مرگ یک جوان بر اثر حمله پلنگ در تربت حیدریه توضیحات سازمان سنجش درباره آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم انتقال یک ایرانی از زندان چین به کشور پس از ۱۸ سال وقوع بارش‌های رگباری همراه با وزش باد در خراسان رضوی از امروز (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) حجاج ایرانی از بحث تنش‌زا و همراه‌داشتن مواد اسیدی و دارو‌های پودرشده پرهیز کنند مشاهده لاشه دو توله پلنگ ایرانی در پارک ملی خَبر کرمان بازداشت ۴ نفر از عوامل پخش برنامه تفرقه‌افکنانه در صداوسیما، با دستور قضایی از «هرمز» تا «کوچه»؛ تکرار یک تراژدی توریستی؟ توضیحات رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص نگرانی از پلیسی شدن محیط مدارس جزئیات زورگیری از دانشجویان خواجه نصیرالدین طوسی آزادی ۸۲۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سال ۱۴۰۳ | فقط ۷۲۰ زندانی بدهکار دیگر در زندان‌های استان باقی مانده‌اند فراخوان چهارم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی از شهریورماه ۱۴۰۴ رهایی نوجوان ۱۶ساله از چنگ گروگان‌گیران در عملیات پلیس (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) تصادف زنجیره‌ای در محور ملک‌آباد - مشهد؛ انتقال ۱۱ مصدوم به بیمارستان (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) ماجرای مرگ همزمان ۶ نفر در خانه باغی در ارومیه + فیلم و علت فوت هشدار سطح زرد هواشناسی در خراسان رضوی در پی پیش‌بینی افزایش دما (چهارشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) رفع توقیف گواهینامه رانندگان متخلف نوروز ۱۴۰۴ در خراسان رضوی آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی از اردیبهشت رسانه‌ها در ارتقای سلامت عمومی نقش مهمی دارند | ضرورت تقویت همکاری اصحاب رسانه با فعالان حوزه سلامت زورگیری از ۲ دانشجوی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) خطر طغیان سرخک در خراسان رضوی زیر سایه واکسن هراسی احتمال بروز افسردگی در سالمندان گوشی باز این علائم روانی را جدی بگیرید بهره‌برداری از مرکز خدمات سلامت روستایی به همت خیران در سبزوار (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) انتقال تتلو به انفرادی تکذیب شد علت بیش از ۶۰ درصد مراجعات کودکان ایرانی به پزشک چیست؟ انتخاب معلمان نمونه ۱۴۰۴ در مراحل پایانی + جزئیات تیم‌های ملی المپیاد به مسابقات جهانی تابستانی اعزام می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) | دمای مناطق گرمسیر استان به ۴۰ درجه می‌رسد برنامه‌ریزی برای تسهیل فرایند صدور کارت پایان خدمت معلمان در دستورکار قرار گرفت
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: مدرسه تلویزیونی و «شاد» یکسان خواهند شد

  • کد خبر: ۴۷۶۲۱
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
وزیر آموزش و پرورش: مدرسه تلویزیونی و «شاد» یکسان خواهند شد
وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه شاد در حال ارتقا و به‌روزآوری است، به نحوی که برنامه‌های آموزشی شبکه شاد و تلویزیون یکسان باشد تا اگر دانش آموزی دسترسی به ابزار هوشمند یا اینترنت نداشت، از آموزش محروم نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، «محسن حاجی میرزایی» در نشست مشترک مدیران کل آموزش‌وپرورش با روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان استان‌های کشور که به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان به‌ صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: اینترنت شبکه شاد رایگان است و باید از ظرفیت های این سامانه به درستی استفاده شود.

وی اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان از سرمایه‌های نظام تعلیم و تربیت است و به داشتن این سرمایه عظیم در آموزش‌وپرورش به خود می‌بالیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه زمانی که کودکان به دنیا می‌آیند هیچ علمی ندارند، افزود: کودکان گوش، چشم و قلب برای دیدن، شنیدن و درک کردن دارند و در سنین بالاتر این مدرسه است که تغذیه‌کننده این ابزارهای کودکان است و همه تمدن‌ها و جوامع از راه تغذیه همین ابزارها شکل می‌گیرد و رشد می‌یابد.

