قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر
سرخط خبرها

رضایت‌مندی مردم سرلوحه کار مدیران شهری

  • کد خبر: ۴۳۷
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲
رضایت‌مندی مردم سرلوحه کار مدیران شهری
تأکید ویژه شهردار برای در نظر گرفتن رضایت شهروندان در حوزه‌های مختلف شهری

«رضایت مردم حلقه مفقود‌شده در بدنه میانی شهرداری است.» شهردار مشهد ضمن بیان این جمله تأکید کرد که مدیران ارشد می‌دانند که بروکراسی اداری در راستای خدمت و رضایت مردم است و با در نظر گرفتن این موضوع مبادا برای کسب درآمد رضایت مردمی را فراموش کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در ادامه صحبت‌های خود در جلسه شورای اداری شهرداری همچنین گفت که موضوع سیما و منظر شهری باید به عنوان یکی از پروژهای مهم سال 98 در یک طرح متمرکز دیده شود.
او در ادامه برش منطقه‌ای را ابزاری برای معاونان و حوزه‌های ستادی با مناطق شهرداری دانست و افزود: این موضوع باید جدی گرفته شود و پیرو آن همه اتفاقات به گونه‌ای رقم بخورد که برش منطقه‌ای در دستور کار باشد و با محوریت آن گفت‌و‌گوها شکل بگیرد.
کلائی با بیان اینکه برای ماندن سازمان‌ها در وضعیت فعلی تلاش زیادی صورت گرفته است، گفت: تغییرات وزارت کشور در سازمان‌ها باعث تضعیف شهرداری‌ها می‌شد و کار ما را هم سخت می‌کرد؛ در این راستا ایستادگی حوزه برنامه‌ریزی و مدیران باعث شد که این اتفاق رخ ندهد.
او ادامه داد: حوزه برنامه‌ریزی معتقد است که برش منطقه‌ای را نمی‌شود در سازمان‌ها ایجاد کرد اما می‌شود در حوزه راهبردها به صورت جدی مورد توجه قرار داد. به همین منظور باید ساختار سازمان‌ها اصلاح و بازنگری شود و در سازمان‌ها نوآوری داشته باشیم.
شهردار مشهد اما در ادامه تأکید ویژه‌ای بر حوزه املاک در مناطق نیز داشت و گفت: همه مناطق باید موضوعات حوزه املاک را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.
کلائی همچنین در خصوص برپایی نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد و رضایت شهروندان از آن اظهار کرد: از نمایشگاه گل و گیاه امسال رضایت دارم، چراکه نمایشگاه به صورت رایگان به روی مردم باز بود و حجم گسترده‌ای از خدمات ارائه شد.

 

12 هزار میلیارد تأمین مالی شهرداری
معاون مالی و اداری شهردار مشهد هم در این جلسه گفت که از مهر سال 96 تا پایان خرداد امسال، 12 هزار میلیارد تومان در شهرداری مشهد تأمین مالی صورت گرفته که رقم شایان توجهی است.
رضا خواجه‌نائینی در ادامه از اتمام حسابرسی مناطق و سازمان‌های شهرداری خبر داد و افزود: آمادگی داریم تا 12 تیر حسابرسی انجام شده را به شورا ارائه کنیم.
او همچنین گفت: در پروژه‌های مشارکتی 2100 میلیارد تومان قرارداد بسته شده است و چند لایحه دیگر نیز در این زمینه در شورای شهر داریم. از طرف دیگر فراخوان‌های بزرگی مثل فراخوان پروژه نمایشگاه بین‌المللی، پارکینگ همت و وحدت برگزار شده است.
معاون مالی و اداری شهردار مشهد در ادامه از فروش 350 میلیارد تومان اوراق مشارکت ثامن و 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطارشهری طی 10 روز آینده خبر داد.
خواجه‌نائینی با اشاره به اینکه درآمدهای نقدی سال گذشته در این تاریخ 370 میلیارد تومان بوده و اکنون به 600 میلیارد تومان رسیده است، گفت: به زودی سامانه املاک را با ثبت 11 هزار رکورد به عنوان بانک کاملی در حوزه املاک خواهیم داشت.
به گفته او در حوزه پشتیبانی 6000 نفر از بازنشستگان شهرداری به همراه همسرانشان مشمول بیمه تکمیلی شده‌اند.

