انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

گفت‌وگو با علی مسعودی، نویسنده و کارگردان و جواد خواجوی، بازیگر سریال «هشت‌آباد»

  • کد خبر: ۵۲۱۳۹
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
گفت‌وگو با علی مسعودی، نویسنده و کارگردان و جواد خواجوی، بازیگر سریال «هشت‌آباد»
سریال «هشت آباد» با نام قبلی «نوروز رنگی» یکی از گزینه‌های صداوسیما برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ است. سریالی که بیشتر عواملش مشهدی هستند و در همین شهر هم فیلم‌برداری می‌شود. برای اطلاع از آخرین وضعیت فیلم‌برداری سریال «هشت‌آباد» به سراغ جواد خواجوی و علی مسعودی رفتیم تا درباره این سریال اطلاعات بیشتری به ما دهند.
افخمی ‌- زردکانلو | شهرآرانیوز - سریال «هشت آباد» با نام قبلی «نوروز رنگی» یکی از گزینه‌های صداوسیما برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ است. سریالی که بیشتر عواملش مشهدی هستند و در همین شهر هم فیلم‌برداری می‌شود. علی مسعودی (مشهدی)، نویسنده آثاری، چون «کوچه اقاقیا»، «سه دونگ، سه دونگ»، «ساعت خوش» و «سه‌درچهار» کارگردانی «هشت‌آباد» را برعهده دارد. همچنین جواد خواجوی، هنرمند مشهدی که به واسطه دوبله‌هایش در فضای مجازی شناخته می‌شود و حضور در مجموعه‌هایی، چون «سرباز» و «محرمانه» را در کارنامه دارد یکی از بازیگران اصلی این پروژه است. برای اطلاع از آخرین وضعیت فیلم‌برداری سریال «هشت‌آباد» به سراغ جواد خواجوی و علی مسعودی رفتیم تا درباره این سریال اطلاعات بیشتری به ما دهند.


در شرایط سختی کار می‌کنیم

 

زندگی با خاطرات دهه ۶۰ مشهدی‌ها در «هشت آباد»

 
خواجوی درباره آخرین وضعیت پروژه «هشت‌آباد» توضیح می‌دهد: مهر امسال بود که فیلم‌بردای شروع شد و تا الان تقریبا نزدیک به ۵۰ جلسه فیلم‌برداری داشته‌ایم و ۴۰ درصد کار را پیش برده‌ایم. البته چند روزی هم می‌شود که با توجه به خطرناک شدن شرایط شیوع کرونا کار تعطیل شده است تا هم گروه کمی استراحت کند و هم اوضاع برای فیلم‌برداری دوباره مساعد شود. از او درباره کار کردن در روز‌های کرونایی می‌پرسیم که می‌گوید: ما این روز‌ها در شرایط سختی کار می‌کنیم و به کارمان هم افتخار می‌کنیم.

به گفته این بازیگر، تلویزیون نمی‌تواند فقط آثار تکراری پخش کند و نیاز به تولید محتوای جدید دارد تا در روز‌هایی که مردم باید در خانه‌هایشان بمانند آن‌ها را سرگرم کند؛ بنابراین عده‌ای به خودشان سختی می‌دهند تا برنامه‌های مختلفی را برای پخش در روز‌های آینده تولید کنند. خواجوی یادآور می‌شود: تماشای آثار نمایشی، بخشی از نیاز آدم‌هاست، ما هم به همین دلیل سرکار می‌رویم تا بتوانیم مخاطبانمان را راضی نگه داریم.

او با تأکید به اینکه «هشت‌آباد» برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ آماده می‌شود می‌گوید: من درباره داستان سریال نمی‌توانم توضیح خاصی بدهم. اما داستان کلی سریال در دهه ۶۰ می‌گذرد و تمام قسمت‌ها در مشهد فیلم‌برداری می‌شود. بیشتر بازیگران هم مشهدی هستند البته بازیگران تهرانی، چون یوسف تیموری و رابعه اسکویی هم در «هشت‌آباد» حضور دارند.


یکی از بهترین متن‌های علی مسعودی

خواجوی درباره همکاری خود با علی مسعودی نیز توضیح می‌دهد: فضای کاری این پروژه بسیار لذت‌بخش است و به نظر من فیلم‌نامه «هشت‌آباد» یکی از بهترین متن‌هایی است که آقای مسعودی در این چند سال نوشته است. اثری است که علی مسعودی در آن خاطراتش و موضوعاتی که سال‌ها در مشهد با آن‌ها زندگی کرده را روایت کرده‌است.

