نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

تب و تاب لیگ فوتسال بانوان در انتظار نامه فدراسیون

  • کد خبر: ۵۱۲۹۵
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
تب و تاب لیگ فوتسال بانوان در انتظار نامه فدراسیون
با صدور مجوز ستاد کرونا، فردا فدراسیون برای شروع لیگ‌های مختلف ورزشی تصمیم می‌گیرد
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ چشم امید دختران فوتسالیست به جلسه فردای فدراسیون خواهد بود، جایی که شاید بعد از ۱۰ ماه تعطیلی بتوانند به میدان مسابقه بازگردند و درآمد داشته باشند؛ هر‌چند احتمال می‌رود خروجی این جلسه صرفا برای لیگ مردان باشد!

پس از اینکه همه رشته‌های توپی و گروهی، لیگ‌های خود را شروع کردند و حتی به نیمه راه رسیده‌اند، روز گذشته ستاد کرونا به صدور مجوز برای رشته فوتسال رضایت داد تا تکلیف اهالی این رشته پس از مدت‌ها مشخص شود.
 
هنوز برای همه این سؤال وجود دارد که به‌چه‌دلیل مجوز برگزاری مسابقاتی همچون هندبال و والیبال که در سالن سرپوشیده برگزار می‌شود و توپ با دست ورزشکاران ارتباط مداوم دارد و برخورد هندبالیست‌ها در بالاترین حد ممکن است، از طرف ستاد مبارزه با کرونا صادر شده است؛ اما در چند ماه اخیر با شروع لیگ فوتسال، مخالفت‌های شدیدی شده است. با‌وجود‌این خبر صدور مجوز برگزاری لیگ فوتسال خبری خوش برای فوتسالی‌ها بود؛ هر‌چند گفته شده این مجوز به‌صورت شفاهی اعلام شده است و قرار شد خیلی زود نامه رسمی برگزاری مسابقات به فدراسیون ارسال شود.

آیا خروجی جلسه، مردانه خواهد بود؟

به‌دنبال این خبر فردا جلسه هیئت‌رئیسه ساعت‌۱۱ روز چهاشنبه با حضور مهدی محمد‌نبی دبیرکل فدراسیون، داوود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال و آرش جابری سرپرست سازمان لیگ فوتسال، برگزار می‌شود و قرار است برای تعیین زمان شروع لیگ‌های فوتسال مردان و زنان تصمیم‌گیری شود.
برنامه‌ریزی لیگ مردان از اواخر تابستان صورت گرفت، قرعه‌کشی و گروه‌بندی انجام شد و قرار بود از اول آبان این مسابقات آغاز شوند؛ اما با پیک مجدد کرونا در کشور، این رقابت‌ها نیز به تعویق افتاد. پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده رقابت مردان آغاز شود، اما هنوز تکلیف لیگ بانوان مشخص نیست.
 
برخی تیم‌ها در حاشیه به‌دنبال تکمیل ترکیب خود هستند و برخی تیم‌ها نیز تا به الان امیدی به برگزاری فصل جدید نداشتند. شنیده شده احتمال برگزاری مسابقات در اواخر آذر وجود دارد و پیش‌از‌آن قرار است تکلیف لیگ دسته‌یک مشخص شود؛ اما هیچ‌یک از مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ این خبر را رسمی تأیید نکرده‌اند. حتی ممکن است خروجی جلسه فردا، کاملا مردانه باشد!

برخی دختران، نان‌آور خانه هستند!

سرمربی تیم فوتسال زنان سایپا معتقد است با اینکه ورزش در بسیاری از کشور‌ها به روال عادی خود برگشته است، اما برنامه فوتسال ایران مشخص نیست و این موضوع یک بی‌مهری در حق این رشته محسوب می‌شود. شهناز یاری، سرمربی تیم ملی، که امسال قرار است تیم سایپا را در لیگ برتر هدایت کند، درباره بلاتکلیفی این رشته می‌گوید: مثل سایر تیم‌ها هنوز تمرینمان را شروع نکرده‌ایم و منتظر مجوز سازمان لیگ هستیم. شاید فدراسیون منتظر تمام‌شدن تعطیلی دو‌هفته‌ای است.

یاری درباره تأثیر تعطیلی لیگ بر زندگی بازیکنان گفت: خیلی از بازیکنان با من تماس می‌گیرند و می‌گویند تنها‌راه درآمدمان، فوتسال است و نان‌آور خانواده هستیم، اگر لیگ برگزار نشود چگونه زندگی‌مان را تأمین کنیم؟ بالاخره هر کسی دغدغه و نگرانی خود را دارد. اکنون مسابقات فوتبال و سایر رشته‌های توپی داخل سالن در حال برگزاری است، یعنی کرونا فقط مختص فوتسال است؟ فوتسال در بخش زنان و مردان سرآمد تمام رشته‌های توپی و اعتبار و پرچم‌دار ما در آسیا و جهان است، چرا باید نادیده گرفته شود؟ این بی‌مهری و کم‌لطفی نسبت به فوتسال است. امیدوارم هر مانعی که وجود دارد، با تدبیر و مدیریت درست رفع شود و لیگ خیلی سریع شروع شود.

او به لزوم آغاز لیگ برتر فوتسال اشاره و تأکید کرد: این بیماری مختص کشور ما نیست و زندگی مردم تعطیل نشده است. اینکه در خانه بنشینم و در‌ها را به این امید ببندیم که نمیریم، تفکر قشنگی نیست، بلکه باید مثل همه‌جای دنیا یاد بگیریم ضمن حفظ سلامتی به زندگی روزمره خود برگردیم. در همه‌جای دنیا ورزش به روال عادی خود برگشته است، اما نمی‌دانم چرا این اتفاق هنوز در کشور ما نیفتاده است و برنامه فوتسال نامشخص نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->