برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی

  • کد خبر: ۴۶۶۵۴
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی
نگاهی داریم به قسمتی از مهم‌ترین فعالیت‌های این هنرمندان که برخی از آن‌ها ممکن است از آثار مهم سینما و تلویزیون امسال ایران باشد.
شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - هر سال در این روز‌ها و با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر خبر‌های زیادی مبنی بر ساخت فیلم‌های مختلف منتشر می‌شد. در واقع تابستان و پاییز هر سال زمان شلوغ تولید آثار جدید در سینمای ایران بود، اما امسال با وجود شیوع کرونا بسیاری از پروژه‌های سینمایی تعطیل شده‌اند، آن‌هایی هم که به فعالیتشان ادامه می‌دهند هیچ تصوری برای اینکه در ادامه چه اتفاقی برای نمایش اثرشان رخ می‌دهد ندارند. از سوی دیگر در همین زمان سریال‌های زیادی هم جلوی دوربین می‌رفت تا در پاییز و زمستان و یا حتی بهار سال بعد دست صداوسیما پر باشد.
 
اما امسال تولید این پروژه‌ها هم به حداقل رسیده‌است. با این حال بسیاری از هنرمندان در تلاش هستند تا جایی که می‌توانند آثاری را چه برای گذراندن معیشت خود، چه برای سرگرم کردن مردم در دورانی که در خانه ماندن بیش از هرچیزی توصیه می‌شود، تولید کنند. هنرمندان مشهدی سینما و تلویزیون نیز این روز‌ها پروژه‌های مختلفی در دست دارند و درهمان اندک آثاری که تولید می‌شود به ایفای نقش پرداخته‌اند. در ادامه نگاهی داریم به قسمتی از مهم‌ترین فعالیت‌های این هنرمندان که برخی از آن‌ها ممکن است از آثار مهم سینما و تلویزیون امسال ایران باشد.


دست پر عطاران برای مخاطبان

 

بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی

عطاران در فیلم «روشن»
 
 
رضا عطاران که یکی از بازیگران محبوب سینما و تلویزیون ایران محسوب می‌شود امسال در دو فیلم مهم «شیشلیک» و «روشن» جلوی دوربین رفته‌است. دو فیلمی که انتظار می‌رود در صورت برگزاری جشنواره فیلم فجر، در این رویداد رونمایی شوند. «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسندگی امیرمهدی ژوله یکی از تولیدات سینمای ایران در سال ۹۹ است که کنجکاوی هرکسی را برمی‌انگیزد. مهدویان که به ساخت فیلم‌های سیاسی شهرت دارد، برای اولین‌بار سراغ داستانی در فضای کمدی اجتماعی رفته و برای این کار دست روی یکی از اصلی‌ترین بازیگران طنز سینمای ایران گذاشته‌است. در کنار عطاران نیز بازیگرانی، چون ژاله صامتی، پژمان جمشیدی و جمشید هاشم‌پور به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم تیر امسال کلید خورد و هم‌اکنون مراحل تولید آن درحال پیگیری است.

«روشن» به کارگردانی روح‌ا... حجازی نام فیلم دیگری با بازی رضا عطاران است که در اردیبهشت امسال تصویربرداری آن به پایان رسید. فیلمی که به نظر می‌رسد عطاران در آن نقش جدی ایفا می‌کند. حجازی پیش‌تر در گفت‌وگویی با ایسنا درباره حضور عطاران در اثر جدیدش گفته بود: «فکر می‌کنم عطاران در این فیلم نقش تازه‌ای را تجربه کرده است.» آخرین حضور عطاران در نقش جدی به فیلم «دهلیز» برمی‌گردد که بسیار مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت.

عطاران فیلم‌سینمایی کمدی «انفرادی» را نیز آماده نمایش دارد. این اثر به کارگردانی مسعود اطیابی سال گذشته جلوی دوربین رفت. سازندگان این اثر تصمیمی برای اکران آنلاین این فیلم ندارند و منتظر بهبود اوضاع کشور و سینما‌ها هستند.

اما آنچه که شاید برای طرف‌داران این بازیگر از حضور او در فیلم‌های سینمایی متفاوت جذاب‌تر باشد، بازگشتش به دنیای سریال‌سازی است. عطاران آخرین‌بار ۱۲ سال پیش سریال «بزنگاه» را برای تلویزیون ساخت و بعد از آن دیگر همکاری با رسانه ملی نداشت. اما اکنون با رونق گرفتن شبکه نمایش‌خانگی او نیز قصد دارد سریالی را جلوی دوربین ببرد. خبر ساخت این مجموعه در برنامه کافه‌آپارات اعلام شد، ولی هنوز جزئیاتی درباره زمان ساخت یا عوامل آن رسانه‌ای نشده‌است.


