نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

نخستین گام لیگ برتر هندبال بانوان با چاشنی استرس و دلهره

  • کد خبر: ۴۷۲۲۳
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
نخستین گام لیگ برتر هندبال بانوان با چاشنی استرس و دلهره
شانزدهمین دوره لیگ برتر بانوان، یادواره شهدای مدافع سلامت، از امروز دوشنبه ۲۸ مهرماه با حضور ۸ تیم و با شکل و شمایلی متفاوت آغاز می‌شود.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مانند هر رقابت دیگری در دنیا، لیگ هندبال بانوان در فصل جدید نیز دچار دگرگونی شده است و تیم‌ها علاوه بر تمرکز روی حریفان، در طول فصل باید روی میهمان ناخوانده یعنی کرونا نیز تمرکز کنند و به همین دلیل جو عجیبی در آستانه مسابقات ایجاد شده است، به‌خصوص که در فاصله یک روز مانده به شروع مسابقات، تیم ذوب‌آهن اعلام کرد سرمربی تیم و ۴ بازیکنش به کرونا مبتلا شده‌اند. آن‌ها علامتی مبنی بر بیماری نداشته‌اند، اما پیش از اعزام نتیجه آزمایششان مثبت اعلام شد و با وجود اینکه بازیکنان اصلی تیم بودند، همراه با سرمربی راهی تهران نشدند.


جواب منفی آزمایش مشهدی‌ها

فوزیه صادق‌زاده، مدیرفنی تیم اشتادسازه مشهد، از جواب منفی آزمایش همه اعضای این تیم پیش از اعزام خبر داد و گفت: ۳ مرتبه در مشهد آزمایش دادیم و خوشبختانه هیچ‌یک از آزمایش‌ها مثبت نبود. صبح یکشنبه به تهران رسیدیم و از همه اعضای تیم آزمایش کرونا گرفته شد و در هتل مستقر شدیم. هتل تیم‌ها نیز مشترک نیست و هر تیم در جای متفاوتی مستقر شده است. او ادامه داد: درمجموع وضعیت بسیار سخت و استرس‌زاست.
 
دلهره بیماری همه تیم را گرفته است و در وضعیت فعلی چنین احساسی طبیعی است، اما شب گذشته از این استرس و فکر کسی از اعضای تیم خوابش نبرد! نحوه برگزاری مسابقات نیز بسیار خوب است و خطر ابتلا در اثر رفت‌وآمد هفتگی را کم کرده است. صادق‌زاده با اشاره به دیدار اشتادسازه برابر سپاهان خاطرنشان کرد: با انگیزه بالایی در اولین بازی لیگ به میدان می‌رویم. در عین حال همیشه نخستین دیدار‌ها با سختی همراه است. با وجود حضور بازیکنان فصل قبلمان در تیم حریف، با هدف پیروزی به میدان می‌رویم.


تغییر و تحول در تیم اشتادسازه

اشتادسازه تنها نماینده مشهدی در فصل جدید لیگ هندبال است. تیمی که فصل گذشته قهرمان شد و حالا در سومین سال حضورش در لیگ برتر بازهم به دنبال قهرمانی و رسیدن به جام باشگاه‌های آسیاست. مدیران اشتادسازه تغییر چندانی در تیم امسال اعمال نکرده‌اند. بزرگ‌ترین تحول در بخش بازیکنان بومی رخ داد، به‌طوری‌که تعداد بازیکنان مشهدی از ۳ نفر به ۶ نفر افزایش پیدا کرد. به‌جز یغمایی، غزنوی و جلالی‌فر که قراردادشان را با اشتادسازه تمدید کردند، ۳ هندبالیست مشهدی دیگر در رده بزرگ‌سالان به این تیم اضافه شده‌اند.

در فهرست خروجی‌های اشتادسازه ۳ بازیکن مطرح نیز حضور داشتند. الناز قاسمی، فاطمه خلیلی و نوریه عباسی بازیکنان قمی تیم اشتادسازه در فصل قبل بودند، اما سپاهان اصفهان در تابستان تصمیم به جذب این بازیکنان گرفت و درنهایت آن‌ها به تیم رقیب مشهدی‌ها پیوستند و امروز در اولین گام لیگ برتر باید برابر تیم سابق خود به میدان بروند.


برنامه اشتادسازه در ۶ روز رقابت

فدراسیون برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به‌علت سفر‌های مکرر بازیکنان در دیدار‌های رفت‌وبرگشت امسال، مسابقات را به‌صورت متمرکز برگزار خواهد کرد، به‌طوری‌که تیم‌ها دور نخست را در تهران حاضر می‌شوند و در مدت ۶روز به مصاف یکدیگر خواهند رفت، سپس به آن‌ها ۱۴روز استراحت داده خواهد شد تا در آن مدت تمرینات آماده‌سازی و برنامه‌های ریکاوری را دنبال کنند و سپس دور دوم رقابت‌ها در شهری دیگر به‌طور متمرکز برگزار می‌شود. در بازی‌های حساس روز اول و از گروه نخست تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و اشتادسازه مشهد در فینالی زودرس مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. این بازی دیدار افتتاحیه لیگ جدید خواهد بود و به‌عنوان نخستین رقابت از ساعت ۱۱ امروز در تالار شهید سلیمانی فدراسیون هندبال سوت شروع این رقابت‌ها زده خواهد شد.

مشهدی‌ها پس از آن یک روز استراحت دارند و چهارشنبه ۳۰مهرماه برابر تیم بهمن بهبهان به میدان می‌روند. آخرین دیدار اشتادسازه نیز در روز جمعه دوم آبان‌ماه پیگیری می‌شود که باید با تیم کربنات فیروزآباد رقابت کند. ۴تیم دیگر نیز روز شنبه بازی خواهند داشت و پس از آن، اولین مرحله از لیگ به پایان می‌رسد. تیم‌ها بعد از این مرحله به استراحت و ریکاوری می‌پردازند تا بعد از ۲هفته، دوباره برابر حریفان به میدان بروند.


پیشنهاد اشتادسازه برای تغییر دور نهایی

سرمربی تیم هندبال بانوان اشتادسازه مشهد نیز گفت: به‌دلیل تغییرات در شیوه برگزاری مسابقات، لیگ پویاتری خواهیم داشت. نشمین شافعیان ادامه داد: در این دوره از لیگ فشار روی بازیکنان زیاد خواهد بود، اما شرایط برای همه تیم‌ها برابر است و با وجود کرونا فدراسیون شیوه خوبی را برای برگزاری لیگ در نظر گرفته است. البته پیشنهاد سازنده ما به سازمان لیگ فدراسیون هندبال این است تا در دور آخر بازی‌ها تغییراتی ایجاد شود و ۴ تیم باقی‌مانده به‌صورت دوره‌ای بازی کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->