سرخط خبرها

رایزنی با شورای تأمین برای تخریب دیوار نامهربانی

  • کد خبر: ۴۰۰۸
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
رایزنی با شورای تأمین برای تخریب دیوار نامهربانی
در بازدید رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد از محله اسوه‌های دفاع مقدس مطرح شد:

شهرکی - رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد در بازدید از محله اسوه‌های دفاع مقدس گفت: برای تخریب دیوار مجتمع شهید بهشتی در حال پیگیری و رایزنی با شورای تأمین استان هستیم.
به گزارش شهرآرامحله، در این دیدار که «رمضانعلی فیضی» را سرپرست شورای اجتماعی محلات و رئیس ناحیه یک و مشاور شهردار و اعضای شورای اجتماعی محله اسوه‌های دفاع مقدس همراهی می‌کردند، این عضو شورا گفت: یکی از پروژه‌های مهم و محرک توسعه شهری در این محله قرار گرفته است.
فیضی درباره دفتر توسعه محلی شکل گرفته در این محله گفت: یکی از 20دفتر تسهیلگری در مشهد، در این محله مستقر شده است. این یک فرصت مغتنم است که با وجود این دفتر، پروژه‌های مهم را پیش ببریم.
این عضو شورا به نقش دفاتر تسهیلگری در توسعه شهری پرداخت و گفت: در کنار دفاتر تسهیلگری که باید تلاش کنند با مشارکت مردم سند توسعه تهیه کنند و اقدام عملی در زمینه کالبدی و سطوح اجتماعی انجام دهند، نیاز داریم چند پروژه با همان رویکرد تسهیلگری و مشارکت مردم و با مداخله آنی و مؤثرتر شهرداری انجام دهیم.
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد درباره دیوار این مجتمع که مسئله‌ساز شده است نیز گفت: دو موضوع از این محله قرار است گزارش داده و پیگیری شود، یکی تشکیل هیئت امنا و دیگری دیوار که از ابتدای بولوار بوده است. به‌ویژه برای دیوار در حال پیگیری هستیم که رأی شورای تأمین استان را بگیریم و آن‌ها را برای تخریب متقاعد کنیم که اگر دیوار جمع شود و بولوار شکل بگیرد، جلوه بصری بهتر می‌شود و مشارکت مردم افزایش پیدا می‌کند.
این عضو شورا گفت: دو دیوار نامهربانی داریم؛ یکی مربوط به شهرک شهید رجایی است و یکی این دیوار شهرک شهید بهشتی. برخلاف دیوارهای نامهربانی مردم این محله‌ها، مهربان‌اند.
وی افزود: این شهرک ساخت عشیره‌ای دارد و ما به مسئولان منطقه6 گفته‌ایم که هیئت مدیره اینجا را با توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی موجود در شهرک تشکیل دهند تا آن‌ها هم به شهرداری و دفتر تسهیلگری کمک کنند؛ چرا که این رویه حداکثر همگرایی را دارد و در قالب این طرح، دیگر دوگانگی پردیس و بهشتی را نداریم.
فاروقی، مشاور شهردار منطقه، هم گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و بازرسی‌های میدانی و با توجه به بازار فعال شیلات شهرک شهید بهشتی و درخواست سازمان شیلات برای پیشنهاد مکانی به‌منظور ایجاد بازار دوم شیلات مشهد، ما شهرک شهید بهشتی را پیشنهاد داده‌ایم که اگر اجرایی شود، کسب و کار ساکنان رونق می‌گیرد.
وی در پاسخ به انتقاد اعضای شورای اجتماعی محله درباره زمین‌های خالی حاشیه بزرگ‌راه و مشکلات ایجاد شده پیرامون آن گفت: این زمین 14هزار متری که پیش از این مشاع بین شهرداری و آستان قدس رضوی بوده اکنون برای توسعه محدوده در اختیار شهرداری قرار گرفته است. در این باره نامه‌نگاری‌های متعددی انجام شده و طرح نهایی و بسته پیشنهادی برای اجرا به زودی در اختیار ما قرار می‌گیرد؛ گرچه پیشنهاد ما همان راه‌اندازی بازار شیلات تخصصی است.
او با اشاره به ویژگی‌های برجسته این شهرک از جمله برگزاری مراسم باشکوه دهه اول محرم آن که در مشهد مثال‌زدنی است، گفت: دغدغه ما مسئله دیوار است. اگر حس تبعیض از میان برداشته شود، مردم دغدغه‌مند پای کار هستند.
یاوری، سرپرست شورای اجتماعی محلات، نیز گفت: پیگیری‌های مسئولان منطقه باید به گوش اهالی محل برسد.
خجسته، مسئول دفتر تسهیلگری محله اسوه‌های دفاع مقدس، یکی از اولویت‌های کاری‌اش را سامان‌دهی بازار ماهی دانست و افزود: در این محله می‌شود کارهای بزرگ انجام داد اگر مردم بخواهند.
موضوعاتی همچون اگو و بهبود فضای سبز و زمین ورزشی و آب‌گرفتگی معابر نیز از مهم‌ترین مسائل مطرح شده اعضای شورای اجتماعی شهرک پردیس بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->