ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

جذاب‌ترین مسیر‌های گردشگری جهان کجاست؟

  • کد خبر: ۴۲۷۶۵
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
جذاب‌ترین مسیر‌های گردشگری جهان کجاست؟
مسیر‌هایی در گوشه وکنار جهان هستند که گذر از آن‌ها به خودی خود یک تجربه دست اول گردشگری محسوب می‌شود.
ریحانه صادقی | شهرآرانیوز؛ برای خیلی از ما گردشگری در رفتن به یک شهر یا مکان خاص و دیدن از آن خلاصه می‌شود، اما مسیر‌هایی در گوشه وکنار جهان هستند که گذر از آن‌ها به خودی خود یک تجربه دست اول گردشگری محسوب می‌شود. برخی از این مسیر‌ها به جهان ما شکل داده و آن را به جایی تبدیل کرده اند که امروز می‌شناسیم و در آن زندگی می‌کنیم. برخی دیگر نیز هنوز آبستن حوادث آینده هستند. اینجا با ۳ مورد از این مسیر‌های منحصربه فرد آشنا خواهیم شد.

جاده ۶۶: در دهه ۲۰ میلادی، ۲ کارآفرین آمریکایی به نام‌های سایرس اَوِری و جان وودروف ایده ساخت بزرگراهی را دادند که از شرق تا غرب آمریکا کشیده می‌شد و موجبات پیوند اقتصادی و اجتماعی شهر‌ها و ایالاتی را که در امتدادش قرار داشتند فراهم می‌کرد. جاده ۶۶ که به جاده مادر و خیابان اصلی آمریکا هم شهرت دارد، ۳۹۴۰ کیلومتر طول داشت و شیکاگو را پس از گذر از ۸ ایالت و ۳ منطقه زمانی به لس آنجلس وصل می‌کرد. دوران اوج این جاده پرآوازه در دهه ۵۰، به زمانی برمی گردد که آمریکایی‌ها به طور گسترده شروع به خریدن خودرو کرده بودند و دوست داشتند برای ماجراجویی دل به جاده بزنند. با این حال، در سال ۱۹۵۶، با تصویب قانون بزرگراه‌های میان ایالتی و ساخت جاده‌های دیگر، کم کم از محبوبیت آن کاسته شد. بالأخره در اواسط دهه ۸۰، جاده ۶۶ رسما منحل شد و کسب وکار‌های محلی اطراف آن برچیده شدند، اما این بزرگراه در یاد مردم آمریکا باقی ماند. با اینکه دهه‌ها گذشته، افسانه این بزرگراه در رمان ها، فیلم‌ها و ترانه‌های آمریکایی زنده مانده و پر و بال گرفته است. امروزه گردشگران می‌توانند با گذر از بیشتر شهر‌هایی که جاده اولیه از آن‌ها می‌گذشت، از دهکده‌های کوچک، متل‌ها و جاذبه‌هایی که در امتداد آن وجود داشت دیدن و تاریخچه جذاب آن را مرور کنند.

مسیر پنکیک موز: مسیر پنکیک موز یک مسیر واقعی نیست. این لقب بامزه‌ای است که به مجموعه‌ای از مقاصد گردشگری در آسیا داده اند، مقاصدی که کوله گرد‌ها و گردشگرانی که کم هزینه سفر می‌کنند، علاقه زیادی به آن‌ها دارند. این مسیر اگرچه مسیری رسمی نیست، سفر در آن تجربه‌ای واقعی است. گردشگران در این مسیر سفرشان را از بانکوک در تایلند آغاز می‌کنند. از شهر سیم ریپ و معبد انگکور وات در کامبوج گذر می‌کنند و به سمت شهر هوشی مین در ویتنام می‌روند. با این حال، مقاصد گردشگری پرطرف دار دیگری هم در مسیر پنکیک موز وجود دارد که شامل کشور‌هایی همچون نپال (پوکارا، یکی از ۲ پایگاه اصلی کوهنوردی اورست)، هندوستان (گوا)، اندونزی (بالی)، فیلیپین و میانمار می‌شود.

راه آهن سراسری سیبری: خط آهنی که بین سال‌های ۱۸۹۱ تا ۱۹۱۶ ساخته شد و در آن زمان یک شاهکار خارق العاده مهندسی محسوب می‌شد، مسکو را به شرقی‌ترین نقطه روسیه وصل می‌کرد و در طول مسیر انشعاب‌هایی به سمت مغولستان، چین و کره شمالی داشت. راه آهن سراسری سیبری ۹۲۸۹ کیلومتر طول دارد و طولانی‌ترین خط آهن جهان است. مسافران این مسیر سوار بر قطار از مسکو به ولادی وستوک در سیبری می‌روند و در آنجا شانس این را خواهند داشت که از دورافتاده‌ترین بخش‌های روسیه، همچنین مغولستان و چین دیدن کنند. طی این مسیر طولانی تجربه جالب و منحصربه فردی است که ۷ روز به طول می‌انجامد.

منبع: tourradar.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->