رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

واعظی: هیچ کجای دنیا بازار بورس کوتاه مدت نیست

  • کد خبر: ۴۲۳۲۸
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
واعظی: هیچ کجای دنیا بازار بورس کوتاه مدت نیست
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا بازار بورس کوتاه مدت نیست، گفت: اینکه بخواهیم هیجانی با بورس برخورد کنیم اشتباه است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره نشست ویدئوکنفرانسی شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه با حضور روسای جمهور دو کشور گفت: گسترش روابط با همسایگان از حیث سیاسی، اقتصادی و مسائل امنیتی برای کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: این موضوع همیشه در اولویت قرار داشت و فرقی نمی‌کند کدام دولت باشد.

رییس دفتر دولت دوازدهم با اشاره به وقفه ایجاد شده در روابط مان با ترکیه به دلیل بستن مرزها، اظهار کرد: تعاملات در این مدت حدود ۸۰ یا ۷۵ درصد کاهش یافت. در تماس تلفنی، روسای جمهور دو کشور تصمیم گرفتند منتظر نمانده و جلسه‌ای که قرار بود اسفندماه امسال حضوری در تهران برگزار شود، شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه ویدئوکنفرانسی به مدت دو ساعت و نیم روز گذشته تشکیل جلسه داد.

وی اضافه کرد: روسای جمهور بر روابط و تصمیمات گرفته شده قبلی تاکید کردند و قرار شد حجم روابط را در سال به ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

واعظی با بیان اینکه در این نشست ویدئوکنفرانسی روابط بانکی، گمرکی، حمل و نقل، انرژی، صادرات گاز و سرمایه گذاری هم مرور شد، این جلسه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و: دو طرف اراده بر همکاری داشتند. روسای جمهور ایران و ترکیه تصمیم گرفتند کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور تشکیل شود و وزرا رفت آمد اقتصادی داشته باشند. با این تصمیمات حجم تعاملات با ترکیه افزایش می‌یابد.

رییس دفتر دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با مهم خواندن بازار بورس گفت: فکر می‌کنیم رسانه‌ها، و صدا و سیما باید فرهنگ سازی کنند که در هیچ جای دنیا بورس بازار کوتاه مدت نیست. همیشه نگاه به بورس به این صورت است که مردم راجع به شرکتی که آینده دارد تحقیق و سپس روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و مثل یک مالک، شریک می‌شوند.

وی ادامه داد: ۶ ماه تا یک سال و نیم صبر می‌کنند و سود خوبی می‌برند. برخورد هیجانی در بورس و هجوم بردن برای خرید سهم خاص موجب می‌شود آن سهم بیش از حد رشد و حباب ایجاد کند.

واعظی خاطرنشان کرد: اینکه وقتی همه در صف فروش سهمی خاص قرار بگیریم و ارزش آن سهم مرتب پایین بیاید هم اشکال دارد، بنابراین در فروش و خرید در بازار بورس هیجانی برخورد نکنیم همه سود هم ببرند. تجربه در دنیا و ایران نشان داده بازار سرمایه می‌تواند مشارکت خرد و همه را داشته باشد و در میان مدت و بلند مدت سودآوری کند.

دولت باید از سرمایه مردم مراقبت کند

رییس دفتر دولت دوازدهم با رد دخالت مستقیم دولت در بازار بورس گفت: دولت دخالت مستقیم در بورس ندارد. براساس قانون رییس سازمان بورس بهادار هم نمی‌تواند دخالت مستقیم کند، بلکه شورای عالی بورس می‌تواند دخالت مستقیم داشته باشد که در آن شورا همه بخش‌های مختلف هستند و سیاستگذاری می‌کنند و آن سیاست‌ها اجرا می‌شود، حتی زمانی که رهبری سهام عدالت را آزاد کردند به شورای عالی بورس این اجازه را دادند.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم دولت دخالت می‌کند درست نیست، اما دولت باید صیانت و از سرمایه مردم مراقبت کند تا این سرمایه حفظ شود. اگر شورای عالی بورس تصمیم گرفت حقوقی‌ها در جایی همیشه فروشنده نباشند، دولت کمک می‌کند تصمیم شورای بورس اجرا شود یا اینکه از نظر اجرایی حقوقی‌ها و شرکت‌هایی که درصد بالایش را دولت دارد یا مدیریت آن به نوعی از دولت حرف شنوی دارد، آن را همراهی می‌کند.

واعظی تاکید کرد: برای ما این مهم است که مردم در بورس بمانند و امید داشته باشند که در بورس سود می‌برند و ریزشی نداشته باشند. هیچ کس در هیچ جای دنیا نمی‌تواند بگوید بورس‌شان همیشه مثبت است. طبیعت بورس این است جایی مثبت و زمانی منفی است.

وزیر صمت هفته آینده معرفی می‌شود

رییس دفتر دولت دوازدهم درباره معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال بررسی و تلاش هستیم تا کسی که معرفی می‌کنیم رای بیاورد. ۴ تا ۵ نفر اسم در اختیار رییس جمهور است و امیدوارم اگر همه چیز خوب پیش برود هفته آینده این موضوع در مجلس بررسی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت رای نیاوردن وزیر پیشنهادی دولت چه می‌کند، افزود: از رهبری اجازه گرفتیم تا زمانی که مجلس به وزیر پیشنهادی رای دهد، با سرپرست اداره شود.

رییس جمهور از وزیر صمت خواست به طور متمرکز روی گرانی و قیمت خودرو کار کند

واعظی همچنین درباره گرانی و افزایش قیمت خودرو گفت: این موضوع در ستاد اقتصادی دولت بحث شد و آقای رییس جمهور روز جمعه گزارش‌های راجع به مساله خودرو و گرانی را با دقت بیشتر مطالعه کردند و شنبه از من خواستند اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنم.

وی ادامه داد: رییس جمهور این موضوع را در ستاد اقتصادی دولت به بحث گذاشت و به وزارت صمت گفت روی موضوع گرانی و خودرو که از حالت عادی خارج شده، متمرکز کار کند.

رییس دفتر دولت دوازدهم با بیان اینکه کارخانجات وظیفه دارند آنچه تولید می‌کنند سریع در اختیار مردم بگذارند، گفت: جلوی واسطه گری و دلالی باید گرفته شود. وزیر صمت کار خود را شروع کرد و امیدواریم او در جلسه بعدی با ارائه گزارش خود، این بازار که از دغدغه‌های دولت و شخص رییس جمهور است، آرام کند.

هفت تپه سیاسی شد

واعظی با بیان اینکه موضوع هفت تپه از طرف شورای داوری رسیدگی می‌شود که در آن شورا نماینده قوه قضاییه هم هست، گفت: همه چیز باید از آن مسیر طی شود من نامه،‌ای ندیدم و، چون فقط خبرش را شنیدم نمی‌توانم چیزی بگویم.

وی ادامه داد: برای دیگر کارخانه ها، وزارتخانه ذیربط، دولت و بانک‌ها کمک کردند که هم مساله تولید و هم حقوق کارمندان حل شد، اما متاسفانه مساله هفت تپه سیاسی شد و هر جایی به خود اجازه مداخله، مصاحبه و اظهارنظر داده و فضا را به هم ریختند.

رییس دفتر دولت دوازدهم گفت: خواهش می‌کنم مسائلی که پیش می‌آید هر کسی از همان ابتدا اظهارنظر نکند. دولت موضوع هفت تپه را به آقای جهانگیری سپردند و وی هم براساس جمع بندی دارد پیش می‌رود؛ بنابراین، این اظهارنظرات جز بیکار کردن کارگران و کاهش تولید نتیجه دیگری ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->