نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

شایعه حضور استراماچونی در قطر، احتمال بازگشت او به ایران را بیشتر کرده است

  • کد خبر: ۴۲۴۲۶
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
شایعه حضور استراماچونی در قطر، احتمال بازگشت او به ایران را بیشتر کرده است
در تازه‌ترین شایعه درباره استراماچونی گفته می‌شود او به‌صورت مخفیانه به قطر می‌رود تا در کنار تیم استقلال باشد. خبر‌های تأییدنشده می‌گویند استرا بعد از پایان مسابقات با تیم استقلال به ایران برمی‌گردد و کار خودش را شروع می‌کند.
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ یک نیم‌فصل زندگی در ایران برای مربی جوان ایتالیایی کافی بود تا او را تبدیل به اسطوره کند. استراماچونی در ابتدا مربی معمولی و حتی ناموفقی به نظر می‌رسید، اما استقلال ناگهان با او شتابی دیوانه‌وار گرفت تا مرد ایتالیایی محبوبیت اساطیری پیدا کند. حالا ۶ ماه بعد از رفتن او، همه در همه‌جا از او حرف می‌زنند و فرشته نجات آبی‌پوشان را فقط استراماچونی می‌دانند. کسی که داستان بازگرداندن او از زمانی که رفته یک لحظه هم فراموش نشده و انگار این ماجرا سر دراز دارد. حالا درحالی‌که استقلال اوضاع خوبی در بازار نقل‌و‌انتقالات ندارد و امروز بدون سر مربی به قطر سفر می‌کند، دوباره مسئله استراماچونی مطرح شده است.
 
در تازه‌ترین شایعه درباره این مربی گفته می‌شود او به‌صورت مخفیانه به قطر می‌رود تا در کنار تیم استقلال باشد. خبر‌های تأییدنشده می‌گویند استرا بعد از پایان مسابقات با تیم استقلال به ایران برمی‌گردد و کار خودش را شروع می‌کند. آبی‌ها در ۲ روز اخیر چند بازیکن جوان به خدمت گرفته‌اند که تعجب خیلی‌ها را به‌همراه داشته است. منابع نزدیک به باشگاه استقلال می‌گویند این بازیکنان که از تیم‌های ماشین‌سازی، پارس جم جنوبی و گل‌گهر سیرجان به استقلال پیوسته‌اند! با نظر این مربی ایتالیایی و بر اساس برنامه او برای این فصل استقلال جذب شده‌اند!


کمک از قوه‌قضائیه برای برگرداندن استراماچونی

درحالی‌که شایعه شده سعادتمند با استراماچونی توافق کرده و او به‌زودی کارش را شروع می‌کند، اقدام عضو هیئت‌رئیسه باشگاه استقلال به‌شدت خبر‌ساز شده است. مهدی عبدیان در نامه‌ای به حجت‌الاسلام رئیسی از او خواسته است که قوه‌قضائیه وارد پروژه بازگرداندن استراماچونی به استقلال شود! اتفاقی که واکنش‌های زیادی در بین کارشناسان و اهالی فوتبال داشته و برای همه علامت‌سؤال شده است که بازگرداندن استراماچونی چرا این‌قدر برای استقلال مهم شده و چه تضمینی وجود دارد در صورت برگرداندن این مربی که به میل خود از این تیم رفت، استقلال به روز‌های خوش بر‌می گردد؟!
 
این‌همه در‌حالی است که به فرض ورود قوه‌قضائیه به این پرونده، اتفاقی که همیشه فیفا ایران را به‌خاطر آن تهدید می‌کند، بار دیگر خواهد افتاد و دخالت دولت در ورزش، مصداق عینی پیدا می‌کند. مهدی واعظ آشتیانی، مدیر‌عامل سابق استقلال، دراین‌رابطه می‌گوید: خیلی ساده‌انگارانه است که تصور کنیم این اتفاق ساده درون‌باشگاهی است. پشت این ماجرا یک اتاق فکر سیاسی است و خارج از ورزش روی آن فکر شده و این موضوع را تبدیل به یک خوراک کرده‌اند. هدف آن‌ها این است که قوه‌قضائیه را نیز به چالش بکشند و می‌خواهند این موضوع را مطالبه اجتماعی کنند، در‌حالی‌که مسئله کاملا ورزشی است و مربوط به قوه‌قضائیه نیست.

وی می‌افزاید: قوه‌قضائیه باید به تخلفات رسیدگی کند که اگر تخلفی هم صورت گرفته است، راهکار‌های خودش را دارد. حالا مگر تخلفی صورت گرفته یا در حال صورت‌گرفتن است که بخواهند پیشگیری کنند و آقایان دست پیش گرفته‌اند؟ اگر هم تخلفی شده باشد، رسیدگی به آن تخلف، ساز‌و‌کار قانونی دارد، نه اینکه فراخوان بدهند. نکته مهم‌تر در ارتباط با استراماچونی که می‌گویند به نفع اوست برگردد و به کارش ادامه دهد، چه نفعی برای استراماچونی خواهد داشت؟ او که بدون کار‌کردن هم پولش را می‌گیرد، چه نفعی دارد که بازگردد؟


«استرا» در نقش فرشته نجات

اینکه استراماچونی در مدت کوتاه حضورش در استقلال فوق‌العاده کار کرد، شکی نیست؛ اما اینکه تصور می‌شود با بازگشت او همه مشکلات این تیم حل خواهد شد، ساده‌لوحانه به نظر می‌رسد. استقلال در‌حال‌حاضر به‌شدت درگیر مسئله تمدید قرارداد با بازیکنان خوب خود و جذب بازیکنان جدید است و دراین‌وضعیت که آن‌ها روند دل‌گرم‌کننده‌ای ندارند، دلیلی ندارد یک مربی حرفه‌ای مثل استراماچونی به استقلال برگردد و خود را به دردسر بیندازد؛ آن‌هم در‌حالی‌که او همچنان از استقلال طلبکار است و بدون اینکه به ایران برگردد، می‌تواند به پولش برسد.
 
خلاصه اینکه فرشته‌نجات‌کردن استراماچونی به نظر حربه‌ای شده برای فرار رو‌به‌جلوی مدیران این باشگاه که توان پاسخ‌گویی به خواسته‌های هواداران را ندارند. آن‌ها می‌خواهند کسی را که از در رفته است، از پنجره برگردانند تا همه‌چیز را به گردن او بیندازند و خود را از زیر فشار خارج کنند. سید‌مهدی سید‌صالحی، از بازیکنان قدیمی استقلال، در‌این‌رابطه می‌گوید: هواداران استقلال فراموش نکرده‌اند که چه کسانی جام را از استقلال گرفتند و مقصر بودند. فقط با مطرح‌کردن نام استراماچونی، هواداران را بازی می‌دهند. قضیه بازی با تراکتور و فینال این طوری تمام شد؛ چون همه، افکار هواداران را به‌سمت استراماچونی بردند. باید مدیرانی سر کار باشند که از نظر حقوقی و مدیریتی سطح بالاتری داشته باشند. باشگاه استقلال چقدر بابت خارجی‌ها جریمه داد و حالا استراماچونی را بیاورند تا دوباره بدهی روی بدهی او اضافه شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->