مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا نکونام دیگر شلوغ نمی‌کند| سکوت، استراتژی جدید آقای سرمربی هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد سردار آزمون در یک‌قدمی تصمیمی بزرگ! پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی
سرخط خبرها

جنگ سهمیه و بقا در ایستگاه آخر لیگ برتر

  • کد خبر: ۳۹۷۴۷
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
جنگ سهمیه و بقا در ایستگاه آخر لیگ برتر
هفته آخر لیگ برتر درحالی برگزار می‌شود که این بازی‌ها در سرنوشت ۱۰ تیم تأثیرگذار است
به گزارش شهرآرانیوز؛ طولانی‌ترین فصل فوتبالی ایران امشب به پایان می‌رسد. مسابقات این فصل جذابیت‌های زیادی داشت و هفته آخر لیگ نیز داغ، هیجان‌انگیز و نفس‌گیر دنبال خواهد شد. ۴ تیم شانس نایب‌قهرمانی دارند و در انتهای جدول هم ۶ تیم همچنان در خطر سقوط هستند.


سند بقای سایپا در دستان پرسپولیس

شاگردان گل‌محمدی بعد از قهرمانی، دیگر لیگ را با جدیت دنبال نکردند و نتیجه‌اش هم این شد که سرخ‌پوشان ۳ هفته است که در لیگ برنده نشده‌اند. حالا پرسپولیس در هفته آخر مقابل سایپایی قرار می‌گیرد که همچنان در خطر سقوط است. نارنجی‌پوشان در این مسابقه قطعا با‌انگیزه‌تر از قهرمان ۴ دوره لیگ برتر هستند، اما باید دید که از نظر فنی آن‌قدر قدرت دارند که از پرسپولیس امتیاز بگیرند یا خیر. کمال کامیابی‌نیا و شجاع خلیل‌زاده، ۲ غایب پرسپولیس در این دیدار هستند و سایپا هم روزبه شاه‌علیدوست و علی‌اصغر قربانعلی‌پور را در اختیار ندارد.


تساوی، ناجی گل گهر و ذوب‌آهن

این ۲ تیم روی کاغذ در خطر سقوط به لیگ‌یک هستند، اما در این مسابقه با یک مساوی، هر ۲ تیم در لیگ برتر ماندگار خواهند شد؛ ولی فوتبال قابل‌پیش‌بینی نیست و شاید در مسابقات دیگر شرایط به‌گونه‌ای دیگر رقم بخورد! لوکا بوناچیچ توانست پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست بدهد و گل‌گهر سیرجان هم از پرسپولیس ده‌نفره یک امتیاز گرفت. شاید افتخار ۲ تیم در این فصل، امتیاز‌گرفتن از قهرمان ۴ دوره لیگ باشد و حالا تقابل مجید جلالی با لوکا، دیدنی است. بازنده مسابقه ممکن است به لیگ‌یک سقوط کند؛ بنابراین احتیاط در این مسابقه حرف اول را می‌زند.


جشن نایب‌قهرمانی آبی‌ها کنار خلیج

شاهین که سقوطش به لیگ‌یک مسجل شده است، هیچ انگیزه‌ای برای این مسابقه ندارد؛ اما شاید مهدی پاشازاده، مربی استقلالی این تیم، خیلی دوست داشته باشد با یک بازی خوب و امتیاز‌گرفتن از استقلال، مقابل فرهاد مجیدی خودی نشان دهد. آبی‌پوشان پایتخت در هفته‌های اخیر بازی‌های هماهنگ و خوبی را به نمایش گذاشتند و اکنون هم می‌خواهند جشن نایب‌قهرمانی و آسیایی‌شدن خود را در کنار خلیج فارس بگیرند. شاهین با ۵۳ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و این مسابقه بهترین فرصت برای شیخ دیاباته است که با گل‌زنی، آقای‌گلی خود را در لیگ برتر قطعی کند. شیخ تاکنون ۱۳ گل برای آبی‌پوشان به ثمر رسانده است.


پارس، آخرین امید بوشهری‌ها

نبرد ۲ تیم نفتی لیگ در‌حالی رقم می‌خورد که نفت رتبه نهمی خود را قطعی کرده است و می‌داند که لیگ برتر را با رتبه‌ای تک‌رقمی تمام خواهد کرد؛ اما پارس جنوبی که در رده پانزدهم جدول قرار دارد، برای بقا باید پیروز شود. نفت با ۱۷ مساوی رکورددار تساوی در لیگ برتر است و پارس جنوبی هم با ۲۰ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد و باید دید پارس جنوبی در این مسابقه که حکم مرگ‌و‌زندگی برایش دارد، پیروز خواهد شد یا دومین تیم بوشهری لیگ برتر هم سقوط خواهد کرد.


شکست سپاهان، ضامن بقای پیکان

یکی دیگر از مسابقات حساس و هیجان‌انگیز هفته پایانی در تهران برگزار می‌شود؛ جایی‌که پیکان برای بقا تلاش می‌کند و سپاهان هم به‌دنبال کسب سهمیه آسیایی است. زردپوشان اصفهانی بعد از جدایی قلعه‌نویی توانستند شهرخودرو را شکست دهند و اکنون کورسوی امیدی برای رسیدن به نایب‌قهرمانی دارند. عبدا... ویسی مثل همیشه با روحیه روی نیمکت پیکان تیمش را هدایت خواهد کرد، اما تکسیرا، سرمربی موقت سپاهان، محروم است! این تیم با حضور قلعه‌نویی در بازی رفت ۲ بر ۰ پیکان حسین فرکی را شکست داده بود، اما اکنون هر ۲ تیم با سرمربیان جدید مقابل هم قرار خواهند گرفت. شکست پیکان مقابل سپاهان شاید معنایش خداحافظی با لیگ برتر باشد و برای سپاهان رسیدن به آسیا.


ماشین‌سازی امیدوار به تحلیل‌های افاضلی

ماشین‌سازی که در نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفته بود، در میانه جدول جا خوش کرده بود و اکنون با هومن افاضلی در خطر سقوط به لیگ‌یک است. افاضلی برای اینکه از اعتبار مربیگری خود دفاع کند، باید در این بازی خانگی پیروز شود تا تیم دوم تبریز را راهی لیگ‌یک نکند. صنعت‌نفت آبادان هم انگیز‌ه زیادی برای بازی در این مسابقه ندارد؛ تیمی که نه شانس سهمیه آسیایی دارد، نه در خطر سقوط است، دلیلی برای به‌آب‌و‌آتش‌زدن ندارد.


جنگ برای سکوی سوم

نبرد ۲ مدعی کسب سهمیه آسیایی در اهواز دیدنی است؛ البته قرمزپوشان تبریزی در این مسابقه ساکت الهامی، سرمربی خود، را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارند. فولادی‌ها هم هفته گذشته مدعی شدند که برخی نمی‌خواهند این تیم آسیایی شود! مسابقه ۲ تیم به جز حساسیت‌هایی که دارد، در چنین‌جوی برگزار می‌شود. تراکتور ۷ هفته است که شکست نخورده و بازی رفت را نیز ۱ بر ۰ از فولاد برده است. شاگردان نکونام در این بازی برای رسیدن به آسیا خودشان را به آب‌و آتش خواهند زد. تراکتور در رده سوم و فولاد روی پله پنجم لیگ ایستاده است، اما اگر فولاد در این بازی برنده شود، شاید جایش با تراکتور در جدول لیگ عوض شود. این مسابقه را می‌توان آخرین فینال لیگ دانست، فینالی که برای سوم شدن انجام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->