برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

با انواع مه پاش و کاربری هر یک از آن‌ها آشنا شوید

  • کد خبر: ۴۳۸۰۴
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
با انواع مه پاش و کاربری هر یک از آن‌ها آشنا شوید
دستگاه‌های رطوبت ساز و مهساز به دلیل ایجاد رطوبت و قدرت خنک کنندگی هوا در بسیاری از مشاغل و مکان‌ها مورد استفاده قرار میگیرند.

گزارش آگهی

اگر قصد خرید مه پاش داشته باشید مطمئنا با مدل های مختلف این دستگاه در بازار مواجه شده اید. دستگاه های رطوبت ساز و مهساز به دلیل ایجاد رطوبت و قدرت خنک کنندگی هوا در بسیاری از مشاغل و مکان ها مورد استفاده قرار میگیرند. دستگاه های مه پاش حتی در منزل نیز کاربرد دارند که ما آنها را به اسم دستگاه بخور سرد و یا بخور گرم می شناسیم. مهپاش خانگی دارای مدل های مختلفی بوده و قیمت مهپاش خانگی با توجه به برند دستگاه و ظرفیت آن متفاوت می باشد. در ادامه بیشتر در مورد دستگاه های رطوبت ساز و کاربری هر یک از آنها بحث خواهیم نمود.

 

انواع دستگاه های رطوبت ساز

در یک دسته بندی کلی رطوبت سازها در 3 مدل التراسونیک، مهپاش نازلی و دیسکی (پروانه ای) طراحی و تولید میشوند.

 

سیستم مه ساز نازلی: این سیستم بر اساس فشار آب و چندین فوگر کار میکند. در این دستگاه ها آب با فشار بالا به نازل ها منتقل میشود. نازل ها در واقع همان فوگر بوده که بر روی سطح آنها سوراخ های بسیار ریز در حد میکرون موجود می باشد. آب پر فشار به هنگام خروج از نازل ها به شکل پودر خارج میشود. ذرات پودری آب تمایل بسیار بالایی به جذب گرمای محیط دارند و سریعا تبخیر میشوند. در نتیجه این امر دمای هوای محیط نیز کاهش پیدا کرده و رطوبت نسبی نیز افزایش پیدا میکند. به دلیل تجمع هوای گرم در لایه های بالایی مه پاش نازلی باید در بخش فوقانی و نزدیکی های سقف اجرا شود.

 

مه پاش های نازلی در دو مدل برقی و ساده تولید میشوند. مدل ساده مهساز نازلی نیازی به برق ندارد و سیستم آن در مسیر لوله کشی محل مورد استفاده اجرا میشود. این نوع مه پاش ها بر اساس فشار آب لوله کشی شده کار میکنند و معمولا ظرفیت بسیار پایینی دارند. برای استفاده از مه پاش نازلی ساده باید آب لوله کشی شده فشار بالایی داشته باشد.

 

اما مه پاش نازلی برقی قدرت بسیار بالایی در تولید مه دارد. قدرت و ظرفیت این دستگاه با توجه به نیاز کاربر قابل تغییر است. بنابراین در انواع محیطهای کوچک و بزرگ می توان از مه پاش نازلی استفاده کرد. یکی از کاربردهای این مه پاش ها، خنک سازی فضای باز می باشد. بعنوان مثال از مه پاش نازلی می توان برای خنک نمودن فضای باز رستوران، کافه، منزل  و ویلا و ... بهره برد.

 

نصب رطوبت ساز نازلی در محیط نیاز به یک نقشه و طرح اصولی دارد. تعداد فوگرها و همچنین فاصله فوگرها باید به صورت استاندارد رعایت شد. این سیستم در محیط آلودگی صوتی ایجاد نمیکند. همچنین آب مصرفی این مهسازها باید تصفیه شده باشد زیرا ذرات معلق موجود در اب و یا آب با درجه سختی بالا باعث گرفتگی نازل ها و از کار افتادن سیستم مه پاش میشود. این دستگاه ها معمولا به همراه فیلتر آب عرضه میشوند.

