اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

شهرک طرق مشهد در مسیر ترقی و پیشرفت

  • کد خبر: ۵۰۳۰۰
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
شهرک طرق مشهد در مسیر ترقی و پیشرفت
محمدرضا کلائی، شهردار مشهد: برای سامان دهی کال طرق و ایجاد پارک خطی نیازمندیم آب منطقه‌ای استان، زمین‌های کال را تحویل دهد
شهردار مشهد در ادامه حضور‌های دوره‌ای خود در مناطق کم برخوردار و به دنبال آن، آغاز عملیات عمرانی در این مناطق، این بار با حضور در شهرک طرق وعده داد که مدیریت شهری در زمینه بهسازی کال طرق، ایجاد فضای سبز، پارک خطی، تأمین نور جاده محمدآباد، تجهیز سالن ورزشی و احداث کتابخانه در این شهرک آماده همراهی با اهالی طرق است.

به گزارش خبرنگار ما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در نشست با شورای معتمدان شهرک طرق که با حضور شهناز رمارم، عضو هیئت رئیسه شورای شهر، برگزار شد، افزود: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری بازآفرینی محلات هدف است که در همین راستا دفاتر تسهیلگری برای جلب مشارکت مردم از جمله در شهرک طرق راه اندازی شده است.


آماده سازی سند توسعه طرق

وی اضافه کرد: خوشبختانه سند توسعه طرق از سوی دفتر تسهیلگری این منطقه آماده و ارائه و در آن به مطالبات و خواسته‌های ساکنان توجه شده است.
وی با بیان اینکه یکی از درخواست‌های ساکنان راه اندازی دفتر پیش خوان در طرق برای تسهیل پاسخ گویی به آن هاست، اظهار کرد: ما نیز موافق راه اندازی دفتر پیش خوان در طرق هستیم؛ لذا این موضوع هرچه سریع‌تر باید پیگیری و اجرایی شود. همچنین محدوده ایوان طرق نیز تحت پوشش دفتر تسهیلگری قرار می‌گیرد.
کلائی درباره بازگشایی و تعریض بولوار، ولی عصر (عج)، به عنوان یکی دیگر از مطالبات ساکنان این شهرک، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعریض این معبر نیاز به تملک تعدادی پلاک در مسیر دارد، سازمان زمین و مسکن باید اعتبار لازم را در اختیار شهرداری منطقه قرار دهد.

شهردار مشهد ادامه داد: یکی از مشکلات شهرک طرق کال موجود در این محدوده است که ساکنان درخواست سامان د هی آن را دارند. ما برای سامان دهی کال و تبدیل حاشیه آن به پارک خطی آمادگی داریم، اما این کار نیازمند تحویل اراضی حریم و بسترکال از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان به شهرداری است که آن را پیگیری خواهیم کرد.


آمادگی برای تکمیل فضای سبز و تأمین نور جاده محمدآباد

وی در پاسخ به یکی دیگر از مطالبات ساکنان شهرک طرق در راستای تجهیز سالن ورزشی ویژه بانوان این شهرک و همچنین تکمیل فضای سبز و تأمین نور جاده محمدآباد به طرق نیز افزود: آماده همکاری برای تجهیز سالن ورزشی هستیم و تأمین نور و تکمیل فضای سبز جاده محمدآباد به طرق را نیز پیگیری خواهیم کرد.
کلائی درباره کمبود فرهنگ سرا و فضای فرهنگی در طرق نیز گفت: در صورت تأمین زمین برای احداث کتابخانه در شهرک طرق اقدام خواهیم کرد.


همراهی با طرق، در بودجه سال ۱۴۰۰

عضو هیئت رئیسه شورای شهر نیز در این نشست گفت: شورای معتمدان و شورای اجتماعی محله طرق به‌طور جدی پای کار رسیدگی و پیگیری مسائل و مشکلات محله خود هستند و از جمله دستاورد‌های آن‌ها این است که سالن ورزشی بانوان شهرک طرق تا پایان سال تجهیز می‌شود و به بهر ه برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر، شهناز رمارم در حاشیه این دیدار گفت: سند توسعه محله طرق اسفند سال گذشته توسط دفتر تسهیلگری و با مشارکت و بهره گیری از نظرات مردمی تهیه شده است.
وی افزود: بی شک بخشی از این خواسته‌ها و مطالبات تا پایان سال محقق خواهد شد و به آنچه که به دلیل اعتبار، امکان تحقق نداشته باشد، در بودجه سال ۱۴۰۰ توجه می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورا تصریح کرد: بدون شک این مشارکت فعال مردمی در تعامل با شهرداری موجب پیشبرد راحت‌تر پروژه‌های مختلف می‌شود؛ همان گونه که تاکنون پروژه‌های عمرانی مختلفی همچون اتصال جاده محمدآباد به طرق در این دوره از شورای شهر مشهد، پس از سال‌ها به نتیجه رسید.


پایانه طرق احداث می‌شود

رمارم در ادامه از سامان دهی ۲ طرف مسیل طرق و همچنین تجهیز و بهسازی سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرک طرق تا پایان سال خبرداد و گفت: درباره پایانه اتوبوس رانی طرق نیز قرار شد شورای معتمدان با رایزنی با آستان قدس رضوی، زمینه را برای احداث پایانه توسط شهرداری فراهم آورد.

رمارم با اشاره به فعالیت کارگاه تولید ماسک در طرق افزود: در این کارگاه، زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست حاشیه شهر مشهد مشغول تولید ماسک هستند. این کارگاه در ۳ شیفت و در هرشیفت برای ۱۴ نفر اشتغال زایی و روزانه ۱۵۰ هزار ماسک سه لایه استاندارد تولید می‌کند و با قیمت بسیار مناسب در شهر به فروش می‌رساند.

رمارم خاطرنشان کرد: اهمیت ماسک در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برهمگان روشن است و بی شک با افزایش تولید، شاهد کاهش هرچه بیشتر قیمت آن در بازار و تسهیل خرید توسط شهروندان خواهیم بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->