پروژه جدید ۲ بازیگر مشهدی سریال «دل»

 

بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی

 
ساره بیات که در سال‌های اخیر حضور پررنگی در آثار منوچهر هادی داشته این روز‌ها نیز درحال بازی در سریال «گیسو» اثر جدید این کارگردان است. این مجموعه ادامه سریال «عاشقانه» است که سال ۹۶ در شبکه نمایش‌خانگی توزیع شد. بیات و هادی به تازگی در سریال «دل» با یکدیگر همکاری کرده‌بودند. فعلا از حضور بیات در هیچ فیلم‌ سینمایی خبری منتشر نشده ‌است و او تنها «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد، کارگردان مشهدی را آماده اکران دارد. این فیلم که داستانش به قتل‌های زنجیره‌ای دهه ۷۰ برمی‌گردد سال گذشته جلوی دوربین رفته و به‌تازگی نیز پروانه نمایش آن صادر شده‌است.

حامد بهداد، دیگر هنرمند مشهدی که هم‌بازی ساره‌بیات در سریال «دل» بود، (این تجربه همکاری منتج به انتقادات بسیاری از سوی منتقدان و کاربران فضای مجازی به آنان شد) را به‌تازگی در پروژه جدیدی جلوی دوربین نرفته‌است. اما دو خبر که هنوز صحت آن‌ها تأیید نشده درباره فعالیت‌های جدید او منتشر شده‌است. یکی از رسانه‌ها از قطعی شدن حضور بهداد در سریال شبکه نمایش‌خانگی «مرداب» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته خبر داده‌است. بهداد پیش از این در فیلم‌سینمایی «خانه دختر» با این تهیه‌کننده و کارگردان همکاری کرده ‌بود.
 
همچنین گفته شده سحر دولتشاهی دیگر بازیگر این مجموعه خواهد بود. همچنین خبرگزای صبا از احتمال حضور بهداد در فیلم محمدامین کریم‌پور چهره آشنای اینستاگرام خبر داده‌است. براساس این خبر با بهداد صحبت‌هایی برای حضور در «حکم تجدیدنظر» شده، ولی هنوز توافق نهایی صورت نگرفته‌است. بهداد فیلم‌سینمایی «گیجگاه» را نیز آماده اکران دارد. این اثر را عادل تبریزی که او نیز از سینماگران مشهدی است کارگردانی کرده‌است. باران کوثری، جمشید هاشم‌پور و سروش صحت از دیگر بازیگران این اثر هستند. تبریزی بعد از «گیجگاه» سریال پلیسی «مسلوب» را نیز ساخته که قرار است به‌زودی روی آنتن تلویزیون برود.


رضا کیانیان و تجربه‌ای دیگر در نمایش‌خانگی

 

بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی

رضا کیانیان در فیلم «دست‌انداز»
 
 
رضا کیانیان این روز‌ها برای بازی در یک سریال شبکه نمایش‌خانگی جلوی دوربین رفته‌ است. سریالی به نام «سیاوش» به کارگردانی سروش محمدزاده سینماگر مشهدی که تولیدش در سکوت خبری پیش می‌رود. محمدزاده که پیش‌تر فیلم‌سینمایی «چهارشنبه» را جلوی دوربین برده‌ بود برای نخستین تجربه‌اش در شبکه نمایش‌خانگی علاوه بر کیانیان با میلاد کی‌مرام و امیر جعفری همکاری کرده‌است. کیانیان پیش از این با سریال‌های «شهرزاد»، «شاهگوش» و «قلب یخی ۳» در شبکه نمایش‌خانگی حضور داشته است.
 
او علاوه بر «سیاوش»، در فیلم‌سینمایی «مجوز خروج» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده نیز به ایفای نقش خواهد پرداخت. هنوز جزئیاتی درباره داستان این فیلم منتشر نشده‌است.

کیانیان فیلم «دست‌انداز» ساخته کمال تبریزی را که سال گذشته جلوی دوربین رفت نیز آماده اکران دارد. سعید توکلی از هنرمندان تئاتر مشهد که در روز‌های گذشته با تئاتر «عشق روز‌های کرونا» به کارگردانی محمد رحمانیان در تهران روی صحنه رفته ‌بود، دیگر بازیگر «دست‌انداز» است.


