نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پرسپولیس در انتظار معرفی یک مدیر لایق و کاردان

  • کد خبر: ۴۷۹۰۷
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
پرسپولیس در انتظار معرفی یک مدیر لایق و کاردان
استعفای مهدی رسول‌پناه، سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در فاصله کوتاه تا شروع رقابت‌های لیگ برتر معادلات وزارت ورزش را برهم زد تا تیمی که ۴ دوره پیاپی قهرمان لیگ شده است، در برزخ قرار بگیرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد و این شانس را دارد که طلسم بیست‌وهفت‌ساله قهرمان‌نشدن تیم‌های ایرانی در قاره کهن را بشکند، با جدایی چند بازیکن و انتشار ۲ ویدئوی جنجالی مسئول اولش به حاشیه رفت و در آستانه شروع رقابت‌های فصل جدید در بلاتکلیفی به سر خواهد برد. مهدی رسول‌پناه که دوست نزدیک مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش بود، از اواخر بهمن سال گذشته سرپرست مدیرعاملی باشگاه شد و با‌وجود انتقاد‌هایی که از این انتخاب می‌شد، توانست حضور در فینال لیگ قهرمانان و قهرمانی در لیگ نوزدهم را به نام خودش ثبت کند.
 
هر‌چند او در رسیدن به این ۲ موفقیت کمترین سهم را داشت، اما به‌هر‌حال این ۲ عنوان در دوره مدیریت وی رقم خورده است. رسول‌پناه که گفته می‌شد کمترین تجربه را در مدیریت ورزش دارد و یک دندان‌پزشک است، تا رسیدن سرخ‌پوشان به فینال آسیا درگیر پرونده‌های مالی خارجی‌های پرسپولیس بود و شرایط سختی را تجربه می‌کرد؛ اما بعد از این مسابقات با جدایی چند بازیکن وارد حاشیه‌هایی شد که قدرت مدیریت‌کردن آن‌ها را نداشت و کار را تا جایی پیش برد که ناچار شد دست به افشاگری‌هایی بزند که تصورش را هم نمی‌کرد صندلی مدیریت باشگاه بزرگ تهران را از زیر پایش بکشد.


همه در انتظار تصمیم وزیر

با استعفای مهدی رسول‌پناه از مدیریت باشگاه پرسپولیس، این پرسش مطرح شد که چه کسی مسئولیت این باشگاه را برعهده خواهد گرفت؟ طبیعتا وزارت ورزش باید در‌این‌زمینه آستین بالا می‌زد تا فردی را جایگزین رسول‌پناه کند که بتواند حاشیه‌های اخیر این باشگاه را جمع کند.

رسول‌پناه در‌حالی از مسئولیت خود کنار رفت که در روز‌های اخیر حجم انتقاد‌ها و حاشیه‌ها در این باشگاه به‌شدت افزایش پیدا کرده بود و اگر ورود علی رغبتی و محمد علیپور نبود، قطعا اوضاع سرخ‌ها در وضعیتی بحرانی قرار می‌گرفت و مشخص نبود یحیی گل‌محمدی و بازیکنان پرسپولیس در واکنش به اظهارات رسول‌پناه چه مصاحبه‌هایی می‌کردند و چه اوضاع آشفته‌ای را برای این باشگاه رقم می‌زدند. با‌این‌حال پس از اتفاق‌های اخیر، وزارت ورزش به‌دنبال سروسامان‌دادن به وضعیت پرسپولیس قبل از شروع لیگ برتر است، اما مهم‌ترین دغدغه مسعود سلطانی‌فر، انتخاب فردی است که بتواند باشگاه پرسپولیس را اداره کند و این توانایی را داشته باشد که به وضعیت این باشگاه سروسامان دهد.


پیشکسوتان، دادکان را پیشنهاد دادند

هنوز چند ساعت از استعفای مهدی رسول‌پناه نگذشته بود که پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌ای حمایت خود را از محمد دادکان برای مدیریت باشگاه اعلام کردند و از وزیر ورزش خواستند تا وی را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کند. بعد از پیشکسوتان برخی افراد نزدیک به وزیر ورزش هم گزینه‌هایی را به وی معرفی کردند که مدیرانی درجه ۳ و کم‌سابقه بودند و عملا نمی‌توانند گرهی از مشکلات این باشگاه باز کنند. به‌همین دلیل سلطانی‌فر خیلی به دیدگاه‌های آن‌ها اهمیت نداد و به‌دنبال گزینه‌ای است که بتواند ثبات را به باشگاه برگرداند و اوضاع این تیم را آرام کند.
 
مهم‌ترین دغدغه هیئت‌مدیره و وزارت ورزش برای باشگاه پرسپولیس، پیدا‌کردن فردی است که توانایی اداره این باشگاه را داشته باشد؛ هر‌چند برخی از حمیدرضا گرشاسبی به‌عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر وزارت ورزش نام می‌برند، اما بازنشسته‌بودن وی این اجازه را به سلطانی‌فر نمی‌دهد که زمینه حضورش را فراهم کند. سایر گزینه‌هایی هم که معرفی می‌شوند، در حد‌و‌اندازه مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس نیستند تا دست هیئت‌مدیره و وزارت ورزش برای انتخاب فرد مد‌نظر در پوست گردو بماند و همه دنبال پیدا‌کردن مدیری برای صندلی ریاست باشگاه باشند.


شانس بالای رغبتی برای جانشینی رسول‌پناه

وزیر ورزش با استعفای علی رغبتی، عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، مخالفت کرد تا او در این باشگاه ماندنی شود. با استعفای مهدی رسول‌پناه از سرپرستی باشگاه پرسپولیس به احتمال خیلی زیاد علی رغبتی به‌عنوان سرپرست این باشگاه معرفی شود تا در یک فرصت مناسب مدیرعامل پرسپولیس انتخاب گردد. رغبتی در بین اعضای فعلی هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس قدیمی‌تر بوده و با تمامی امور این باشگاه آشناست؛ از‌این‌رو شانس زیادی دارد تا به زودی به‌عنوان جانشین رسول‌پناه معرفی شود. قرار است تا پایان هفته اعضای کم‌تعداد هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در نشستی با مسعود سلطانی‌فر وضعیت مدیریت این باشگاه را بررسی کنند. مقرر شده تا آن زمان اگر کسی گزینه قوی و کاربلدی داشت، پیشنهاد کند تا از بین گزینه‌ها یکی به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->