وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد
سرخط خبرها

مجلس به دولت یک ماه فرصت داد تا اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند

  • کد خبر: ۵۱۳۵۷
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
مجلس به دولت یک ماه فرصت داد تا اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند
 نمایندگان مجلس با پیشنهاد اعطای فرصت یک ماهه به دولت برای توقف اجرای پروتکل الحاقی موافقت کردند. در همین حال سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود گفت: مجلس نمی‌تواند در موضوع برجام وارد شود.

به گزارش شهرآرانیوز – علیرضا زاکانی پیشنهادی درباره زمان توقف پروتکل الحاقی مطرح کرد و گفت ما به تصمیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پایبند هستیم، اما فرصت دوماهه را یک فرصت اضافی می‌دانیم و بهتر است زمان توقف پروتکل الحاقی از دو ماه به یک ماه کاهش یابد.

 

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر آن است که کلیه نظارت‌های فراتر از پادمان، از جمله پروتکل الحاقی باید یک ماه پس از تصویب این قانون در مجلس متوقف شود.

 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: فرصت یک ماهه برای توقف پروتکل الحاقی این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم در رفع تحریم‌ها و مشکلات بانکی و نفتی راستی آزمایی کنیم و در واقع در این مقطع می‌توان طرف مقابل را راستی آزمایی کرد.

 

در ادامه جلسه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد زاکانی مبنی بر تعیین زمان توقف پروتکل الحاقی از دو ماه به یک ماه موافقت کردند.

 

در ماده ۶ طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها آمده بود؛ دولت موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای ۱+۴ در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع صادرات و فروش نفت ایران، دو ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

 

سخنگوی دولت: مجلس نمی‌تواند در موضوع برجام وارد شود

 

در همین حال سخنگوی دولت با بیان اینکه تصمیم گیری درباره برجام و فعالیت‌های هسته‌ای از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مجلس حق ورود ندارد اظهار امیدواری کرد که این مساله در بررسی مصوبه امروز (سه شنبه )مجلس در شورای نگهبان مورد توجه قرار گیرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->