افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی باران شدید در هرات (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) + فیلم اوقات شرعی و ساعت‌اللیل به افق کابل در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ هشدار سازمان ملی مهاجرت درباره یک پیامک دوشنبه، روز اول ماه مبارک رمضان در افغانستان طالبان: جمعیت افغانستان نزدیک به ۳۵ میلیون نفر است چاینکی؛ دیزی مردم افغانستان مراسم بزرگداشت قیام ۲۴ حوت مردم هرات در مشهد برگزار شد مراسم بهره‌برداری از دسترسی اصلی ایستگاه الندشت ۵۲ درصد زنان و دختران در افغانستان نیازمند کمک‌ هستند طالبان از دولت جدید پاکستان خواست انعطاف بیشتری در رابطه با مهاجران داشته باشد سفیر طالبان در بزرگداشت حکیم نظامی در دوحه حضور یافت
سرخط خبرها

تلاش مجلس برای ضابطه‌مند کردن حضور مهاجران خارجی در کشور

  • کد خبر: ۴۴۹۳۸
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
  • ۱
تلاش مجلس برای ضابطه‌مند کردن حضور مهاجران خارجی در کشور
سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس از تدوین طرحی در مجلس برای ضابطه‌مند کردن حضور مهاجران در کشور خبر داد و گفت: به دلیل نبود ضابطه مشخص در رابطه با ورود و خروج اتباع خارجی، حضور آنها در کشور تبدیل به تهدید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه ضابطه مشخصی برای مهاجرت و تردد اتباع خارجی نداریم، گفت: علیرغم پذیرایی و مهمان‌نوازی خوبی که از اتباع برخی کشورها داشتیم نتوانستیم بهره‌برداری مطلوبی را داشته باشیم و از سویی بدهکار هم شدیم.

ورود بی‌ضابطه اتباع خارجی به اشتغال داخلی آسیب می‌زند

سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس از نبود سیاست مشخص در حوزه مهاجرت‌پذیری، سامان‌دهی، آموزش و اشتغال اتباع خارجی انتقاد کرد و افزود: ورود بی ضابطه اتباع به اشتغال داخلی آسیب می‌زند در این رابطه در هر دوره‌ای ضابطه، آئین‌نامه و بخش‌نامه‌ای صادر می‌شود. اما سیاست واحد مشخص و تعریف شده‌ای نداریم و تصمیم‌گیری‌های بدوی و آنی دولت‌ها و افراد باعث شده هزینه‌های گزافی طی سالیان اخیر به کشور تحمیل شود و از سویی ضوابط مهاجرپذیری را به اندازه‌ای سخت کردیم که عده‌ای مجبور می‌شوند به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند.

 

وی یادآور شد: به عنوان مثال از آنجایی که افرادی که تبعه ایران بر اساس قانون حق خرید اموال غیرمنقول را ندارند و در واقع خرید ملک برای آنها غیرممکن است. برخی اتباع ملک را با کسی شریک شده و در نهایت ملک را می‌خرند در حالی که هیچ کنترلی بر معاملات انجام نمی‌شود.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین باید در این رابطه ضوابطی را تعیین کرد زیرا باعث جذب سرمایه خارجی می‌شود و در صورتی که آن را سازماندهی نکنیم تبدیل به بحران خواهد شد.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر بتوانیم ضابطه‌هایی را برای کنترل اتباع خارجی پیش‌بینی کنیم، سختگیری‌های بی مورد نداشته باشیم، در جاهایی که به اشتغال آنها نیاز است از ظرفیت‌شان استفاده کنیم و در مواردی که به اشتغال داخلی لطمه وارد شود اجازه فعالیت و اشتغال به آن‌ها داده نشود و همچنین ورود و خروج آنها قانونمند و ضابطه‌مند شود با موضوع ورود و خروج غیرقانونی مواجه نخواهیم شد.

 

عنابستانی با یادآوری اینکه طرحی در مجلس برای ضابطه‌مند کردن حضور مهاجران تدوین شده که به جریان خواهد افتاد، گفت: البته اگر وزارت کشور به دنبال ساماندهی مسئله مهاجرت است و می‌خواهد لایحه ارائه کند اولویت بررسی با لایحه دولت است.

مرزها را نمی‌توان مسدود کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مرزها را نمی‌توان مسدود کرد، گفت: این اقدام هزینه‌های کلان در پی دارد. زیرا هزاران کیلومتر مرز زمینی و هوایی داریم و باید ضوابطی مشخص شود که ورود و خروج اتباع قانونی و تبدیل به فرصت شود نه تهدید؛ متاسفانه به دلیل نبود ضابطه‌ها حضور اتباع بیگانه در کشور تبدیل به تهدید شده و کنترلی بر عملکرد آن‌ها نمی‌شود بنابراین باید مانند تمامی کشورهای دنیا ضوابطی پیش‌بینی شود.

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
ای خدا چرا مارا مهاجر آفریدی ما که تو این کشور ن مهندسیم ن کارمندیم. فقط شغلهای سخت رو میتونم کارکنیم . بازهم آقای نماینده میگه محدودیت!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->