 

شناسایی 259 نقطه مستعد آب‌گرفتگی در مشهد
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد هم در این جلسه از شناسایی 259 نقطه از شهر که مشکل آب‌گرفتگی دارند خبر داد و گفت: 189 نقطه از این تعداد دارای اولویت برای رفع مشکل هستند.
خلیل‌ا... کاظمی گفت: طبق بودجه در نظر گرفته شده، اعتبار ما فقط مشکل40 نقطه را پوشش می‌داد که با درخواست شهردار و تصویب شورای شهر 55 میلیارد تومان به این اعتبارات افزوده شد.
به گفته او از امروز عملیات پروژه‌های مربوط به آسفالت در شهر آغاز خواهد شد.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار همچنین با اشاره به اجرای خطوط حمل‌و‌نقل ریلی افزود: ادامه خط 2 آماده بهره‌برداری است و هم‌زمان با آن عملیات خط 4 قطار شهری هم آغاز خواهد شد.

 

اشتغال 3000 نفر در مشهد در بخش گل و گیاه
رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری هم در این جلسه در خصوص هجدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد گفت: از لحاظ کمی و کیفی نمایشگاه بین‌المللی گل مشهد در کشور بزرگ‌ترین نمایشگاه گل به حساب می‌آید.
احمدرضا سلامی با اشاره به واگذاری 750 غرفه در نمایشگاه هجدهم گفت: در این نمایشگاه غرفه‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، تهران، مازندران، همدان، گیلان، اصفهان و آذربایجان و 11 نمایندگی از 5 کشور که 7 نمایندگی از هلند و مابقی از اسپانیا، چین و ترکیه و ایتالیاست، شرکت داشتند.
رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با رویکرد صرفه‌جویی در هزینه‌ها، طرح‌های خشکی منظر و ترویج خرید و فرهنگ گل و گیاه در بین شهروندان با تخفیف 15 تا 25 درصدی از جمله مواردی بود که در نمایشگاه امسال عملی شد.
به گفته او 3000 نفر در مشهد در بخش تولید گل و گیاه مشغول کار هستند و به اندازه همین تعداد نیز در بخش واسطه‌ها فعالیت دارند.

 

کتابت احادیث رضوی در دهه کرامت
معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این جلسه از برگزاری ویژه برنامه‌های مدیریت شهری برای دهه کرامت خبر داد و گفت: در یک اقدام متفاوت، از کلان‌شهرهای جهان اسلام و فارسی زبان برای حضور در مشهد در دهه کرامت دعوت شده است.
مهدی زارعی در ادامه اظهار کرد: اجتماع بیش از 1000 نفر از پهلوانان و ورزشکاران باستانی کشور در عرصه میدان شهدا برای روزهای پایانی دهه کرامت نیز تدارک دیده شده است.
او همچنین از کتابت احادیث رضوی با حضور خطاطان مشهدی، استانی، ملی و بین‌المللی در دهه کرامت خبر داد.
طبق اعلام زارعی گالری آثار 17 دوره جشنواره امام رضا(ع) نیز در دهه کرامت برگزار خواهد شد.
به گفته معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد همچنین در دهه کرامت کاروان دوچرخه‌سواری، مسیر نیشابور تا مشهد را رکاب می‌زنند و در مسیر تاریخی حدیث سلسله‌الذهب برنامه‌های خاصی را اجرا می‌کنند.
وی همچنین به طرح جمعه‌های بازی بچه‌ها اشاره کرد و گفت: قرار است این طرح با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق سیزده گانه مشهد با بازی‌های سنتی و بومی و جدید اجرا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->