علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

پیدا‌شدن دومین لاشه نهنگ در ساحل کیش + فیلم

  • کد خبر: ۵۱۳۸۲
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
پیدا‌شدن دومین لاشه نهنگ در ساحل کیش + فیلم
رئیس اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش گفت: برای دومین‌بار در هفته‌های گذشته لاشه یک نهنگ دیگر در آب‌های ساحلی کیش دیده شد.
به گزارش شهرآرانیوز، ظهر سه‌شنبه یازدهم آذرماه برای دومین‌بار در هفته‌های اخیر لاشه یک نهنگ دیگر در آب‌های ساحلی کیش دیده شد.

مریم محمدی، رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش، در این خصوص گفت: امروز حدود ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه مطلع شدیم که لاشه این نهنگ در یک کیلومتری جزیره کیش در‌حال نزدیک‌شدن به ساحل شرقی است.

وی افزود: با توجه به اینکه محل به گل نشستن لاشه ساحل پر‌تردد شرقی تخمین زده شد، برای پیشگیری از انتشار بوی نامطبوع، ناچار لاشه را به ساحل خلوتی انتقال دادیم. هنوز اطلاعاتی در خصوص علت مرگ نهنگ در دست نیست، اما پس از انجام بررسی‌های اولیه و نمونه‌برداری، گونه و علت احتمالی مرگ مشخص خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دفن لاشه در خاک برکیفیت و مقاومت استخوان‌های نهنگ تأثیر منفی دارد، این بار و با حمایت بخش خصوصی اسکلت نهنگ در آب از لاشه جدا شده و در ساحل به هم وصل می‌شود تا جهت استفاده‌های آموزشی و پژوهشی به موزه پژوهشکده دریایی کیش منتقل شود.

پیش از این روز جمعه ۳۰ آبان یک نهنگ به طول ۱۴ مترونیم از گونه «براید» در ساحل سیمرغ کیش به گل نشسته بود که در سواحل ماسه‌ای دفن شد تا پس از پوسیدگی کامل لاشه، اسکلت نهنگ برای مقاصد آموزشی و پژوهشی به بخش موزه مرکز آموزش و مطالعات محیط زیست کیش منتقل شود.
 
 
 
 
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->