این بازیگر خاطرنشان می‌کند: من و دیگر اعضای گروه هم به این مجموعه به شکل یک پروژه نگاه نمی‌کنیم بلکه آن را کاری دلی و ماندگار می‌بینیم؛ بنابراین درکنارهم کمک می‌کنیم تا روند کار بهتر انجام شود.

به نظر خواجوی انرژی خوبی که پشت صحنه جریان دارد به مردم هم منتقل خواهد شد. از او نظرش را درباره ساخت آثار در شهرستان‌ها به جای تهران می‌پرسیم او می‌گوید: من برای اینکه بتوانم درکارم پیشرفت کنم، حدود ۵ سال پیش از مشهد به تهران رفتم.
 
چون همه فعالیت‌های مهم هنری در پایتخت متمرکز است. این مهاجرت‌ها باعث شده که تهران به شهری ماشینی و شلوغ تبدیل شود. اما ساخت آثاری مانند هشت‌آباد در شهری مثل مشهد می‌تواند به بیشتر دیده شدن هنرمندان در محل زندگی‌شان کمک کند، تا هم تهران خلوت‌تر شود و هم افرادی مثل من که به زندگی در شهرشان عادت دارند از کار در زادگاهشان لذت ببرند. خواجوی تماشای یک سریال بسیار خنده‌دار و بامزه را برای نوروز ۱۴۰۰ نوید می‌دهد و بیان می‌کند: «هشت‌آباد» پر از لحظات ناب و زیباست و امیدوارم مردم آن را دوست داشته باشند. او همچنین با اشاره به اینکه تدوین کار به صورت هم‌زمان شروع شده است می‌گوید: امیدواریم بتوانیم ادامه کار را هم همین طور پرقدرت ضبط و درنهایت کار رضایت‌بخشی ارائه کنیم.


«هشت‌آباد» را باید مردم قضاوت کنند

 

گفت‌وگو با علی مسعودی، نویسنده و کارگردان و جواد خواجوی، بازیگر سریال «هشت‌آباد»

 

علی مسعودی نویسنده و کارگردان «هشت آباد» در گفتگو با شهرآرا می‌گوید: تاکنون ۵۰ درصد از مراحل فیلم‎برداری و تدوین این سریال انجام شده است. او همچنین دلیل توقف فیلم‌برداری این سریال را سختی رفت‌وآمد عوامل می‌داند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی که در دو هفته اخیر در شهر‌های قرمز باعث محدودیت‌های تردد شده است. مسعودی درباره سختی‌های فیلم‌سازی در ایام کرونا نیز می‌گوید: من مدام نگران سلامتی عوامل و همکارانم هستم و این نگرانی بی‌شک روی کار من تأثیر می‌گذارد.

جواد خواجوی براین باوراست که این سریال یکی از بهترین آثاری است که علی مسعودی در دست تولید دارد، مسعودی در واکنش به این اظهار نظر نیز می‌گوید: کسی نمی‌گوید ماست من ترش است و در نهایت این مردم هستند که باید درباره این سریال قضاوت کنند.

مسعودی از جمله هنرمندان مشهدی است که هویت و شهر خود را فراموش نکرده است، چه زمانی‌که به‌عنوان استندآپ کمدین در برنامه خندوانه با لهجه مشهدی مردم را می‌خنداند چه حالا که سریالی را در مشهد برای رسانه ملی می‌سازد و بیشتر بازیگران آن نیز مشهدی هستند، اما نام یوسف تیموری و رابعه اسکویی از جمله بازیگران غیرمشهدی «هشت‌آباد» ممکن است این سؤال را برای مخاطب ایجاد کند که آیا قرار است این دو بازیگر تهرانی نیز با لهجه مشهدی صحبت کنند؟ پاسخ مسعودی به این پرسش خیر است. او می‌گوید: مثلا رابعه اسکویی در این سریال پس از ازدواج ساکن مشهد می‌شود و قرار نیست با لهجه مشهدی صحبت کند.

مسعودی با بیان اینکه «هشت‌آباد» شاید سریالی هجده قسمتی شود، می‌گوید: هنوز مشخص نیست «هشت‌آباد» از کدام شبکه روی آنتن تلویزیون برود و سیما فیلم باید در این‌باره تصمیم بگیرد.
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->