اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
سرخط خبرها

تفریحات کیش پس از کرونا

  • کد خبر: ۴۱۷۰۹
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
تفریحات کیش پس از کرونا
تفریحات کیش همیشه در میان مردم طرفدار داشته است چرا که جنس آن با تفریحات سایر نقاط کشور متفاوت است. ویروس کرونا چند صباحی باعث تعطیلی کیش شد ولی باز هم با تغییراتی در تفریحات کیش به بازار کساد شده گردشگری در این روزها برگشت.

گزارش آگهی

در این ایام گردشگران زیادی به روال سابق سفرهای داخلی شان را شروع کرده و با رعایت پروتکل های بهداشتی به کیش سفر می کنند. در ادامه به حال و هوای کیش در ایام کرونایی و تغییر و تحولاتی که برای انطباق با این بحران در تفریحات کیش رخ داده است اشاره می کنیم.

تفریحات کیش پس از کرونا

 

تعطیلی کنسرت های بزرگ

بعد از فراگیری بحران کرونا ابتدا کیش برای مدتی تعطیل شد ولی بعد از بازگشایی با وجود برگشتن به وضعیت سابق هنوز هیچ کنسرتی در آن برگزار نشده است. این در حالی است که کنسرت های شبانه همیشه یکی از پر طرفدارترین تفریحات کیش محسوب می شد. هنرمندان محبوب از تهران و شهرهای بزرگ به کیش می آمدند و با استقبال بی نظیر گردشگران در این تور مواجه می شدند. در حال حاضر بازار اهالی موسیقی نیز کساد شده است و به ندرت کنسرت هایی آنلاین برای علاقمندان برگزار می شود.

علی رغم عدم برگزاری کنسرت، اجرای زنده موسیقی در جزیره تعطیل نشده است. هنوز این قبیل برنامه ها در رستوران ها، کشتی های تفریحی و مراکز مهم گردشگری به روال سابق برقرار است. البته این جشن ها هرگز به پای کنسرت های حرفه ای موسیقی نمی رسد ولی باز هم طرفداران خاص خود را دارد. برنامه موسیقی در کشتی ها و بعضی رستوران ها با برنامه های کمدی و شاد همراه است. 

تجمیع شدن جُنگ های شبانه

تا پیش از شیوع کرونا جنگ های شبانه همه شب ها در تور کیش برقرار بود. سالن های متعددی برای این منظور وجود داشت و کمدین های معروف هر کدام گروهی به نام خود داشتند و با ارائه بلیط برنامه های شاد و مفرح برای گردشگران برگزار می کردند. جنگ های شبانه همچون جنگ ستارگان، پازل شو، بیست شو و بسیاری جنگ های دیگر با حضور هنرمندانی همچون اکبر اقبالی و غیره برگزار می شد. این جنگ ها بساط خنده و شادی را برای مردم فراهم می کرد و آن ها را به یک دل سیر خندیدن دعوت می کرد.

هم اکنون تمامی جنگ های شبانه کیش به صورت یکجا در محل مجموعه آوای خلیج فارس در فضایی روباز اجرا می شود. جشن ها تجمیع شده اند و امکان انتخاب یک جنگ خاص وجود ندارد. تنها می توان گلچینی از جنگ ها در این محل به نظاره نشست. با این حال هنوز هم این برنامه که همه روزه در کیش برگزار می شود طرفداران زیادی دارد.

 

برقراری تفریحات آبی کیش

تفریحات آبی کیش به روال سابق و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. این دسته از تفریحات کیش به دلیل برگزاری در میان آب با ریسک بسیاری کمتری درخصوص ابتلا به ویروس کرونا روبروست. تفریحاتی همچون پاراسل، فلای بورد، غواصی، اسکی و... در دل آب و در صورت لزوم به صورت یک نفره نیز برگزار می شود. شاتل سواری، قایق سواری، بنانا و سایر تفریحات نیز که قبلا با جمعیت های نزدیک به 4 نفر برگزار می شود هم اکنون به صورت کنترل شده اجرا می شود و تنها اعضای یک خانواده و گروه همسفر می توانند با همدیگر این تفریحات را تجربه کنند.

همه چیز در فضای باز و در دل دریای آزاد یا ساحل آن اجرا می شود. سایر تفریحات ساحلی در کیش مثل دوچرخه سواری، موتورسواری و... به صورت انفرادی و در فضای باز در مسیرهای مشخص شده اجرا می شود که بسیار بی خطر و امن می باشند. تنها کاری که گردشگران باید به آن اهتمام داشته باشند، زدن ماسک و ضدعفونی کردن وسایل عمومی بعد از استفاده است. مسئولین بازی ها نیز باید بعد از استفاده هر شخص یا گروه وسایل را به طور کامل ضدعفونی کنند.

 

تفریحات کیش پس از کرونا

 

تعطیلی بعضی رستوران ها و بوفه های هتل

بعد از شیوع و فراگیری ویروس کرونا بسیاری از رستوران ها در سرتاسر ایران و جهان فعالیت خود را متوقف کردند. در عین حال آن دسته از غذاخوری هایی که به فعالیت خود ادامه می دهند با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و ضد عفونی مکرر رستوران به سرویس دهی به میهمانان مشغول اند. هتل ها پیش از کرونا عموما وعده رایگان صبحانه و بعضا سرویس نهار و شام را بر روی تور ارائه می کردند. برای مثال تورهایی مثل تور کیش هتل داریوش که پیش از کرونا سرویس نهار را بر روی تور ارائه می کردند این خدمات را کنسل نموده اند. گردشگرانی که تمایل به سرویس هافبرد داشته باشند علاوه بر صبحانه وعده نهار را هم بر روی اتاق قبل از سفر رزرو می کردند. هم اکنون در کیش تنها هتل ترنج و هتل گامبرون سرویس هافبرد ارائه می کنند.

گردشگرانی که در سایر هتل های کیش مستقر شده اند می توانند بعد از اقامت در هتل این وعده ها را به صورت روزانه سفارش دهند ولی امکان رزرو آن از قبل و بر روی تور وجود ندارد. طبیعتا در این اوضاع سلف سرویس و میزهای بوفه نیز در بسیاری از رستوران ها تعطیل شده اند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->