سرخط خبرها

فرصت گزینش

  • کد خبر: ۴۰۴۴
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۳
فرصت گزینش
انتخابات شورای اجتماعی به عسگریه رسید

جلائیان- جلسه انتخابات شورای اجتماعی شهرک عسگریه برگزار شد.
به همین دلیل شهروندان و فعالان اجتماعی ساکن شهرک عسگریه که داوطلب عضویت در شورای اجتماعی این محله بودند به ساختمان شهرداری منطقه آمدند تا در فرایند یک مشارکت اجتماعی شرکت و نظر دیگر شرکت‌کنندگان را به دست آورند.
سرپرست دبیرخانه شورای اجتماعی محلات در ابتدای چهارمین نشست انتخاباتی منطقه خطاب به داوطلبان گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد ما مکلف شدیم اعضای شورای اجتماعی محلات را از طریق انتخابات در مجمع عمومی برگزینیم.
یاوری، انتخاب اعضا از سوی شهروندان را مثبت دانست و ادامه داد: این کار فرصت و شرایط مناسبی فراهم می‌کند تا افرادی که نسبت به محله خود احساس مسئولیت می‌کنند بتوانند وارد شورای اجتماعی شوند و در تصمیم‌گیری‌هایی که برای محله آن‌ها گرفته می‌شود مشارکت داشته باشند.


فرصت پیگیری مطالبات شهروندان
سرپرست دبیرخانه شورای اجتماعی محلات با اشاره به جایگاه ریاست جلسات شورای اجتماعی که تاکنون برعهده کارشناسان فرهنگی مناطق بوده است، افزود: شوراهای اجتماعی این دوره با گذشته تفاوت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها انتخاب رئیس و نائب رئیس شورای اجتماعی از بین شهروندان محلات است که در اولین جلسه شورا با انجام فرایند انتخابات به وسیله اعضا انجام می‌شود. این کار مزایای زیادی دارد که از عمده‌ترین آن این است که انتخاب رئیس شورا از بین اهالی محله، دست شوراها را برای پیگیری مطالبات شهروندان بازتر می‌کند.
یاوری افزود: بنا به آیین‌نامه‌ نماینده ایثارگران، بانوان و جوانان در صورت کاندید شدن باید در بین اعضای شورا حضور داشته باشند.
در ادامه 22 داوطلب شرکت در مجمع ساکنان شورای اجتماعی محله عسگریه به معرفی خود پرداختند و البته برخی از آنان فرصت را غنیمت شمردند و مشکلات محله و برنامه‌هایی که برای حل آن‌ها دارند، مطرح کردند. پس از این معرفی فرایند انتخابات انجام شد و طاهره خباز، فاطمه کفاش، زینب ندیم، محمدعلی سرحدی، حسن مداح فریمانی و غلامحسین نجفی اعضای اصلی مجمع ساکنان شورای اجتماعی محله عسگریه شدند و سید مهدی حسینی و محمد علی نیکخواه هم به عنوان 2عضو علل‌البدل این شورا انتخاب شدند.
پس از مشخص شدن اعضای مجمع ساکنان شهرک عسگریه کار انتخاب اعضای مجامع کسبه، مساجد، مدارس و تشکل‌های مردم نهاد انجام شد که داوطلبان 2 مجمع مساجد و کسبه با یکدیگر به توافق رسیدند و حجت‌الاسلام مسعودی و تیماچی به عنوان نماینده مساجد و کسبه به عضویت شورای اجتماعی درآمدند. با توجه به حد نصاب نرسیدن داوطلبان مجمع مدارس، کار انتخاب عضو این مجمع در نشستی جداگانه در مسجد این شهرک انجام شد و راضیه سیدی طاهری هم به عنوان نماینده مدارس در شورای اجتماعی محله عسگریه انتخاب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->