علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

پاک کردن نام شوهر از شناسنامه بعد از طلاق

  • کد خبر: ۵۳۱۰
  • ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
پاک کردن نام شوهر از شناسنامه بعد از طلاق
پاسخ سؤالات خود را از قضات دادگستری، وکلا و کارشناسان حقوقی دریافت کنید

پیامک:
۳۰۰۰۷۲۸۹
تلفن:
۵-۳۷۲۸۸۸۸۱-۰۵۱
پیام رسان:
۰۹۱۵۴۲۹۴۵۸۰
شهروندان گرامی با هدف پیگیری دقیق و سریع مسائل مطرح شده، لطفا آدرس و اطلاعات کاملی در اختیار ما قرار دهید.

 

راحله حسین‌زاده - در سال‌های اخیر به موجب گسترش طلاق، این پدیده به یک معضل اجتماعی تبدیل شده که بنیان خانواده را متزلزل کرده است و شاهد افزایش روزافزون مراجعه‌کنندگان طلاق به دادگاه خانواده هستیم، همین امر باعث شده است تا موضوع طلاق یکی از سؤالات متداول مردم از کارشناسان حقوقی باشد. در همین راستا حسن سعیدی، وکیل پایه یک دادگستری به سؤالات حقوقی شهروندان با موضوع طلاق پاسخ داده که در ادامه آمده است.

477...0933// آیا بعد از طلاق زن می‌تواند نام همسر سابقش را از شناسنامه خود پاک کند؟ در چه صورتی این شرایط برای هر دو طرف فراهم می‌شود؟
طبق ماده 33 قانون ثبت احوال در صورتی که زوجه دوشیزه باشد با حکم دادگاه یا اخذ گواهی پزشک قانونی این امکان برای یک خانم فراهم خواهد شد که با اخذ شناسنامه المثنی اسم همسر از شناسنامه زن پاک ‌شود. اما اگر زوجه دوشیزه نباشد، فقط در صورتی می‌توان نام همسر اول را حذف کرد که ازدواج دوم فرد به ثبت رسیده باشد.
209....0915// آیا شخص هنگام طلاق می‌تواند ملکی که به نام همسر خود کرده است را پس بگیرد؟
خیر، زیرا ملکی که به زوجه انتقال یافته است در قالب عقد و قرارداد جدا بوده و به محض وقوع قرارداد مالکیت به زن انتقال می‌یابد و مرد نمی‌تواند آن را بعد از طلاق از همسرش پس بگیرد.
649...0938// در صورتی که شخصی حکم طلاق توافقی را گرفته باشد تا چند ماه می‌تواند آن را اجرا کرده و طلاق را ثبت کند؟
طبق ماده 34 قانون حمایت خانواده، فرد از تاریخ ابلاغ رأی قطعی 3 ماه مهلت دارد که به دفتر‌خانه رسمی طلاق مراجعه کند. اگر در این مدت گواهی یا حکم دادگاه را ارائه نکند گواهی یا حکم صادره از درجه اعتبار ساقط می‌شود.
286....0915// اگر مردی وکالت بلاعزل طلاق به همسرش بدهد، آیا زن می‌تواند به وسیله آن وکالتنامه از شوهر خود طلاق بگیرد؟
در این مورد زن می‌تواند طبق این وکالتنامه از طرف شوهرش یک وکیل دادگستری گرفته و به صورت واسطه و بدون حضور شوهر و صرفا با وکیل، حکم طلاق خود را بگیرد و نیازی به حضور شوهر در دادگاه و دفترخانه نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->