سرخط خبرها

مراسم شیرخوارگان حسینی

  • کد خبر: ۵۰۵۹
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۷
مراسم شیرخوارگان حسینی
در حسینیه حضرت رقیه(س) برگزار شد

عطایی/ حسینیه مذهبی و فرهنگی حضرت رقیه(س) ماه مبارک رمضان و در شب‌های قدر امسال فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خود را در محله نیزه آغاز کرد. این حسینیه در اولین جمعه ماه محرم 15 شهریورماه برای اولین بار در این محله مراسم شیرخوارگان حسینی را برگزار کرد تا مادران و فرزندانشان در این روز یاد حضرت علی اصغر(ع) و قیام کربلا را زنده نگهدارند.
مسئول بانوان خادمین حسینیه حضرت رقیه(س) درگفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا محله گفت: این مراسم صبح روز جمعه و از ساعت 9 صبح تا ساعت 12ظهر برگزار شد. در این مراسم بیش از هزار و چهارصد نفر از بانوان همراه با کودکان و نوزادان خود شرکت داشتند.
راضیه محسنی با اشاره به نصب بنر در محله نیزه توضیح داد: اطلاع‌رسانی از طریق کانال‌های تلگرامی و نصب بنر در محله انجام شد. با اینکه در این روز و در محدوده گلشهر چند برنامه دیگر شیرخوارگان حسینی نیز برگزار می‌شد با این همه استقبال خوبی از برنامه حسینیه حضرت رقیه(س) انجام شد.
محسنی در ادامه بیان کرد: گروه خادمین حسینیه حضرت رقیه(س) یک هفته قبل از شروع برنامه و به مناسبت رسیدن ماه محرم و صفر حسینیه را با پارچه و کتیبه‌های سیاه، سیاه‌پوش کردند. پارچه سفید و سربند سبز از طرف حسینیه حضرت رقیه(س) برای دوخت لباس نوزادان تهیه شد. مادران و بانوان محله با دوخت بیش از 300دست لباس و سربند با نوشته یا علی اصغر(ع) برای نوزادان به شکوه این مراسم کمک کردند و همراه با دیگر مادران ایرانی در غم از دست دادن این طفل شیرخواره همراه شدند.
وی افزود: در ابتدای این مراسم زیارت عاشورا خوانده شد. بعد از آن نوحه و تعزیه‌خوانی شروع شد و گروهی با دمام و سنج به اجرای نوحه‌خوانی پرداختند. مادران با دردست گرفتن نوزادانشان با نوحه‌خوانان مراسم همراه شدند و با حالتی منقلب درحالی که اشک از چشمانشان سرازیر بود یاد و نام حضرت علی اصغر(ع) را زنده نگه داشتند. پذیرایی این برنامه نیز شیر و کیک بود تا نمادی باشد از لب تشنه حضرت علی اصغر(ع) و دیگر شهدای کربلا که تا لحظه آخر آبی برای نوشیدن نداشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->