پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

رونمایی از نسل جدید نیسان نوت با موتور الکتریکی

  • کد خبر: ۵۲۰۴۰
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
رونمایی از نسل جدید نیسان نوت با موتور الکتریکی
نیسان نوت پرفروش‌ترین خودرو این شرکت در بازار داخلی ژاپن است. حالا سومین نسل از این خودرو هاچ بک با موتور برقی رونمایی شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، صحبت از نیسان که می‌شود هم چنان وانت نیسان‌های آبی رنگی که بعد از این همه سال هنوز در کشورمان تولید می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد به ذهن خیلی از ما می‌آید، خودروی که تولید آن از سال ۱۳۴۹ در ایران و جهان آغاز شد. البته ۱۲ سال بعد، یعنی سال ۶۱ تولید این خودرو در دنیا متوقف و اصطلاحا از رده خارج شد. اما در کشور ما هنوز با قدرت تولید می‌شود و مشتری‌های خاص خود را هم دارد. این خودروساز ژاپنی سال هاست همگام با سایر خودروسازان بزرگ دنیا محصولاتی با آخرین فناوری‌ها را تولید کرده و به تازگی هم به سراغ تولید خودرو‌های برقی رفته است.
 
نیسان نوت پرفروش‌ترین خودرو این شرکت در بازار داخلی ژاپن است. حالا سومین نسل از این خودرو هاچ بک با موتور برقی رونمایی شده است.

نسل جدید نیسان نوت از زبان طراحی مشابه نیسان آریا سود می‌برد. این زبان طراحی که به نام آینده نگری بی انتهای ژاپنی شناخته می‌شود، تکامل یافته و مدرنیزه همان الگو‌های شناخته شده نیسان در طول سال‌های گذشته است. در حالی که بیشتر خودرو‌ها در زمان رفتن به نسل جدید بزرگ‌تر می‌شوند، نوت جدید ۵۵ میلی متر کوتاه‌تر و فاصله بین ۲ محور آن نیز ۲۰ میلی متر کمتر شده است.

با اینکه به نظر می‌رسد کوچک شدن نسل جدید باعث کاهش فضا شود، استفاده از پلتفرم CMF-B فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب فراهم آورده است. فضای داخلی با توجه به داشبورد بازطراحی شده، بسیار مدرن‌تر شده است. علاوه بر نمایشگر بزرگ اطلاعات و سرگرمی، پشت آمپر هم دیجیتالی شده است.

کابین هیچ سنخیتی با نسل قبلی ندارد. فناوری‌های خوبی، چون شارژر بی سیم و ترمز دستی برقی همراه با صندلی‌های بسیار راحت فضای آرامش بخش و کاربردی را خلق کرده اند. سیستم‌های کمکی راننده مثل دستیار ۳۶۰ درجه، سیستم ProPilot و Navi-link همگی در کنار هم برای کمک به رانندگی نیمه خودران قرار گرفته اند.

همه مدل‌های نوت جدید الکتریکی شده اند. مدل پایه از یک تنظیم هیبریدی با یک موتور ۲/۱ لیتری بنزینی به عنوان ژنراتوری برای تولید برق همراه با موتور الکتریکی و باتری‌های لیتیوم یون سود می‌برد. نیسان از اعلام قدرت این مدل خودداری کرده است، اما رسانه‌های ژاپنی قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را برای آن گزارش کرده اند. این خودرو از نسل دوم سیستم e-Power همراه با اینورتر جدیدی سود می‌برد که نتیجه آن ۱۰ درصد گشتاور بیشتر و ۶ درصد قدرت بالاتر است و علاوه بر آن شتاب نرمتر و صدای کمتری نیز به همراه دارد.

هم زمان با کاهش ابعاد و وزن، مهندسان نیسان از تنظیمات ترکیبی سیستم هیبریدی نیز کم کرده اند و موتور بنزینی به طور مستقیم نیرویی به چرخ‌ها یا گیربکس منتقل نمی‌کند. ۲ موتور الکتریکی در محور‌های جلو و عقب نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند تا با یک نوع رانندگی خالص الکتریکی ۴ چرخ محرک روبه رو باشیم.

نسخه‌های پایه نوت از چرخ‌های پانزده اینچی با ترکیب چراغ‌های جلوی هالوژن سود می‌برند در حالی که مدل‌های بالاتر مجهز به چرخ‌های آلیاژی شانزده اینچی و چراغ‌های LED هستند.
نوت جدید از ماه آینده در ژاپن روانه بازار می‌شود و قیمت آن در این کشور از ۱۹۵۰۰ دلار برای مدل پایه آغاز خواهد شد.
منبع: Autocar.co.uk
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->