دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه اضافه شدن ۱۳ فیلم بر فهرست فیلم‌های جشنواره کن تصویری از آلن دلون در ۸۸ سالگی + عکس
سرخط خبرها

جنجال تازه بر سر محسن چاوشی

  • کد خبر: ۴۰۱۴۵
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
  • ۱
جنجال تازه بر سر محسن چاوشی
محسن چاوشی خواننده‌ای است که با انتشار هر اثر جدیدش، موجی از نظرها درباره او در فضای مجازی راه می‌افتد. پخش سریال محرمی «فریدا» از شب اول محرم با صدای محسن چاووشی باعث شد درباره شیوه کاری او، بحث‌های مختلفی در اینستاگرام و توئیتر راه بیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن چاوشی خواننده‌ای است که با انتشار هر اثر جدیدش، موجی از نظرها درباره او در فضای مجازی راه می‌افتد. پخش سریال محرمی «فریدا» از شب اول محرم با صدای محسن چاوشی باعث شد درباره شیوه کاری او، بحث‌های مختلفی در اینستاگرام و توئیتر راه بیفتد. اگر قرار باشد این نظرها را به ۲ بخش تقسیم کنیم، بخشی اول شامل انتقادهایی است که به این خواننده درباره علت روی آوردنش به تولید آثار مذهبی‌ شده است. بخش دوم نیز پاسخ‌هایی است که کاربران به این انتقادها داده‌اند و از خواننده‌ مورد علاقه‌شان دراین‌باره دفاع کرده و دلایلی برای این شیوه کاری خواننده محبوبشان آورده‌اند.

 

تعداد بازدید : 1652

صدای محسن چاوشی در تیتراژ سریال محرمی فریدا 

 

آیا انتقادها درباره مذهبی‌بودن آهنگ‌های محسن چاوشی است؟

برخی کاربران توئیتر و اینستاگرام به این دلیل آخرین اثر چاوشی را نقد کرده‌اند که معتقدند محسن چاوشی به‌تازگی فقط به کارهای مذهبی روی آورده است تا برای تولید آثارش راحت‌تر مجوز بگیرد. برخی کاربران از اصطلاح «نان به نرخ روز خوردن» هم درباره او استفاده کرده‌اند. یکی از کاربران توئیتر دراین‌باره گفته است: این نان به نرخ روز خوردن است که خواننده‌ای در یک برهه مشخص به سمت تولید کارهایی روی بیاورد که از او بیشتر حمایت کنند.
همچنین یکی دیگر از کاربران توئیتر پس از پخش صدای محسن چاوشی در سریال فریدا نوشت: محسن چاوشی اگر خواننده مردمی است، باید در همه مواقعی که مردم گرفتارند برای آن‌ها اثر تولید کند، نه اینکه فقط برای گرفتن مجوز کارهایش آهنگ‌های مذهبی تولید کند!
از نظرهای تعدادی از کاربران، این مطلب استنباط می‌شود که مسیر کاری محسن چاوشی در سال‌های گذشته تغییر زیادی کرده است، همچنان که یکی از کاربران نوشته است: از آلبوم «ابراهیم» به بعد، صدای چاوشی را گوش نمی‌کنم.

چاوشی از چه زمانی شروع به تولید آهنگ مذهبی کرد؟

انتقادها به محسن چاوشی نیز خود با واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی روبه‌روست. یکی از کاربران در پاسخ به مطلب کاربر دیگری که به تولید آخرین اثر محسن چاوشی به‌عنوان یک اثر مذهبی انتقاد کرده بود، گفته است: اگر کارهای محسن چاوشی را دنبال کنید، می‌بیند که او برای حضرت علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) هم ترک‌هایی تولید کرده است. چرا می‌گویید این روزها محسن چاوشی مسیر کاری‌اش را تغییر داده است؟
یکی از کاربران اینستاگرام نیز در پاسخ به اظهارنظرها درباره اهداف سیاسی و حکومتی چاوشی گفته است: «او از ابتدا در کارهایش به اجرای آثار مذهبی علاقه نشان می‌داد.» برخی کاربران هم با به اشتراک گذاشتن آخرین اثر محسن چاوشی از مردم خواسته‌اند این اثر را بشنوند.

 

 

تعداد بازدید : 532

آهنگ «امام رضا(ع)» از دیگر آثار مذهبی محسن چاوشی است که سال ۸۴ در آلبوم «خودکشی ممنوع» او منتشر شد

 

پاسخ محسن چاوشی به انتقادها

آهنگ ریب مادر (آلبوم نفرین)، امام رضا (آلبوم خودکشی ممنوع)، راه کربلا (تک آهنگ)، توبه‌نامه (تک آهنگ)، ظهر عطش (آلبوم سلام آقا)، غدیر خون (آلبوم سلام آقا) و کاشکی (آلبوم هشت) از آثار مذهبی محسن چاووشی به شمار می‌روند. در حالی ‌که خیلی‌ها اعتقاد دارند این آثار برای حمایت بیشتر مسئولان و گرفتن مجوز آثار تولید شده‌‌اند، محسن چاوشی چند سال پیش در یکی از مصاحبه‌هایش، در پاسخ به اینکه: «بعضی‌ها می‌گويند اين آهنگ‌های مذهبی را برای كسب مجوز می‌خوانی» گفته بود: «نه به خدا. من با تمام اعتقادم و با تمام عشق و علاقه این آهنگ‌ها را اجرا کرده‌ام.»

تولید آهنگ‌های مذهبی برای گرفتن مجوز داستان بسیاری از خواننده‌های مطرح کشور است و مطلب تازه‌ای نیست. آهنگ‌های مذهبی تقریبا در هر آلبوم تازه منتشر شده وجود دارد، اما همه خواننده‌ها به‌راحتی درباره آن آهنگ صحبت نمی‌کنند و از عشق درونی‌‌شان به اجرای آن سخن نمی‌گویند. برای همین درباره محسن چاوشی، باتوجه‌به مطالبی که او در مصاحبه‌های خود درباره عشق و علاقه‌اش به ائمه اطهار و علاقه‌مندی‌اش به تولید آثاری در این زمینه بیان کرده است، شاید سخت‌تر بتوان چنین قضاوتی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
2
کدام خیلی ها می گویند؟!؟؟ چرا از خودتان حرف در می آورید ؟؟؟؟ چاوشی از آلبوم اولش هم کار مذهبی داشت چی می گید شما؟‍؟ مجوز؟ به خاطر همین است که هفت ماه برای یک بیت شعر در ارشاد معطل می شود؟؟؟؟ کم چرت بگین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->