 

رطوبت ساز التراسونیک: در این نوع دستگاه ها رطوبت از طریق امواج فراصوتی ایجاد میشود. رطوبت ساز التراسونیک با تغییر فرکانس و ایجاد فشار بالا به آب مایع، آن را به حالت گاز و مه تبدیل میکند. بخار حاصل از این دستگاه ها سرد می باشد. به همین دلیل به رطوبت ساز التراسونیک بخارساز سرد نیز گفته میشود. رطوبت ساز التراسونیک در انواع خانگی (بخور سرد) و صنعتی طراحی میشوند. در این دستگاه ها هر اندازه که تعداد پیزوسرامیک ها بیشتر باشد، قدرت مه پاشی دستگاه بیشتر بوده و به طبع آن قیمت مه پاش التراسونیک نیز افزایش پیدا میکند. از آنجایی که مه حاصل از این دستگاه هیچ نوع پاشش و یا ایجاد قطره آب ندارد، رطوبت آن برای کشت هیدروپونیک بسیار ایده آل می باشد. البته رطوبت سازهای التراسونیک در صنایع و مشاغلی که به رطوبت کنترل شده نیاز دارند نیز استفاده میشود. این رطوبت سازها قدرت بسیار بالایی در افزایش رطوبت نسبی یک محیط دارند.

 

مه پاش دیسکی و پروانه ای: در این مه سازها نیز رطوبت از طریق ذرات پودری آب ایجاد میشود. مهسازهای پروانه ای دارای یک فن پر سرعت بوده که قطرات آب را به پودر تبدیل نموده و آن را در محیط با سرعت بالا پخش میکند. در طراحی این دستگاه ها نیز معمولا سیستم قطره گیر نصب شده تا از خروج قطرات درشت آب جلوگیری شود. مه پاش های دیسکی بیشتر در صنعت مرغداری و دامداری، کشاورزی و سالن های پرورش قارچ کاربرد دارند. افرادی که برای سالن پرورش قارچ به دنبال خرید دستگاه رطوبت ساز هستند، مهساز دیسکی گزینه مناسب و ارزان قیمتی برای آنها خواهد بود.

 

رطوبت ساز دیسکی نصب ساده ای دارد و با اتصال دستگاه به منبع آب و برق 220 ولت می توان از آن بهره برد. همچنین امکان اتصال به سیستم های کنترل دما و رطوبت و یا اتصال به سیستم های تایمر و امکان آبگیری خودکار در این دستگاه ها وجود دارد.

 

با انواع مه پاش و کاربری هر یک از آن‌ها آشنا شوید

 

بهترین مه پاش برای سلف سرویس ها با فضای باز کدام است؟

هتل ها، رستوران ها و کافه هایی که دوست دارند از مشتریان خویش در فضای باز پذیرایی نمایند، میتوانند برای خنک سازی فضای پذیرایی از مه پاش ها بهره ببرند. همان طور که به آن اشاره شد یکی از قابلیت های دستگاه های رطوبت ساز، خنک نمودن محیط میباشد. استفاده از سایر سیستم های سرمایشی به دلیل باز بودن فضا در این مکان ها مطمئنا جوابگو نخواهد بود. برای این چنین مکان هایی بهترین راهکار استفاده از رطوبت ساز نازلی می باشد. استفاده از رطوبت ساز نازلی بعنوان مه پاش رستورانی به سرعت محیطی خنک و فرح بخش برای مشتریان ایجاد خواهند نمود. بنابراین با مجهز نمودن فضای باز رستوران به مهپاش نازلی می توان یک محیط دنج و عالی برای پذیرایی از مشتریان فراهم کرد و بدین طریق کسب و کار خود را رونق بخشید.

 

کاربردهای متنوع دستگاه مه پاش

هر مدل از دستگاه های رطوبت ساز می تواند کاربری متفاوتی داشته باشد. بعنوان مثال از رطوبت ساز التراسونیک در فروشگاه های سبزی و میوه هم برای حفظ تازگی این محصولات کشاورزی استفاده میشود. همچنین رطوبت سازهای التراسونیک در صنعت جوجه کشی نیز بعنوان سیستم رطوبت ساز در برخی ماشین های جوجه کشی کاربرد دارند.

 

از رطوبت سازهای نازلی و دیسکی در کارگاه های سنگ شکنی و چوب بری برای کاهش گرد و غبار سالن نیز استفاده میشود. چراکه قطرات پودری آب ذرات معلق موجود در هوا را به خود جذب میکنند. از این رطوبت سازها در بخش کشاورزی برای امور سم پاشی، ضدعفونی و یا تزریق مواد دیگر در داخل سالن نیز استفاده میشود.

 

برخی از رطوبت سازها همچون رطوبت ساز دیسکی فقط در مشاغل خاصی قابل استفاده هستند. مهسازهای دیسکی بیشتر بعنوان مه پاش مرغداری و رطوبت ساز سالن پرورش قارچ به کار گرفته میشوند.

 

کارخانه های نساجی، چاپخانه ها، کارخانه دخانیات و انبار نگهداری گوشت نیاز اساسی به دستگاه های رطوبت ساز دارند. از مهسازها حتی در مکان های عمومی و سالن های ورزشی نیز استفاده میشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->