هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم
سرخط خبرها

چگونه پسورد قوی بسازیم؟

  • کد خبر: ۴۱۲۶۵
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
چگونه پسورد قوی بسازیم؟
ایجاد یک پسورد قوی ساده تر از آنچه هست، به نظر می رسد.
به گزارش شهرآرانیوز، پسورد‌ها می‌توانند بسیار دردسرساز شوند به خصوص اگر اکانت‌های مختلف متعددی داشته باشید. ممکن است در آینده یک فناوری جایگزین این پسورد‌ها شود همان طور که بسیاری از تلفن‌های هوشمند در حال حاضر از اسکنر چهره یا اثر انگشت استفاده می‌کنند. اما در حال حاضر ناچاریم از پسورد استفاده کنیم و این به معنای آن است که باید بدانیم چگونه پسورد‌های قوی و منحصری برای حفاظت از اکانتهایمان ایجاد کنیم.

چرا پسورد‌های پیچیده و قوی اهمیت دارند؟

شکستن یک پسورد قوی برای هکر‌ها دشوار است و در کل هر چه یک پسورد پیچیده و طولانیتر باشد، قویتر خواهد بود.

یک پسورد ضعیف، پسورد ساده‌ای است که به راحتی در کتاب لغت پیدا می‌شود یا یک عبارت ساده مانند "پسورد ۱۲۳" است. هکر‌ها فهرست طولانی از پسورد‌های متداول دارند و استفاده از پسورد‌های ساده مثل این است که اصلا پسوردی نداشته باشید.

هکر‌ها برای شکستن پسورد‌ها چندین روش متداول دارند و شکستن پسورد‌ها ساده و کوتاه برای آن‌ها موفقیت بیشتری دارد.

اگر پسورد شما پیچیده‌تر باشد و به جای یک کلمه ساده شامل چندین عدد و سمبل باشد، شکستن آن برای هکر‌ها به راحتی یک پسورد ساده نخواهد بود. در حملات هکر‌ها هر ترکیب احتمالی امتحان می‌شود. هر چه رایانه‌ها سریعتر می‌شوند، شکستن پسورد‌های کوتاه و ضعیف برای هکر‌ها راحتتر می‌شود.

ابزار‌های آنلاینی وجود دارند که به کاربران نشان می‌دهند پسوردشان تا چه حد قوی است.

چگونه پسورد قوی بسازیم؟

خوشبختانه ایجاد یک پسورد قوی پیچیده نیست. می‌توانید این دستورالعمل را دنبال کنید:

پسوردتان را طولانی کند. هر چه طولانیتر باشد بهتر است. بسیاری از وب سایت‌ها پسوردی را می‌خواهند که حداقل هشت کاراکتر باشد و در برخی از سایت‌ها پسورد شش کاراکتری هم پذیرفته می‌شود، اما تا زمانی که سایت اجازه دهد هر چه پسوردتان را طولانیتر کنید بهتر است. یک پسورد ۱۲ کاراکتری مطلوب است.
از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و سمبل‌ها استفاده کنید.
اگر از یک برنامه پسورد منیجر استفاده می‌کنید می‌توانید اجازه دهید به طور اتوماتیک یک پسورد قوی و طولانی برای شما بسازد.

همچنین کار‌هایی است که نباید انجام دهید:

هرگز از پسوردتان برای سایت دیگری استفاده نکنید. پسورد باید منحصر باشد.
از سمبل‌های جایگزین استفاده نکنید مثلا به جای حرف A از @ استفاده نکنید چوش هوشمندانه نیست و به راحتی توسط ابزار‌های هک حدس زده می‌شود.
از کلمه‌ها و عبارت‌های متداولی مانند qwerty یا کلماتی که برای شما اهمیت دارند مانند نام اعضای خانواده تان استفاده نکنید.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، مهم نیست پسوردتان چقدر پیچیده باشد. هرگز نباید آن را دوباره برای دسترسی به اکانت خود در سایت دیگری استفاده کنید، زیرا ممکن است همه اکانت‌های شما با هک شدن پسوردتان به خطر بیافتند.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->