سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

لطفا ساز سفرتان را کوک نکنید

  • کد خبر: ۴۰۴۱۲
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
لطفا ساز سفرتان را کوک نکنید
اگر باروبنه‌ای بسته‌اید و کوله‌باری برداشتید، فقط به‌هوای اینکه آب‌وهوایی تازه کنید و نه برای انجام یک کار ضروری، همین الان آن را زمین بگذارید و کمی به تأخیرش بیندازید. این عمل، کار کوچک، ولی مؤثری است برای مقابله با کرونا که در کنار زحمت‌های شبانه‌روزی کارکنان درمان در این روز‌ها می‌تواند همان کوشش جمعی را رقم بزند.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ شاید شما هم این روز‌ها تصاویر و جمله‌هایی را از افراد در اطراف خود دیده و شنیده باشید که حکایت از یک سفر زودهنگام دارد، آن هم با همراهی صحبت‌هایی از این دست که باور کنید حواسمان هست، نکات بهداشتی را رعایت می‌کنیم و راه دوری هم نمی‌رویم، همین شمال خودمان.
 
همین راه دور نرفتن‌ها باعث شده است میزان تردد‌های بین‌استانی در ماه‌های گذشته به‌شدت افزایش پیدا کند. فقط در تعطیلات مرداد، در فاصله زمانی ۱۵ تا ۱۸ مرداد که هم‌زمان بود با عید غدیر، حدود ۹/۱ میلیون تردد بین‌استانی انجام شد.
عددی که نسبت به میانگین ماهانه‌اش حدود ۷ درصد افزایش داشته است. حالا با همین روالی که در پیش گرفته شده، پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات پایانی این هفته حدود ۲ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های کشور تردد کنند. عددی که از افزایش ۹ درصدی سیروسیاحت‌ها خبر می‌دهد. پیش‌بینی‌ها البته نکات دیگری را هم می‌گوید.
 
اینکه استان‌هایی مثل مازندران، اصفهان، خراسان‌رضوی و آذربایجان‌شرقی قرار است با یک تراکم وحشتناک وسایل نقلیه روبه‌رو شوند، یعنی به‌ترتیب با ۸۰ هزار، ۵۴ هزار و ۲۶ هزار هجوم وسایل نقلیه. استان‌هایی که در این روز‌های کرونایی همچنان وضعیت مطلوبی ندارند و ورود مسافر به آن‌ها می‌تواند این وضعیت ناخوشایند را ناخوشایندتر کند.

شاید خیلی‌هایتان بگویید مسافرت‌ها چندان تأثیری در شیوع این ویروس نخواهد داشت و فقط نشسته‌ایم درون وسیله نقلیه خودمان، ولی باور کنید همین جابه‌جایی از یک نقطه به نقطه دیگر است که زنجیره مسری کرونا را شکل می‌دهد و قوت می‌بخشد. مصداق بارز آن هم روز‌های بهاری امسالمان بود که با وجود طی‌کردن یک جو آرام، با ازسرگیری دوباره امورات عادی و مسافرت‌ها و این‌طرف و آن‌طرف رفتن‌ها، دوباره به‌سمت روز‌های اوج کرونا عقب‌گرد کردیم. این البته چیزی است که متخصصان هم به آن اشاره می‌کنند.
 
دکتر‌مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی، در صحبت‌های جدیدش درباره وضعیت این روز‌ها گفت که «متأسفانه هنوز وضع مقبولی نداریم و باید سفر‌های غیرضروری را فعلا تمام‌وکمال از برنامه‌های روزانه خود خط بزنیم و اگر قرار به کنترل این بیماری است، باید با کوشش جمعی دست‌به‌دست هم بدهیم تا این بیماری را کنترل کنیم.»

پس اگر باروبنه‌ای بسته‌اید و کوله‌باری برداشتید، فقط به‌هوای اینکه آب‌وهوایی تازه کنید و نه برای انجام یک کار ضروری، همین الان آن را زمین بگذارید و کمی به تأخیرش بیندازید. این عمل، کار کوچک، ولی مؤثری است که در کنار زحمت‌های شبانه‌روزی کارکنان درمان در این روز‌ها می‌تواند همان کوشش جمعی را رقم بزند. اجازه بدهید سیروسیاحت‌هایمان را علی‌الحساب موکول کنیم به آینده و روز‌هایی که همه در کنار هم بتوانیم با خیال آسوده از گشت‌وگذار در طبیعت و مکان‌های دوست‌داشتنی کشورمان لذت ببریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->