ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

باخت فنی سینام مشهد در اولین گام لیگ برتر بسکتبال بانوان

  • کد خبر: ۴۸۹۸۴
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
باخت فنی سینام مشهد در اولین گام لیگ برتر بسکتبال بانوان
فدراسیون بسکتبال، تیم‌های مشهد و تهران را در اولین روز لیگ برتر غافل‌گیر کرد. سینام، نماینده مشهد در اولین گام از لیگ برتر بسکتبال زیر سایه کرونا، باخت فنی خورد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر بسکتبال زنان از روز پنجشنبه ۱۵‌آبان در ۲ گروه و به‌صورت متمرکز در تهران آغاز شد. در نخستین دیدار فصل جدید قرار بود از ساعت‌۱۰ تیم‌های گروه بهمن، مدافع عنوان قهرمانی و سینام مشهد مقابل هم به میدان بروند؛ اما این دیدار برگزار نشد. سرمربی سینام روز چهارشنبه به شهرآرا از مثبت‌شدن تست ۳۰‌درصد از تیم گفته و در‌حالی‌که ساعت حدود‌۱۷ روز چهارشنبه بود و کمتر از ۱۸ ساعت تا شروع دیدار این تیم زمان باقی مانده بود، آن‌ها در مشهد منتظر تصمیم کمیته پزشکی فدراسیون بودند و به‌نوعی براساس آیین‌نامه، از تعویق این رقابت مطمئن بودند. اما در‌نهایت و در همین ساعات از طریق یک پیامک متوجه می‌شوند بازی برگزار و آن‌ها باید شبانه راهی تهران شوند.
 
کادر فنی تیم، اما این تصمیم را برخلاف قانون دانسته و به‌دلیل وجود چند بازیکن مبتلا به کرونا در مسابقه شرکت نکردند. البته این تنها‌دیدار لغو‌شده در نخستین روز نبود، بلکه تیم پاز تهران نیز به‌دلیل مثبت‌بودن چند تست در زمین مسابقه حاضر نشدند و هر ۲ تیم سینام و پاز به دستور فدراسیون باخت فنی خوردند. گویا تمام این تنش‌ها بر سر یکی‌دو تست مثبت بیشتر بوده و داستان از این قرار است که تست کرونای ۴ بازیکن سینام مشهد و ۳ بازیکن پاز تهران مثبت اعلام شده، اما فدراسیون بسکتبال گفته است درصورت مثبت‌شدن تست کرونای ۵ بازیکن هر تیم مسابقه برگزار نمی‌شود، پس هر ۲ تیم باید بازی کنند. درنهایت هر ۲ تیم مشهدی و تهرانی بازنده دیدار نخستشان اعلام شدند.

می‌گویند تقصیر فدراسیون نبوده است!

با‌این‌حال سمانه سقا، سرمربی تیم سینام مشهد، پس از این اتفاق‌ها به اعلام باخت فنی تیم خود در لیگ برتر انتقاد کرد و گفت: فدراسیون به ما اعلام کرده بود که اگر ۳۰درصد تیم به کرونا مبتلا شده باشند، بازی به تعویق می‌افتد؛ بنابراین منتظر بودیم که کمیته پزشکی فدراسیون نتیجه را رسما اعلام کند، اما روز قبل پیام دادند که بازی طبق روال قبل برگزار می‌شود. اگر این کار غیرقانونی باشد، از حق خودمان نمی‌گذریم. فدراسیون می‌گوید تقصیر ما نبوده و مربوط به کمیته پزشکی است؛ به هر‌حال فرقی نمی‌کند و هر کسی خلاف قانون عمل کرده باشد، باید پاسخ‌گو باشد، چون ۳۰‌درصد تیم ما به کرونا مبتلا شده بودند و بازی‌ها باید به تعویق می‌افتاد.


چرا این‌قدر دیر پاسخ دادند؟

مدیر فنی تیم سینام نیز در واکنش به این اتفاق به تسنیم گفته است: تست کرونای ۳۰درصد بازیکنان تیم ما مثبت شده است و در مسابقات شرکت نمی‌کنیم و موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم. رستا رازانفر تصریح کرد: طبق مصوبه‌ای که فدراسیون به ما اعلام کرده است، اگر ۳۰‌درصد بازیکنان یک تیم مبتلا به ویروس کرونا شوند، بازی به تعویق می‌افتد. اول اینکه خیلی دیر اعلام کردند که مسابقات برگزار می‌شود و زمانی که با خانم شجاعی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون، تماس گرفتیم که سرمربی تیم هفته گذشته اعلام کرده بین بازیکنان علائم کرونا دیده و جواب اسکن ریه و تست خون ۴ بازیکن نشان داد که کرونا دارند و حتی ریه‌هایشان درگیر است، گفتند ما فقط جواب تست پی‌سی‌آر را می‌خواهیم.
 
او با اشاره به اینکه ۳۰‌درصد تیم یازده‌نفره‌شان ۴ نفر می‌شود، اظهار کرد: ۳۰‌درصد از تیمی که ۱۱ بازیکن دارد، سه‌نفر‌و‌نصفی می‌شود که تست ۴ نفر از بازیکنان ما مثبت شده و فدراسیون معتقد است باید ۵ نفر به کرونا مبتلا می‌شدند تا بازی به تعویق بیفتد. از طرف دیگر خانم شجاعی گفته‌اند از بازیکنانی که کرونا دارند، تست پی‌سی‌آر بگیرید و برای ما ارسال کنید که این کار را باوجود شلوغ‌بودن آزمایشگاه‌ها انجام دادیم و ارسال کردیم.


جان آدم‌ها مهم نیست؟

رازانفر ادامه داد: می‌خواهم بدانم جان آدم‌ها برای فدراسیون مهم نیست و هدفشان فقط برگزاری مسابقات است؟ ما می‌توانستیم تست همه بازیکنان را بگیریم و با بازیکنان کرونایی به تهران بیاییم و در رقابت‌ها شرکت کنیم تا بقیه بازیکنان هم مبتلا شوند. وقتی برای فدراسیون مهم نیست برای ما هم مهم نباشد، اما ما صادقانه موضوع را گفتیم. ساعت دوو‌نیم روز گذشته جواب تست‌ها آمده و برای فدراسیون ارسال کردیم، اما جواب تلفن‌های ما را ندادند و فقط خانمی پیامک زد که مسابقه انجام می‌شود و فدراسیون پزشکی تشخیص داده است که مسابقه برگزار گردد. او با گلایه از تصمیم‌گیری فدراسیون خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم وظیفه فدراسیون پزشکی چیست؟ وظیفه فدراسیون پزشکی این است که تشخیص بدهد آیا این آزمایش صحت دارد یا خیر. دیگر برگزاری مسابقه به مسئولان فدراسیون بسکتبال مربوط است. اگر می‌گویند مسابقه برگزار شود، ما پذیرا هستیم، اما آیا فدراسیون پزشکی کاری خلاف آیین‌نامه انجام می‌دهد؟ چون از ۱۱ بازیکن ما ۴ نفر مبتلا شده‌اند که ۳۰‌درصد است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->