فعالیت خانواده سهیلی‌

 

بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی

 

سعید سهیلی به‌تازگی تولید فیلم «گشت ۳» را با بازی پسرش ساعد سهیلی و دیگر هنرمندانی، چون پولاد کیمیایی، امیر جعفری و بهنام بانی به پایان رسانده‌است. فیلمی که بخشی از داستانش قرار بود در مشهد جلوی دوربین برود، اما به دلیل صادر نشدن مجوز‌های لازم این اتفاق رخ نداد. گفته شده داستان «گشت ۳» درباره موسیقی خیابانی و برگزاری کنسرت است.
 
 
بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی
 

ساعد سهیلی علاوه بر این فیلم، «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان را آماده اکران دارد. او در این فیلم که به ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی می‌پردازد، نقش عبدالمالک را ایفا می‌کند. این اثر سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوبی هم روبه‌رو شد. سینا مهراد دیگر عضو خانواده سهیلی نیز این روز‌ها با سریال «آقازاده» مهمان خانواده مخاطبان است.
 
بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی
 
زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند
 

امیراطهر سهیلی هم فیلم‌سینمایی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» را آماده اکران دارد. این فیلم با بازی لعیا زنگنه در چند جشنواره بین‌المللی به نمایش درآمده و یک درام عاشقانه است.


همکاری کارگردان و تهیه‌کننده مشهدی در یک سریال

 

بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی

 

سیاوش حقیقی تهیه‌کننده مشهدی، فیلم‌سینمایی «خون خدا» به کارگردانی مرتضی علی‌عباس میرزایی را آماده اکران دارد. رضا اخلاقی‌راد که او نیز اهل مشهد است در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد. این فیلم که داستانش در دهه اول محرم و روز عاشورا می‌گذرد بنا به گفته حقیقی قرار بود در محرم امسال روی پرده برود و بعد از آن نیز به صورت آنلاین اکران شود. اما این اتفاق رخ نداد و هنوز نیز زمان اکران جدیدش مشخص نشده‌است.
 
این تهیه‌کننده همچنین چندی پیش در گفتگو با خبرگزاری مهر، از ساخت سریالی با موضوع شهدای غواص لشکر ۲۱ امام رضا (ع) خراسان و نقش آن‌ها در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ به نام «ترنی به سوی اروند» خبر داده‌بود. کارگردانی این اثر که در ۱۵ قسمت ساخته می‌شود بر عهده هادی حاجتمند، دیگر سینماگر مشهدی است. حاجتمند هم‌اکنون فیلم‌سینمایی «مدیترانه» با بازی مهراوه شریفی‌نیا و پوریا پورسرخ را نیز آماده اکران دارد. این فیلم محصول سال ۱۳۹۷ است.


ارجمند و همکاری دوباره با ده‌نمکی

 

بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی

 

برزو ارجمند این روز‌ها در حال بازی در سریال «دادستان»، جدیدترین اثر مسعود ده‌نمکی است. این دو پیش از این نیز در دو فیلم‌سینمایی «معراجی‌ها»، و «زندانی‌ها» با یکدیگر همکاری کرده‌بودند. ارجمند به‌تازگی نیز بازی در فیلم «شبانه‌های ورونیکا» اثر مهدی صاحبی را به پایان رسانده است. فیلمی که روایتگر ماجرا‌های دختری خبرنگار در ایران، عراق و فرانسه است که قصد دارد تریبون مردم باشد. ارجمند فیلم کمدی «انفرادی» و اثر کودک و نوجوان «بازیوو» را نیز آماده نمایش دارد. «بازیوو» که تهیه‌کنندگی‌اش بر عهده غلام رضا موسوی، سینماگر مشهدی است، پیش از شیوع کرونا قرار بود در نوروز ۹۹ روی پرده سینما‌های کشور برود. موسوی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها را که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته رونمایی شد نیز در صف اکران دارد.


فعالیت‌هایی که تحت‌تأثیر کرونا قرار گرفت

 

بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی

«روز بلوا»

 

بهروز شعیبی کارگردان و بازیگر مشهدی در اواخر سال گذشته و پیش از شیوع کرونا در سریال «می‌جان» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده جلوی دوربین رفته بود. این مجموعه برای پخش در ماه رمضان ۹۹ آماده می‌شد، اما با شیوع کرونا تصویربرداری‌اش متوقف شد و به پخش نرسید. شعیبی علاوه بر این سریال چهارمین ساخته سینمایی‌اش با نام «روز بلوا» را آماده اکران دارد. داریوش ارجمند یکی از بازیگران این فیلم‌سینمایی است.
 
