قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود خرید و فروش جت شخصی در کشور آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه!
سرخط خبرها

عرضه اولیه شستا در بورس ادامه دارد + جزئیات

  • کد خبر: ۴۱۸۵۳
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
عرضه اولیه شستا در بورس ادامه دارد + جزئیات
جزئیات تازه ترین اقدامات پذیرش و عرضه سهام شرکت ها در بورس اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضوانی‌فر مدیرعامل سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عرضه‌های اولیه شستا در سال ۹۹، اظهار کرد: رایتل (هلدینگ خدمات ارتباطی شستا)، شرکت زغال‌پروده طبس، هامون شمال، صنایع عمومی، شیمی‌بافت، چوب خزر کاسپین، محصولات کاغذی لطیف، کارگزاری صباتامین، سیمان آبیک، آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران، نخ‌تایر صبا، افق‌تامین انرژی طوس، پخش دارویی اکسیر و سابیر (شرکت پیمانکاری شستا)، از جمله شرکت‌هایی هستند که در پاییز و زمستان ۱۳۹۹ بورسی خواهند شد. با همکاری سایر سهام‌داران ستاره خلیج فارس اقدامات فشرده‌ای برای عرضه اولیه در حال انجام است و به زودی اخبار خوبی در این زمینه به صورت مستقل و مبسوط ارائه می‌کنم.

تازه ترین اقدامات پذیرش و عرضه سهام شرکت ها در بورس

همچنین جزئیات تازه‌ترین اقدامات پذیرش و عرضه سهام شرکت‌ها در بورس اعلام شد. به نظر میرسد پتروشیمی تبریز مهمان بازار سرمایه می‌شود.  مجید نوروزی، معاون ناشران و اعضاءبورس اوراق بهادار تهران، در خصوص پذیرش پتروشیمی تبریز گفت: این شرکت در جلسه مورخ ۲۲ مرداد ۹۹ هیئت پذیرش مطرح و پذیرش شده است و شرایط مصوب به شرکت ابلاغ شده است و باید شرایط پذیرش را احراز و وارد مرحله درج و سپس عرضه شود.

وی گفت: برخی از شرایط مرتبط با افشای بیشتر در امیدنامه و برخی تعهداتی است که سهامداران شرکت باید ارائه کنند که با انجام این موارد و ارائه مستندات مربوط به بورس تهران، وارد پروسه درج و عرضه می‌شود.

نوروزی گفت: تسریع در فرآیند پذیرش، درج و عرضه بستگی به تکمیل مدارک و اطلاعات مورد نیاز مطابق دستورالعمل پذیرش دارد و هر زمان مدارک و مستندات کامل شود، به عرضه نزدیک‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه تبریز با حدود ۴۹ درصد سهامدار عمده این پتروشیمی است ادامه داد: ۱۷.۹ درصد این شرکت در اختیار سرمایه گذاری امیر, ۱۱.۶ درصد سازمان تامین اجتماعی و مابقی آن دراختیار مجموعه سهام عدالت، بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح است.

وی گفت: در حال حاضر شرکت‌های پذیرفته شده در مرحله درج شامل شرکت‌های پتروشیمی بوعلی سینا، سپید ماکیان، مرغ اجداد زربال، لیزینگ کار آفرین، لیزینگ اقتصاد نوین، سرمایه گذاری توسعه نور دنا و گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری است.

نوروزی گفت: دو شرکت صنعت غذایی کوروش و تامین سرمایه تمدن هم در فهرست نرخ‌های بورس درج شده اند و در صف عرضه هستند که با تکمیل اقدامات لازم و انتشار آگهی عرضه از سوی معاونت بازار، عرضه خواهند شد. این در حالی است که براساس اعلام فرابورس ایران،  عرضه اولیه سهام شرکت کیا الکترود شرق در نماد «کیا ۱» درج شد تا برای روز چهارشنبه آماده عرضه اولیه شود.

نفت ستاره خلیج فارس در فرابورس عرضه می‌شود

در همین حال مدیرعامل فرابورس ایران از انجام فرایند پذیرش شرکت ستاره خلیج فارس در بازار فرابورس خبر داد و گفت: پیش‌تر مساله پذیرش شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فرابورس مطرح شده بود که به دلیل مسائلی در بدهی ارزی این شرکت فرایند آن با توقف مواجه شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، به گفته امیر هامونی با تلاش‌های صورت‌گرفته و قول‌های مساعدی که مبنی بر تبدیل بدهی ارزی این شرکت به بدهی ریالی داده شده، فرایند پذیرش آن بار دیگر به جریان افتاده است تا بخشی از سهام این شرکت بزرگ پالایشی بتواند با انجام فرایند‌های لازم برای پذیرش و درج، در بازار فرابورس ایران عرضه اولیه شود.  سهام این شرکت مهم پالایشی به زودی در فرابورس ایران عرضه خواهد شد. عرضه ستاره خلیج فارس بر شفافیت ۳ غول بازار یعنی «تاپیکو» و «فارس» و «شستا» بسیار اثرگذار خواهد بود.

پیش‌تر گزارشی منتشر شده بود که در آن اعلام شده بود که سهامداران هلدینگ خلیج فارس چهارشنبه هفته جاری یا شنبه هفته آینده خبر‌های بسیار خوبی از این مجوعه دریافت خواهند کرد.

جواد عشقی نژاد، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد در گفتگو با همفکران با تاکید اینکه تا پایان این هفته یا نهایتا ابتدای هفته آینده خبر‌های خوبی از هلدینگ خلیج فارس منتشر خواهد شد، گفت: فعلا نیز مهمترین و بهترین خبر فارس ابلاغ مجوز افزایش سرمایه تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان از سود انباشته به همه زیر مجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس است که پتروشیمی مبین آغازگر این افزایش سرمایه بود و باقی زیر مجموعه‌ها نیز این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مجوز افزایش سرمایه تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان برای همه زیر مجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس از محل سود انباشته خبر بسیار خوبی برای سهامداران است، افزود: علاوه بر این موضوع ظرف چهارشنبه این هفته یا شنبه هفته اینده خبر‌های بسیار خوبی از این هلدینگ منتشر خواهد شد که انتظارات بازار را نسبت به سهام فارس در مقایسه با گذشته کاملا تغییر می‌دهد.

وی در خصوص اخبار مثبتی که در راه است، گفت: سهامداران فارس مدت هاست به سمت چپ ترازنامه نگاه می‌کنند و انتظار دارند اتفاق‌های خوبی برای سرمایه این شرکت رخ دهد.

عشقی نژاد ادامه داد: تحولات سرمایه‌ای از محل‌های مختلف و افزایش سرمایه زیر مجموعه‌ها همگی می‌تواند خبر‌های خوبی برای هلدینگ به همراه داشته باشد، اما در این میان آنچه بسیار مهم است ابلاغ مجوز افزایش سرمایه ۵ هزار میلیارد تومانی به همه زیرمجموعه‌ها از محل سود انباشته است که می‌تواند خبر‌ها و تحولات خوبی را برای شرکت اصلی به همراه داشته باشد.
 
منبع: دنیای‌بورس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->