نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

چشمک ایران به توکیو

  • کد خبر: ۴۹۱۶
  • ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۲
چشمک ایران به توکیو
آغاز بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از فردا در تهران

بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از فردا با حضور 16 تیم به میزبانی تهران برگزار خواهد شد. مسابقات در 2 سالن 3 و 12هزارنفری واقع‌در مجموعه‌ورزشی آزادی انجام می‌شود. نکته مهم برای این دوره از مسابقات این است که 8 تیم برتر، جواز حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک را کسب می‌کنند و این یعنی کوچک‌ترین لغزش از تیم‌های مدعی ممکن است شانس حضور در المپیک را از آن‌ها بگیرد. 8 تیم برتر بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا باید در دی‌ماه شانس خود را برای حضور در المپیک2020 توکیو امتحان کنند. تیم ایران پیش‌از‌این و در مرحله اول مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی روسیه نتوانست مجوز حضور در توکیو را کسب کند و به‌همین‌دلیل حالا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ خواهد کرد تا با استفاده از شرایط میزبانی، به‌عنوان قهرمان آسیا راهی پیکارهای انتخابی در چین شود. ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها با تیم‌های استرالیا، قطر و سریلانکا هم‌گروه هستند. طبق خبرهایی که در رسانه‌ها منتشر شده است‌‌، تیم‌های هم‌گروه ایران یعنی استرالیا و قطر تدارکات خوبی برای این دوره از مسابقات دیده‌اند. آن‌ها اردوها و مسابقات تدارکاتی خوبی را پشت‌سر گذاشته‌اند تا با آمادگی کامل در تهران حاضر باشند. حضور تیم‌های قطر و استرالیا در گروه ایران موجب شد تا فدراسیون‌نشین‌ها ریسک نکنند و با همان ترکیب اصلی وارد این دوره از مسابقات شوند. شاید اگر تیم‌های سطح پایین‌تر در مرحله اول با ایران هم‌گروه می‌شدند، شاهد حضور یک ترکیب جوان از تیم ایران بودیم. براساس فرمول برگزاری مسابقات، از هر گروه 2 تیم به مرحله بعدی یعنی حضور در جمع 8 تیم برتر راه پیدا می‌کند. مرحله دوم مسابقات نیز به‌صورت گروهی برگزار خواهد شد و به‌این‌ترتیب تیم‌های اول و دوم گروه Aبا تیم‌های اول و دوم گروه C و تیم‌های اول و دوم گروه B با تیم‌های اول و دوم گروه D به‌ترتیب گروه‌های E و F را تشکیل خواهند داد. همین شرایط برای تیم‌های سوم و چهارم گروه‌ها هم وجود دارد. شاگردان ایگور کولاکوویچ پس از کسب نتایج موفق در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های2019 و همچنین نمایش قابل‌قبول در پیکارهای انتخابی المپیک، حالا به‌دنبال کسب قهرمانی در خانه هستند تا شاهد هت‌تریک ایران در کسب عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا باشیم. پیش‌از‌این ایران در سال‌های 2011 و 2013 توانست مدال طلا را به خود اختصاص دهد و حالا یک بار دیگر این شانس را دارد تا روی سکوی قهرمانی بایستد. تیم‌های ژاپن، چین، استرالیا، قطر و... ازجمله‌تیم‌های آسیایی هستند که هیچ‌گاه نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت. این تیم‌ها همیشه باوجود اختلافی که با والیبال ایران دارند، تلاش می‌کنند تا مقابل سروقامتان ایران بهترین عملکرد را داشته باشند و گاهی هم تلاششان به نتیجه می‌ر‌سد و با پیروزی زمین مسابقه را ترک می‌کنند. ژاپنی‌ها که 9 دوره قهرمان آسیا شده‌اند، تصمیم دارند تعداد قهرمانی‌های خود را دورقمی کنند. کره‌جنوبی 4 بار قهرمان آسیا شده و چین هم با کسب 3 عنوان قهرمانی، ایران را نزدیک خود دیده و احساس‌خطر می‌کند. ازسوی‌دیگر استرالیا هم بعد از این و با یک عنوان قهرمانی در تلاش است تا خود را بالا بکشد. این تیم‌ها در مسابقات انتخابی المپیک عملکرد خوبی مقابل حریفان خود داشتند و نشان دادند که هرچه به پیکارهای انتخابی المپیک نزدیک‌تر می‌شویم، میزان آمادگی آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