حاجی میرزایی بابیان اینکه همه اندیشمندان دوره کودکی را یکی از تأثیرگذارترین دوره‌های زندگی هر انسانی می‌دانند، گفت: برای داشتن نسلی عزتمند، مستقل، شرافتمند، دین‌دار و توانمند باید این دوره تأثیرگذار را درک کرد و بیشترین توجه و سرمایه‌گذاری را بر روی آن انجام داد؛ بنابراین برای رسیدن به این هدف باید بین خانه و مدرسه هماهنگی بیشتری در تربیت کودکان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه آینده جامعه در خانه و مدرسه شکل می‌گیرد، تصریح کرد: مشارکت خانه و مدرسه یکی از ارکان مهم در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه باید تعریف مشخصی از مشارکت خانواده‌ها و مدرسه در تربیت کودکان ارائه شود، گفت: مشارکت در پرتو توزیع نقش‌ها و مسئولیت‌ها است و برای ارزیابی انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس باید بررسی کرد تا چه حد توانسته‌ایم مشارکت خانواده‌ها را در امور مدرسه داشته باشیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت ارتباط خانه و مدرسه، گفت: ارتباط خانواده با مدرسه باید حفظ شود چراکه مدرسه خانه دوم کودکان است و ویژگی یک مدرسه خوب همان شباهت آن به خانه است و کودکان با حضور در مدرسه باید این احساس را داشته باشد که وارد خانه خود می‌شوند.

وی بابیان اینکه هیچ کاری در هستی مهم‌تر از تربیت یک انسان نیست، اظهار داشت: همچنین هیچ کاری پیچیده‌تر از تربیت انسان نیست و تربیت انسان موضوع وحی، ارسال رسل و انزال کتاب آسمانی بوده، بنابراین تربیت انسان را باید به افراد کاردان و دارای صلاحیت سپرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نباید در تربیت انسان‌ها غفلت کنیم، گفت: دنیای مدرن تربیت را تفکیک کرد؛ آموزش را به مدرسه سپرد و نقش خانواده‌ها را در تربیت فرزندان کاهش و به‌تدریج حذف کرد، درصورتی‌ که خانه و مدرسه راه و هدف مشترکی دارند بنابراین نباید مفاهیمی که در مدرسه آموزش داده می‌شود در خانه و مفاهیمی که در خانه آموزش داده می‌شود در مدرسه تخریب شود.

حاجی میرزایی بابیان اینکه یکی از مشکلات مهم خانواده‌ها در عدم ارتباط‌گیری خوب با کودکان خود است، اظهار داشت: پدر و مادر باید به زندگی کودکان معنا دهند و نباید توان معنا دهی از پدر و مادر سلب شود.

وی با اشاره به اینکه در آموزش‌ و پرورش باید شاکله یک انسان به‌درستی شکل بگیرد، اظهار کرد: این موضوع مأموریت مشترک خانه و مدرسه است بنابراین برای همکاری هرچه بیشتر با خانواده‌ها دررسیدن به این هدف استقبال می‌کنیم.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه آموزش در سال تحصیلی جاری، آموزش در بحران است، افزود: آموزش در بحران مختصات خاص خودش را دارد، روش‌های جدیدی که برای تدریس اجرا می‌شود، معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها با مسئولیت‌های خودشان در این زیست بوم جدید آشنا شوند. پژوهش‌های جهانی مشخص کرده که ۶۷ درصد معلمان برای اولین بار با آموزش مجازی کار می کنند.

وی بابیان اینکه توصیه اول آموزش‌ و پرورش آموزش حضوری است، گفت: دور بودن کودکان از مدرسه با مخاطرات نگران‌کننده‌ای مواجه است به عواطف آنان نسبت به آموزش آسیب می‌رساند و روند اجتماعی شدن آن‌ها را به دلیل دوری از جامعه همسالان با تأخیر مواجه می‌کند.

وی در پایان گفت: هر پیشنهاد اثربخشی که انجمن‌های اولیا و مربیان ارائه دهد بررسی خواهد شد و درصورتی‌که امکان اجرا یا تحول داشته باشد، آن را انجام خواهیم داد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->