به گزارش شهرآرانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از ساعاتی پیش دسترسی کاربران اپراتور رایتل قطع شده است و دارندگان سیمکارتهای رایتل از دسترس شبکه خارج شدند. مشکل این اپراتور به دسترسی صاحبان سیمکارت این اپراتور محدود نشده و همزمان سایت این اپراتور نیز از دسترس خارج شده است.
هنوز مشخص نیست قطعی شبکه رایتل به دلیل بروزرسانی است یا مشکل فنی دیگری وجود دارد. تاکنون مسئولان این اپراتور نیز درباره علت دقیق این مشکل پاسخگو نبودهاند.
به محض دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر، ضمن اطلاع رسانی موضوع، کاربران را در جریان آخرین تغییرات قرار خواهیم داد.
توضیحات سرپرست رایتل در خصوص اختلال چندساعته این اپراتور
سعید کریمزاده سرپرست اپراتور رایتل، با اشاره به قطعی حدود سه ساعته اینترنت در میان برخی مشترکان رایتل و از دسترس خارج شدن سایت این اپراتور گفت: این قطعی در عملیات مربوط به اجرای طرح مشترک تقویت فیبر در پروژکشن موجود در خطوط مترو تهران اتفاق افتاده است. او در خصوص قطعی یکی از این جریانهای فیبری گفت: هم مترو در آنجا عملیات پیمانکاری داشت و هم شرکت رایتل در حال اقداماتی برای تقویت و ارتقای سطح کیفیت شبکه بود و در جریان این اقدامات ما شاهد قطعی حدود سه ساعته در شبکه اینترنتی رایتل بودیم و این مشکل مربوط به حوزه دیتا بود و در موضوع مکالمات شاهد مشکل خاصی نبودیم.
کریمزاده همچنین با اشاره به اینکه از حدود ساعت ۱۴ این مشکل برطرف خواهد شد، گفت: این موضوع مربوط به طرح محافظت پروژه فیبری بود که در شبکه مترو داشتیم.
سرپرست شرکت رایتل در پایان گفت: مشترکانی که از کُر (هسته) مرکزی تهران سرویس میگرفتند دچار مشکل شدند و آن قبیل مشترکانی که از کُر (هسته) مرکزی اصفهان سرویس دهی میشدند، دچار قطعی اینترنت در سیمکارتهایشان نبودند.