نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

نبود بازی تدارکاتی، مشکل قدیمی تیم ملی فوتبال

  • کد خبر: ۴۷۶۵۱
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
نبود بازی تدارکاتی، مشکل قدیمی تیم ملی فوتبال
ایران چندسالی می‌شود که با مشکل یافتن تیم برای انجام بازی‌های تدارکاتی روبه‌رو شده است و درحالی‌که همه تیم‌های فوتبال در روز‌های فیفادی بازی می‌کنند و برنامه برخی کشور‌ها حتی ماه‌ها و هفته‌ها زودتر پر شده، تیم ملی ما از یافتن یک حریف تدارکاتی عاجز است!
به گزارش شهرآرانیوز؛ هم‌گروهی‌های تیم ملی فوتبال ایران برای آمادگی بیشتر و رسیدن به مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی، درحالی برنامه بازی‌هایشان در فیفادی‌های پیش رو را اعلام کردند که وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در این بخش همچنان تاریک است. ایران چندسالی می‌شود که با مشکل یافتن تیم برای انجام بازی‌های تدارکاتی روبه‌رو شده است و درحالی‌که همه تیم‌های فوتبال در روز‌های فیفادی بازی می‌کنند و برنامه برخی کشور‌ها حتی ماه‌ها و هفته‌ها زودتر پر شده، تیم ملی ما از یافتن یک حریف تدارکاتی عاجز است!
 
اتفاقی که بار‌ها باعث ناراحتی و دلخوری کی‌روش شده بود و حالا از زمانی که او رفته است، ایران فقط یک‌بار توانسته از فرصت فیفادی استفاده کند که مربوط به بازی ۲ هفته پیش کشورمان با ازبکستان در تاشکند است. تنها کشوری که در چندسال اخیر با ایران بازی تدارکاتی کرده که البته این اتفاق هم ساده نیفتاده است! از زمانی که دراگان اسکوچیچ سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفته، بیماری کرونا عامل دیگری شده است تا مشکل بازی‌های تدارکاتی به یک معضل جدی تبدیل شود.
 
تیم ملی مدت‌هاست بازی تدارکاتی نداشته (چه برسد به بازی تدارکاتی خوب) و این در شرایطی است که رقیبان کشورمان در آسیا با بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنند. کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان و حتی چین از فرصت فیفادی بهترین بهره‌برداری را می‌کنند و بازی‌های جدی و خوبی با بهترین تیم‌های جهان انجام می‌دهند، اما ایران همچنان از پیدا کردن یک حریف حتی ساده هم ناتوان است. اتفاقی که حالا به‌شدت موجب دلخوری و نگرانی اسکوچیچ شده که مسئولیتی سخت پذیرفته است و باید با این محدودیت‌ها تیم ملی را مهیای مسابقات سخت مقدماتی جام‌جهانی کند.


رقیبان ایران حریف دارند، ایران ندارد!

۲ تیم عراق و بحرین که مهم‌ترین تیم‌های هم‌گروه تیم ملی ایران برای رسیدن به مرحله بعدی بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی قطر هستند، در فیفادی‌های پیش رو برابر تیم‌های ملی امارات و ازبکستان به میدان خواهند رفت. این اتفاق درحالی می‌افتد که تیم ملی فوتبال ایران هنوز برنامه مدونی برای دوران پیش رو تا آغاز دوباره بازی‌های مقدماتی ندارد. این بی‌برنامگی تیم ملی درحالی اتفاق می‌افتد که در ماه پیش رو ۲ تیم بحرین و عراق بازی‌های تدارکاتی‌شان را برای این ۲ روز مشخص تثبیت کرده‌اند. ۲ فیفادی پیش رو، روز‌های ۱۲ و ۲۲ نوامبر هستند و تیم‌های مختلف دنیا به برگزاری بازی‌های تدارکاتی خواهند پرداخت.
 
در این میان تیم ملی بحرین در روز ۲۲ نوامبر (دوشنبه، ۲۶ آبان‌ماه) در امارات به مصاف تیم ملی فوتبال این کشور می‌رود و عراقی‌ها نیز برای بازی تدارکاتی پیش روی خود با تیم ملی ازبکستان به توافق رسیده‌اند. با این حساب که ۲ تیم مهم و البته خطرناک حاضر در گروه ایران در ماه پیش رو یک بازی تدارکاتی خواهند داشت، باید دید مسئولان فدراسیون فوتبال چه تصمیمی خواهند داشت و چه برنامه‌ای برای آمادگی بیشتر بازیکنان تیم ارائه خواهند کرد. ملی‌پوشان فوتبال ایران پیش از این قرار بود در مهرماه ۲ دیدار تدارکاتی داشته باشند، اما این اتفاق به‌علت شیوع ویروس کرونا در میان بازیکنان تیم ملی مالی، رخ نداد و دومین بازی اسکوچیچ و بازیکنانش لغو شد.
 
آن‌ها در ابتدا در ازبکستان برابر این تیم به میدان رفتند و توانستند دو بر یک به پیروزی برسند، اما درحالی‌که در محل برگزاری دیدار دومشان، یعنی آنتالیای ترکیه، اردو به پا کردند، موفق نشدند برابر تیم ملی مالی به میدان بروند. در جدول رده‌بندی مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی عراق با ۱۱ و بحرین با ۹ امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند و تیم ملی ایران نیز با ۶ امتیاز در رده سوم قرار دارد و این بدان معناست که تیم ملی ایران برای صعود کم‌دردسر به مرحله بعدی، باید برابر ۲ رقیب مهمش، یعنی عراق و بحرین، به برتری برسد.


درخواست جالب بوسنی برای بازی با ایران

در شرایطی فدراسیون ایران در تلاش برای یافتن یک تیم برای بازی با تیم ملی فوتبال کشورمان است که فدراسیون فوتبال بوسنی از یوفا خواست دیدار با ایرلند را لغو کند تا این تیم بتواند برابر ایران به میدان برود. ۲ تیم فوتبال بوسنی و ایرلند بعد از شکست مقابل حریفانشان از صعود به یورو۲۰۲۰ بازماندند. بر این اساس قرار بود تیم‌های بازنده در یک پلی‌آف که حکم بازی دوستانه برای ۲ تیم را دارد، برابر هم به میدان بروند.
 
قرار بود بوسنی در سارایوو برابر ایرلند قرار گیرد، ولی فدراسیون فوتبال این کشور از یوفا خواست این دیدار را لغو کند تا بوسنی بتواند در دیداری دوستانه برابر ایران قرار بگیرد. ایرلند نیز از این تصمیم استقبال کرده است و قصد دارد با تیم ملی فوتبال انگلیس دیدار دوستانه برگزار کند. ایران و بوسنی آخرین‌بار در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل برابر هم قرار گرفتند و بوسنی که بازیکنانی، چون ادین ژکو و میرالم پیانیچ را در ترکیب داشت، توانست سه بر یک به برتری برسد. بازی با بوسنی می‌تواند محک خوبی برای شاگردان اسکوچیچ باشد که در فیفادی قبلی تنها یک بازی برابر ازبکستان برگزار کرد و دیدارش برابر مالی لغو شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->