نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حذف ریال از معاملات ایرانیان واقعیت دارد؟

  • کد خبر: ۴۸۲۱۷
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
حذف ریال از معاملات ایرانیان واقعیت دارد؟
همزمان با کاهش ارزش پول ملی، آگهی‌های فروش املاک به نرخ دلار، طلا و یا حتی بیت کوین افزایش یافته است. برخی از فروشندگان دیگر حاضر نیستند ریال دریافت کنند و سراغ سایر دارایی‌های مالی از جمله بیت کوین رفته‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، در معاملات بزرگ، جز ریال و دلار، ابزار‌های دیگری هم برای معامله وجود دارد. در میان آگهی‌های فروش، موارد مختلفی برای معاوضه املاک مسکونی و اداری، هتل، ویلا یا زمین، با ارز، رمزارز و کالاهایی، چون خودرو‌های لوکس، طلا، سکه و حتی میلگرد دیده می‌شود. بعضی از کاربران ملک شخصی دارند و بعضی نیز به نظر می‌رسد در این حرفه مشغول به کار باشند. واسطه‌ها و دلال‌هایی که حالا فقط با بیت‌کوین و طلا معامله می‌کنند و نه ریال.

این آگهی‌ها در سایت دیوار و شیپور کم نیست. آگهی‌هایی که برخی قیمت دارد و برخی نه.  یکی از آگهی‌های بدون قیمت، به معاوضه رستوران با دلار، طلا یا ماشین اختصاص دارد. در تماس خبرنگار تجارت‌نیوز با کاربر مشخص شد قیمت این ملک، با همه امکانات، ۶۰ میلیارد تومان است؛ که می‌شود معادل بیشتر از دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار یا حدود پنج کیلوگرم طلا.

فردی نیز خانه‌ای را در شمال شرقی تهران، به قیمت ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند که امکان خرید نقدی یا معاوضه آن با بیت‌کوین وجود دارد. بیت‌کوین امروز بیش از ۱۳ هزار دلار، معادل حدود ۳۷۰ میلیون تومان قیمت داشت؛ به این معنا که خریدار باید حدود ۴۶ عدد از این رمزارز را برای خرید خانه مورد نظر، پرداخت کند.

کاربر دیگری، کارخانه‌ای را در خراسان جنوبی برای فروش گذاشته است که باز هم قیمت ندارد. او ارزش این ملک را ۳۵ میلیارد تومان اعلام می‌کند که خریدار می‌تواند وجه آن را در قالب ریالی، ارزی و حتی انواع رمزارز‌ها پرداخت کند. به عبارتی، او باید حدود یک میلیون و ۳۰۰ دلار برای خرید این کارخانه بپردازد. همچنین خریدار باید حدود ۹۴ عدد بیت‌کوین در اختیار داشته باشد تا بتواند این ملک را خریداری کند. البته فروشنده در صورت خرید با رمزارز، پنج درصد به متقاضی تخفیف می‌دهد.

رهن ویلا با بیت کوین
در میان آگهی‌های دارای قیمت، فردی حدود سه هفته پیش آپارتمانی را در کرج به قیمت ۴۳۰ میلیون تومان عرضه کرده است که وجه آن را در قالب ارز و ارز دیجیتال دریافت می‌کند.

کاربری یک هفته پیش، ملکی اداری را به قیمت حدود شش میلیارد تومان در اصفهان عرضه کرده که حاضر است در ازای بخشی از مبلغ آن، خودرو‌هایی مانند سانتافه، سورنتو یا لندکروز دریافت کند.

فردی نیز حدود سه هفته پیش، ویلایی را، واقع در استان البرز، با قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آگهی کرده است که می‌خواهد آن را در ازای دریافت ارز دیجیتال به فروش برساند.

در آگهی دیگری، کاربر به تهاتر و معاوضه ملک با طلا و جواهرات اروپایی در کرج اشاره کرده است. او انواع املاک مسکونی، تجاری، ویلا و زمین را با جواهرات لاکچری روز اروپا، تهاتر می‌کند.

در مواردی امکان رهن و اجاره ملک به صورت غیرنقدی نیز وجود دارد. برای مثال کاربری در کرج، ویلایی را با قیمت چهار میلیارد تومان رهن می‌دهد که امکان پرداخت وجه در قالب ارز و ارز دیجیتال نیز وجود دارد.

تعویض سنگ قیمتی با خانه
برخی از آگهی‌دهندگان خریدار ملک هستند. برای مثال کاربری که قصد فروش یک سنگ قیمتی تراش خورده و شناسنامه‌دار را دارد، حاضر است آن را با ملک یا خودرو لوکس هم تهاتر کند. در تماس خبرنگار تجارت‌نیوز، او قیمت این قطعه جواهر را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که حاضر است آن را با ملکی ارزان‌تر هم معاوضه کند؛ به شرطی که خانه مورد پسند او باشد.

گروهی از کاربران هم بیت‌کوین دارند و می‌خواهند آن را با ملک مبادله کنند. کاربری در آگهی خود آورده است که تمایل دارد در ازای دریافت ملک نوساز تمیز یا کلید نخورده که شیک و لاکچری هم باشد، رمزارز پرداخت کند.

خودرو، از جمله دارایی‌هاست که در چند مورد، پیشنهاد معاوضه آن‌ها با ملک مطرح شده؛ برخی خودرو‌ها نسبتا نو هستند و بعضی نیز استفاده شده و قدیمی. برای مثال کاربرانی پیشنهاد معاوضه یا تهاتر خودرو‌های آلفارومئو، رنو کلئوس، زانتیا و لیفان را با ملک مطرح کرده است. بعضی از افراد که خودرو‌های قدیمی‌تری دارند، حاضرند آن‌ها را با خانه کلنگی یا زمین مسکونی معاوضه کنند.

در میان آگهی‌ها، چندین مورد پیشنهاد تعویض ملک با مصالح ساختمانی از جمله میلگرد، قیر، ایزوگام، سنگ، سرامیک و آسانسور و همچنین یا کالا‌های دیگری، چون تجهیزات پزشکی نیز دیده می‌شود.

در برخی موارد نیز پیشنهاد‌های مختلفی در کنار هم ذکر کرده‌اند؛ از مصالح ساختمانی گرفته تا خودرو و بیت‌کوین.

به نظر می‌رسد بازار پیشنهاد‌های متنوعی برای خرید و فروش ملک دارد و موضوع دیگر منحصر به پرداخت نقدی با ارز رایج کشور نیست.

منبع: تجارت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->