کاخ سلطنتی یاقوت تهران کجاست؟ + تصاویر

  • کد خبر: ۴۰۸۲۰
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۰
کاخ سلطنتی یاقوت تهران کجاست؟ + تصاویر
در منطقه سرخه حصار تهران کاخ سلطنتی بنا نهاده شد که یاقوت نام گرفت این کاخ دو عمارت به نام‌های کوشک بیرونی و حرم‌خانه دارد و دارای نزدیک به دویست اتاق می‌باشد.
به گزارش شهرآرانیوز، در دوران ناصرالدین شاه در منطقه سرخه حصار تهران کاخ سلطنتی بنا نهاده شد که یاقوت نام گرفت این کاخ دو عمارت به نام‌های کوشک بیرونی و حرم‌خانه دارد  و دارای نزدیک به دویست اتاق می‌باشد. افزون بر کاخ اصلی، ساختمان‌های دیگری مانند کاروانسرا، سربازخانه و گرمابه در این باغ وجود داشت که امروز اثری از آن‌ها باقی نمانده‌است.
 
یاقوت مخفی تهران در کجای آن قرار گرفته است؟ +تصاویر

ساختمان قصر نخستین بنای ایرانی است که هیچ تاثیری از معماری ایرانی در آن مشاهده نمی‌شود. ایوانی که در بالای در ورودی وجود دارد در معماری اروپایی ویژه معرفی شدن اشخاص مهم و ابراز احساسات به مردم است.
 
یاقوت مخفی تهران در کجای آن قرار گرفته است؟ +تصاویر
 

تاریخچه کاخ یاقوت

 
یاقوت مخفی تهران در کجای آن قرار گرفته است؟ +تصاویر
 
با تصویب مجلس شورای ملی در سال ۱۳۳۶ باغ این قصر و تاسیسات همراه با آن به سازمان بیمه‌های اجتماعی واگذار شده و به بیمارستان ریوی تبدیل شد و در دهه بعد بخش‌های روانی و جراحی نیز به آن افزوده شد که در سال ۱۳۵۵ با تصویب مجلس، تبدیل به یک بیمارستان عمومی شد و اکنون بیمارستان و مرکز فوق تخصصی قلب دکتر لواسانی نام دارد.

منبع:لست سکند
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->