تصاویری از زد و خورد شدید در پارلمان ترکیه+ فیلم پزشکیان: الان زمان شعار دادن نیست کاخ سفید: در ۶ ماه آینده بر رفتار‌های ایران تمرکز داریم هر هفته ۳۸ هزار نفر مخاطب خطبه‌های نماز جمعه مشهد هستند | فعالیت ۵۳ پایگاه اقامه نماز جمعه در خراسان رضوی رئیس شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه کشور: نماز جمعه مشهد، یک آوردگاه ملی است واکنش پزشکیان به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا ظریف آخرین تحولات در زمینه انتخاب وزرای کابینه چهاردهم را تشریح کرد واکنش نمایندگی ایران به دروغ‌پردازی اسرائیل علیه تهران در المپیک یاوه گویی ترامپ درباره ترور احتمالی خودش و ایران نشست استانداران با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد شکست خفت بار رژیم صهیونیستی در پروژه غرق کردن تونل‌های غزه کشته‌های ارتش اسراییل به ۶۸۷ نفر رسید هدیه متفاوت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مسعود پزشکیان رهبر معظم انقلاب: جریان جهانی حمایت از فلسطین متاثر از روح انقلاب اسلامی است+فیلم نخست وزیر پاکستان: تهدید‌های تروریستی از کشور‌های همسایه را تحمل نمی‌کنیم عربستان از پروژه‌های بلند پروازانه دست می‌کشد اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم پادشاه اردن پارلمان این کشور را منحل کرد هشدارها درباره تشدید عضوگیری آنلاین داعش از میان نوجوانان اروپا ایران از توافق حاصله در مورد یمن استقبال کرد
سرخط خبرها

اردوغان: امیدوارم فرانسه از شر مکرون خلاص شود

  • کد خبر: ۵۱۶۲۹
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
اردوغان: امیدوارم فرانسه از شر مکرون خلاص شود
رئیس جمهور ترکیه گفت: «ماکرون برای فرانسه مصیبت است. با ریاست جمهوری ماکرون، فرانسه در مرحله خطرناکی قرار دارد. امیدوارم فرانسه در اسرع وقت از شر ماکرون خلاص شود».
به گزارش شهرآرانیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، امروز (جمعه) پس از ترک مسجد «ایاصوفیه» در استانبول در گفتگو با خبرنگاران به «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود حمله کرد و گفت که امیدوار است فرانسه از شر امانوئل ماکرون خلاص شود.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «ماکرون برای فرانسه مصیبت است. با ریاست جمهوری ماکرون، فرانسه در مرحله خطرناکی قرار دارد. امیدوارم فرانسه در اسرع وقت از شر ماکرون خلاص شود».

پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» نیز با پوشش بخش دیگری از اظهارات اردوغان گزارش داد که او همچنین بشدت از تصمیم پارلمان فرانسه مبنی بر درخواست از دولت برای به رسمیت شناختن منطقه قره‌باغ انتقاد کرده و گفته است که این طرح با مسئولیت‌های فرانسه به عنوان یکی از کشور‌های مشارکت کننده در گروه «مینسک» (گروه ویژه حل و فصل درگیری در قره‌باغ) تناقض دارد.

اردوغان در ادامه گفت که پارلمان فرانسه با پذیرش این طرح، اعتبار خود را به عنوان یک میانجی بی‌طرف از دست داد و این اقدام آن‌ها بار دیگر توصیه رئیس جمهور آذربایجان به فرانسوی‌ها را به ذهن متبادر کرد که می‌گفت: «اگر ارمنی‌ها را این قدر دوست دارید، شهر مارسی را به آن بدهید».

مجمع ملی فرانسه بتازگی طرحی را تصویب کرده است که بموجب آن دولت به به رسمیت شناختن منطقه قره باغ فراخوانده می‌شود.

در پی این اقدام مجمع ملی فرانسه، سرویس مطبوعات وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «سفیر فرانسه در آذربایجان در پی طرح جانبدارانه و بی‌اساس مجمع ملی فرانسه، سفیر این کشور را احضار خواهد کرد».

اردوغان در ادامه اظهاراتش همچنین گفت: «این پیشنهاد را تأیید می‌کنم. قره باغ جزء لاینفک آذربایجان است. آمریکا و روسیه اشغال آن را پذیرفتند و پیشتر فرانسه نیز آن را پذیرفت؛ اما امروز راه متفاوتی را در پیش گرفته است».
منبع: انتخاب
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->