشست و تیم‌ها با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

با شروع نیمه دوم، هر ۲ تیم با انگیزه دوچندان پا به میدان گذاشتند که سهم سایپایی‌ها در ایجاد موقعیت گل‌زنی بیش از حفاری بود و این تیم در دقیقه ۶ موفق شد توسط آرزو صدقیانی به گل برسد. در ادامه نیز حملات ۲ تیم روی دروازه‌ها بیشتر شد. سایپایی‌ها که در نیمه دوم بهتر از حفاری ظاهر شدند، در دقایق پایانی مسابقه نیز دست به پاورپلی زدند و کمتر از یک دقیقه به پایان بازی، سایپا توسط سهرابی گل دوم را به ثمر رساند. درنهایت نیز سایپا این دیدار را با نتیجه ۲بر ۰ برد و در مجموع ۲ دیدار رفت‌و‌برگشت این مرحله با حساب ۵‌بر‌۴ مقابل حفاری برنده شد و به فینال رسید و حفاری که مرحله مقدماتی را با عنوان اولی به پایان رسانده بود، از رسیدن به فینال بازماند و بازیکنانش با اشک و درحالی‌که شاهد جشن پایتخت‌نشینان بودند، زمین را ترک کردند.


رد پای یک مشهدی باتجربه

اما نکته مهم این دیدار، حضور یک بازیکن باتجربه مشهدی در ترکیب سایپا بود، کسی که نقش مهندس را برای این تیم ایفا کرد و توانست با ۲ پاس گل، تأثیر بسیار پررنگی در صعود تیمش به فینال داشته باشد؛ فاطمه ارژنگی، ستاره فوتبال و فوتسال، که سال‌ها در میادین مختلف درخشیده است. او انتهای فصل گذشته، دچار پارگی رباط صلیبی شد و تن به جراحی داد و باعث شد با شروع فصل جدید رقابت‌ها، یک نیم‌فصل را از دست بدهد؛ اما نیلوفر اردلان، سرمربی سایپا، می‌دانست که در ادامه راه ارژنگی می‌تواند کمک بزرگی برای او باشد و به‌همین‌دلیل با او قرارداد بست. ارژنگی پس از گذراندن دوران نقاهت، هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول توانست دقایق کمی به میدان برود، اما در همان زمان کم نیز حتی در مشهد به تیم هیئت فوتبال خراسان گل زد. این بازیکن با شم گل‌زنی بالا، فصل گذشته با پیراهن تیم دختران کویر مس کرمان رقابت نزدیکی با سارا شیربیگی برای گرفتن عنوان خانم‌گلی داشت. او روز جمعه جواب اعتماد اردلان را داد و توانست تیمش را به قهرمانی نزدیک کند.

فاطمه ارژنگی بعد از این دیدار حساس گفت: خداراشکر بازی را بردیم، همه بچه‌ها یکدل بودند تا این بازی را ببریم. همه خیلی خوب برابر تیم بزرگ حفاری جنگیدیم. فکر می‌کنم با این نتیجه خستگی بازی سخت از تنمان بیرون رفت. او تصریح کرد: خودم خیلی تمرین کرده بودم تا در این بازی واقعا تأثیرگذار باشم. ۲ تا پاس گل دادم و به‌شخصه خیلی برای این دیدار جنگیدم؛ ولی همه بچه‌ها چه در بیرون و چه داخل زمین تا آخرین لحظه تلاش کردند تا این نتیجه را بگیریم.


غافل‌گیری پایتخت‌نشینان در سکوت

اما کمترکسی فکرش را می‌کرد سایپا بتواند حفاری را در خانه آن‌هم با تعداد گل‌های بیشتر شکست دهد. شاید مَثل «از آن نترس که های‌و‌هوی دارد»، کاملا گویای احوال پلی‌آف لیگ برتر فوتسال بانوان باشد. سایپا بار‌ها در طول فصل از کورس مدعیان جا ماند؛ حتی ممکن بود به پلی‌آف صعود نکند. مخالف برگزاری ادامه پلی‌آف در شرایط کرونا بود و حتی تا پای انصراف نیز پیش رفت و این درحالی بود که تیم‌های دیگر از شروع تمرین و تلاش برای قهرمانی خبر می‌دادند. هرچند پس از این نتیجه در اهواز منیژه زیبا، سرپرست تیم ملی‌حفاری، مدعی شد: تیم سایپا درحالی مقابل ما بازی کرد که شنیدیم برخلاف ادعایشان مبنی بر نداشتن تمرین، حدود ۲ ماه بود که با حداکثر اعضای تیم تمرین داشتند.

اهوازی‌ها همچنین مدعی بودند به‌خاطر نداشتن مجوز وزارت نفت، فقط ۵ جلسه پیش‌از‌این دیدار تمرین داشته‌اند. آن‌ها خود را قهرمان واقعی لیگ اعلام کردند. شاگردان نیلوفر اردلان باید خود را برای دیدار با مس رفسنجان آماده کنند. او که به‌همراه تیمش توانست پس از تجربه ۳ شکست از اهوازی‌ها، بالاخره این تیم را شکست دهد، اظهار کرد: دست تک‌تک بازیکنانم را می‌بوسم. از جوان‌ترین بازیکنم تا باتجربه‌ترین آن‌ها، همه زحمت کشیدند و همدل بودیم. روی کاغذ همه می‌گفتند حفاری یا خراسان قهرمان خواهند شد، اما دیدید که این ۲ تیم به فینال نرسیدند و سایپا و مس، فینالیست شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->