قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در تیرماه ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول با ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، تابستان امسال قطعی برق نداریم قیمت جدیدترین موبایل‌های سامسونگ و شیائومی در بازار چقدر است؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان شد آخرین وعده‌های بورسی نامزد‌ها چه بود؟ شناسایی شبکه توزیع خارج از شبکه نوار تست قند خون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان فناوری‌های دانش‌بنیان کشاورزی راهی به مزارع ندارند افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد
سرخط خبرها

خراسان رضوی ظرفیت ایجاد بورس مستقل را دارد

  • کد خبر: ۳۹۶۵۸
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
خراسان رضوی ظرفیت ایجاد بورس مستقل را دارد
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی گفت: آنچه که امروز بر اساس سهام‌داران عدالت، بنگاه‌های قدرتمند اقتصادی در استان و بر اساس سهم ما از بازار سرمایه و فناوری موجود در استان شاهدیم، این است که خراسان می‌تواند اولین بورس مستقل منطقه‌ای را در کشور به خود اختصاص دهد.
طنین همتی | شهرآرانیوز، حسین امیر رحیمی با بیان این مطلب درباره وضعیت استان و آمادگی آن برای ایجاد بورسی مستقل در نشست خبری امروز صبح تصریح کرد: اتفاق خوشایندی که تا این لحظه با همکاری نهاد‌های مؤثر اقتصادی استانی رخ داده، این است که بنگاه‌های بورسی استان را شناسایی کردیم و اکنون ۳۶ بنگاه بورسی داریم که در تاریخ ۲۰/۵/۹۹، ۱/۷ درصد بورس تهران را تشکیل می‌دهد. در پایان سال ۹۸ باتوجه‌به رشد بازار سرمایه، سهم ما ۱/۹ درصد بوده است، به این معنی که با وجود فعالیت روبه‌رشد شرکت‌های بورسی، شاهد کاهش این میزان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این نشان می‌دهد ما ۲ محدودیت داریم، یک اینکه سهممان کم است و دوم اینکه این سهم کم درحال کاهش است، اظهار کرد: در همین راستا به‌دنبال این هستیم که چه شرکت‌هایی که در استان بورسی نیستند و چه ارزشی دارند؟ را شناسایی کنیم که اگر این رقم درخور توجه نباشد، نتیجه می‌گیریم که استان ظرفیتی برای تأمین بازار سرمایه ندارد.

امیر رحیمی تأکید کرد:، اما طبق بررسی‌های اولیه ما ارزش شرکت‌های غیربورسی خراسان به‌مراتب بیشتر از شرکت‌هایی است که امروز از خراسان در بورس فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همین ظرفیت به‌عنوان یکی از پایه‌های پیشنهاد بورس مستقل در استان خراسان رضوی است، تأکید کرد: پایه دوم وجود نهاد‌های قدرتمندی است که در استان فعال هستند. ما از نظر اقتصادی نهاد‌هایی مثل آستان قدس رضوی و از نظر فناوری نهاد‌هایی مثل پدیده را داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم پیشنهادمان برای تشکیل بورس مستقل دلیل دیگر اضافه کنیم تقاضا در بازار سرمایه است. در بحث سهام عدالت در استان خراسان رضوی با حدود ۴ میلیون نفری که مشمول شدند، در وضعیت بسیار مناسبی نسبت به دیگر شاخص‌های اقتصادی قرار داریم.

وی ادامه داد: ۴ میلیون نفر از حدود ۵۰ میلیون نفری که در کشور سهام عدالت به آن‌ها تخصیص یافته است و حدود ۸ درصد سهامداران کشور می‌شوند، در خراسان هستند که باتوجه‌به ارزش روز سهام و اینکه بتوانیم این افراد را با فرهنگ‌سازی به سمت سهام‌داری حرفه‌ای و استفاده از مزایای سهام سوق دهیم، قطعا بازار سرمایه خراسان می‌تواند مؤثر و کارساز باشد.

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید.

وی در ادامه افزود: ما حدود ۴ میلیون نفر سهامدار در استان داریم که یک میلیون و ۳۰۰ نفر روش مستقیم را برای فروش سهام عدالت انتخاب کردند.

وی در خصوص اینکه چرا مبالغ دیرتر به حساب مردم واریز میشود اظهار کرد: عدم ثبت اطلاعات هویتی درسامانه سجام وعدم اطلاع رسانی صریح در نحوه فروش از جمله عواملی است که مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به مشکلات هماهنگی بین دستگاهی در این خصوص ادامه داد: پیش بینی می‌شود در طرح ازادسازی ۳۰ درصد دوم این مشکلات کمتر دیده شود و تا پایان سال که تمام سهام قرار بر آزادسازی آن است وضعیت بهتر خواهد شد

وی تاکید کرد: هرچقدر از عزیزانی که سهام عدالت به آنها تخصیص پیدا کرده از دانش و قدرت سهامداری بیشتری برخوردار شوند مشکلات از این دست کمتر خواهد شد.
 
امیر رحیمی در ادامه درخصوص دیرکرد تسهیلات مربوط به سهامداران اظهار کرد: سهامادران در صورت اینکه هرگونه تاخیر غیر معمول در واریز مواجه شدند می‌توانند با مراجعه به پرتال وزارت خانه و یا شماره گیری ۰۲۱-۳۳۹۶۷۳۰۰ مشکلات خود را پیگیری کنند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->