 
بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی
 
«رمانتیسم عماد و طوبا»
 

از فعالیت‌های دیگر بازیگران مشهدی می‌توان به تولید فیلم‌سینمایی مهدی و کاوه صباغ‌زاده به نام «رمانتیسم عماد و طوبا» اشاره کرد. مهدی صباغ‌زاده که تهیه‌کننده این اثر است چندی پیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی «رمانتیسم عماد و طوبا»، توضیح داده‌بود: این فیلم در آخرین روز‌های مراحل فنی قرار دارد. اما در این وضعیت سینما و شیوع کرونا، فیلم را اکران نمی‌کنیم و منتظر شرایط مناسب می‌مانیم.


ساخت ۲ سریال در مشهد

 

بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی

 

مهران احمدی نیز در روز‌های شیوع کرونا نسبتا پرکار بوده‌ است. او برای بازی در فیلم‌سینمایی «کوسه» جدیدترین ساخته علی عطشانی جلوی دوربین رفت که در نیمه مرداد تصویربرداری‌اش به پایان رسید. احمدی همچنین در این ایام حضور در یک فیلم تلویزیونی به نام «وانتافه» را پذیرفته‌است. این فیلم به کارگردانی محمدحسین امانی یک طنز اجتماعی است که نگاهی به مشکلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر دارد. «سگبند» نیز ساخته جدید احمدی است که سال گذشته جلوی دوربین رفت، این اثر به همراه دو فیلم‌سینمایی «من می‌ترسم» و «بی‌صدا حلزون» با بازی او هم‌اکنون آماده نمایش است.
 
 
بازخوانی فعالیت بازیگران و سینماگران خراسانی در روزگار کرونایی
 

علی مسعودی دیگر بازیگر کمدی مشهدی، این روز‌ها درحال تدارک ساخت سریالی به نام «نوروزرنگی» برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ است. این اثر بعد از ماه صفر در مشهد فیلم‌برداری خواهد شد و برخی از بازیگران بومی نیز در آن جلوی دوربین خواهند رفت.

حسن آخوندپور، نیز قرار است به‌زودی سریالی با نام «تقدیر» را در مشهد جلوی دوربین ببرد. این سریال درامی عاشقانه درباره انقلاب است که در سال‌های ۵۴ تا ۵۸ رخ می‌دهد و در ادامه به زمان حال می‌رسد. آخوندپور این سریال را برای پخش در بهمن سال ۱۴۰۰ از شبکه یک آماده می‌کند.


آماده برای پروژه‌های جدید

برخی از هنرمندان خراسانی مانند فریدون جیرانی و نیما جاویدی برای آثار جدیدشان در این ایام مجوز ساخت گرفته‌اند، اما هنوز از شروع مراحل تولید فیلم‌هایشان خبری منتشر نشده‌است. اثر جدید جیرانی «می‌خواهم سالم زندگی کنم» و فیلم تازه جاویدی «قلعه» نام دارد.
 

کاظم ملایی دیگر کارگردان خراسانی در تدارک برای اکران مناسب آخرین ساخته‌اش، «گورکن» است. تولید این فیلم به سال گذشته برمی‌گردد. علی قوی‌تن نیز فیلم «رویای سهراب» که به زندگی سهراب سپهری می‌پردازد را آماده اکران دارد او همچنین اثر جدیدش «آرزوی زیبا» را برای حضور در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیرخانه این رویداد ارائه کرده‌است.

دو بازیگر مشهدی نیز به‌زودی در قاب تلویزیون و سینما دیده خواهند شد. هنگامه قاضیانی که هنوز خبری درباره پروژه‌های جدیدش منتشر نشده‌است از ۱۶‌مهر با فیلم «ساز‌های ناکوک» به سینما‌ها می‌آید. فیلمی که در پاییز و زمستان ۹۸ جلوی دوربین رفته‌است و قصه دوخواهر را روایت می‌کند.

هدایت هاشمی نیز سریال مناسبتی «نجلا» را اکنون روی آنتن برده است. فیلم‌سینمایی «پدران» هم با بازی او آماده اکران است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->