سرخط خبرها

سوله بحران برای روزهای حادثه و پیک زائر آماده است

  • کد خبر: ۵۳۳۰
  • ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
سوله بحران برای روزهای حادثه و پیک زائر آماده است
آمادگی شهرداری منطقه ثامن برای روزهای شلوغ مشهد در دهه آخر صفر

ملک خانی
خبرنگار شهرآرا محله

متمرکز شدن بیشتر واحدهای اقامتی، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای شهر مشهد، حضور و همچنین سکونت موقت میلیون‌ها زائر در منطقه ثامن، وجود پایگاه و ساختمان‌های مدیریت بحران در این محدوده را بیشتر از سایر مناطق مشهد مهم می‌کند. منطقه ثامن پایگاه مدیریت بحران ندارد، اما از سوله‌ای در خیابان وحدت به عنوان انبار مدیریت بحران استفاده می‌کند. این سوله برای ایام پیک در مشهد تجهیز شده است و ظرفیت هزار نفری دارد.

 

یک سوله برای منطقه پرتردد زائر
زمانی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن در این‌باره می‌گوید: سوله مدیریت بحران شهرداری منطقه ثامن در خیابان وحدت واقع شده و برای حوادث غیرمترقبه و همچنین ایام پیک زائر در مشهد به وسایل و کپسول آتش نشانی، پمپ‌های تخلیه آب، پتو، چادر، زیرانداز و موارد دیگر مجهز شده است.
وی می‌افزاید: در مواقع اضطراری اقدامات و فوریت‌های پزشکی نیز در این سوله انجام می‌شود. به طور مثال در سال96 که زلزله باعث ترس و نگرانی شمار زیادی از مردم شده بود، 200چادر در این سوله برپا شد و بیش از هزار نفر در آن اسکان داده شدند.

 

تشکیل پایگاه مرکزی مدیریت بحران مشهد در منطقه ثامن
چندی پیش رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد در دیدار با شهردار منطقه ثامن، تشکیل پایگاه مرکزی مدیریت بحران مشهد در این منطقه را با توجه به موقعیت راهبردی منطقه ثامن که قلب مناطق شهری به شمار می‌رود را بسیار ضروری دانست.
زمانی در همین رابطه می‌گوید: بحث احداث مرکز مدیریت بحران شهرداری مشهد در منطقه ثامن به تصویب رسیده و به دنبال جانمایی مکانی مناسب برای احداث و تجهیز این مرکز در منطقه ثامن هستیم.
وی ادامه می‌دهد: با توجه به موقعیت راهبردی این منطقه شهری در قلب شهر مشهد، مجموعه مدیریت شهری مشهد تصمیم گرفت که پایگاه مرکزی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری را در منطقه ثامن بنا کند؛ که به زودی انجام خواهدشد.
وی اظهار می‌کند: منطقه ثامن به دلیل قرار داشتن بارگاه امام مهربانی‌ها در جغرافیای آن، کانون توجه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی و از طرفی یکی از نقاط حساس تردد و ترافیکی هسته مرکزی شهر مشهد است و از این رو موضوع استقرار مرکز مدیریت و پیشگیری از بحران شهر مشهد در این منطقه مهم است.
زمانی اظهار امیدواری می‌کند که با جانمایی مکانی مناسب در این منطقه و با هماهنگی و همکاری خوب شهرداری منطقه ثامن، هرچه سریع‌تر کار احداث و تجهیز این مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در منطقه آغاز شود.

 

برگزاری دوره‌های آموزشی برای هتل‌داران و مدیران واحد‌های اقامتی
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای هتل‌داران و مدیران واحدهای اقامتی خبر می‌دهد و می‌گوید: بیشترین واحدهای اقامتی، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای مشهد در منطقه ثامن متمرکز شده‌اند و بر همین اساس ضمن اعلام آمادگی نعمتی، شهردار منطقه، در صورت موافقت و همکاری مجموعه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری مشهد، از طریق گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری منطقه ثامن، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را برای مدیران و کارکنان این مجموعه‌ها در راستای ارتقای ضریب ایمنی در ارائه خدمات به زائران بارگاه منور رضوی داشته باشیم.

 

طرح «دوام ثامن»
چند سال پیش، طرحی در منطقه ثامن با عنوان طرح دوام ثامن برگزار شد. زمانی در این خصوص هم اشاره‌ای به گذشته می‌کند و توضیح‌ می‌دهد: چند سال گذشته طرح دوام ثامن با حضور نمایندگان پلیس راهور، نیروی انتظامی، سازمان آتش‌‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری در منطقه ثامن برگزار شد؛ که افراد در این طرح آموزش‌های لازم را با هدف اینکه در درجه اول خودشان، و سپس خانواده و دیگران را از حوادث نجات دهند، داده شد.
وی می‌افزاید: در این دوره هر شهروند 8ساعت در زمینه اطفای حریق و شیوه های استاندارد و شناسایی خاموش کننده‌های آتش در 4سرفصل تخصصی آموزش دید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->