رشد ۷ درصدی مبارزه با آفت «سن غلات» در مزارع خراسان رضوی

  • کد خبر: ۴۲۵۶۴۷
  • ۰۶ تير ۱۴۰۵ - ۱۳:۱۴
رشد ۷ درصدی مبارزه با آفت «سن غلات» در مزارع خراسان رضوی
«شهرآرانیوز - گروه اقتصاد»، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای صیانت از محصولات استراتژیک، از افزایش هفت درصدی عملیات مبارزه با آفت سن غلات در مزارع این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.
مریم  احمدی
خبرنگار مریم احمدی

نسرین شیبانی روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر به تشریح آخرین وضعیت کشت و اقدامات مراقبتی در مزارع غلات استان پرداخت و اظهار کرد: در سال زراعی جاری، ۱۱۳ هزار هکتار گندم آبی، ۱۱۲ هزار هکتار گندم دیم، ۱۳۶ هزار هکتار جو آبی و سطوح محدودی نیز به کشت جو دیم اختصاص یافته است که تمامی این اراضی تحت پایش و نظارت کارشناسان قرار دارند.

وی با تأکید بر اهمیت استراتژیک حفظ کیفیت و سلامت محصول گندم، درباره عملیات مقابله با آفات گفت: در راستای حفظ امنیت غذایی و کاهش خسارات احتمالی، در سال جاری عملیات مبارزه با آفت سن غلات در سطحی بالغ بر ۱۸۶ هزار و ۹۲۷ هکتار انجام شد که از این میزان، ۴۱ هزار و ۷۶۳ هکتار مربوط به مرحله مبارزه با پوره سن بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه انجام شده و تلاش‌های شبکه مراقبت، میزان سن‌زدگی محصولات در مزارع استان به ۴ صدم درصد رسیده است.

شیبانی بیان کرد: این رقم در مقایسه با میانگین کشوری، نشان‌دهنده موفقیت‌آمیز بودن برنامه‌های کنترلی و تلاش‌های مستمر همکاران ما در شبکه مراقبت است به گونه‌ای که آمار سن‌زدگی نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و این دستاورد، نشان‌دهنده پایداری و سلامت محصول تولیدی در مزارع استان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.