 

استفاده از ویدئوچک ایرانی در سالن شماره2
مسئولان در تلاش‌اند تا در مسابقات قهرمانی آسیا از ویدئوچک ایرانی در سالن شماره2 استفاده کنند. با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، ویدئوچک اصلی در سالن دوازده‌هزارنفری مستقر شده است و تیم‌ها می‌توانند از وجود آن بهره ببرند. همچنین مسئولان در تلاش هستند تا از ویدئوچک ایرانی هم در این مسابقات استفاده کنند. گفته می‌شود اگر این موضوع موردتأیید مسئولان قرار بگیرد، ویدئوچک ایرانی در سالن فدراسیون نصب خواهد شد تا تیم‌ها بتوانند در آن سالن هم از این امکانات بهره‌مند شوند.

 

خط قرمز کولاکوویچ روی نام معنوی‌نژاد
ایگور کولاکوویچ برای این دوره از مسابقات از 15 بازیکن دعوت کرده بود تا در تمرینات حضور پیدا کنند و حالا باید نام یک بازیکن را خط بزند تا با 14 بازیکن راهی مسابقات شود. سرمربی تیم ملی کشورمان روی نام محمدجواد معنوی‌نژاد خط قرمز کشید و امیرحسین اسفندیار را جایگزین وی کرد. به‌این‌ترتیب دریافت‌کننده تیم ملی والیبال جوانان که عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات جوانان جهان را هم کسب کرده است، می‌تواند در ترکیب تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان برود. سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا مؤذن، نفراتی هستند که در ترکیب تیم ایران قرار خواهند گرفت.

 

خوش‌خبر: به‌دنبال قهرمانی آسیا و صعود به المپیک هستیم
امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال ایران، درباره شرایط ملی‌پوشان پیش از شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی تهران گفت: خوشبختانه شرایط خوب است و مصدومی در ترکیب تیم نداریم. بعد از مسابقات انتخابی المپیک ملی‌پوشان مدتی استراحت کردند و پس از آن تمرینات با نظم بالا ادامه پیدا کرد. هدف ما کسب بهترین نتایج در مسابقات پیش‌رو یعنی قهرمانی آسیا، جام‌جهانی، انتخابی المپیک و ان‌شاءا... المپیک است. وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات میزبان هستیم و می‌توانیم با آمادگی بالای ملی‌پوشان و حمایت همه‌جانبه هواداران، نتایج درخشانی کسب کنیم. این مسابقات ازاین‌جهت که می‌توانیم جواز حضور در مسابقات انتخابی المپیک را کسب کنیم، حائزاهمیت است و امیدوارم بتوانیم به اهداف خود برسیم.

 

اکبری: برای رسیدن به المپیک با ترکیب اصلی حاضر شدیم
پیمان اکبری، مربی تیم ملی والیبال ایران، درباره گروه ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، عنوان کرد: گروه سختی داریم. شاید اگر از بین قطر یا استرالیا تنها یک تیم در گروه ما بود، با تیم اصلی به این پیکارها نمی‌رفتیم؛ اما حالا چون نیاز داریم تا برای رسیدن به مسابقات انتخابی المپیک حداقل به جمع 8 تیم برتر برسیم، با ترکیب اصلی وارد این بازی‌ها خواهیم شد. به‌هر‌حال قطر و استرالیا تدارک خیلی خوبی داشته‌اند و نباید تیمی را دست‌کم بگیریم. مربی تیم ملی والیبال درباره اینکه چقدر احتمال دارد تیم ایران با ترکیب دوم خود به‌مصاف حریفان برود، تصریح کرد: ما چیزی به نام ترکیب دوم نداریم. 14 بازیکن در تیم ملی هستند که ما باید از تمام آن‌ها استفاده کنیم. امیدوارم با حمایت مردم بتوانیم جام قهرمانی را در ایران نگه داریم و یک بار دیگر دل مردم را شاد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->