شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پویش کمک به کارگران زن مهاجر

  • کد خبر: ۵۳۳۳۰
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
پویش کمک به کارگران زن مهاجر
هدی جاودانی - مترجم
حدود ۲۱ سال قبل، پاسیتا فورتین، دختر جوان فیلیپینی، تصمیم می‌گیرد به حرفه مددکاری اجتماعی روی بیاورد. او می‌گوید که بیشتر مردم تصور درستی از این حرفه ندارند. مددکاری اجتماعی، علاوه بر آنکه رشته تحصیلی دانشگاهی خود را دارد، هنر و علم کمک به افراد، خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع است، به‌ویژه آن‌هایی که آسیب‌پذیرترند و به حاشیه رانده شده‌اند. فورتین با انتخاب مددکاری اجتماعی، سعی دارد ارزش‌های انسانی را بهتر بشناسد و براساس آن به تحولات فردی و اجتماعی کمک کند.
 
در هنگامه همه‌گیری ویروس، مددکاران اجتماعی نیز درکنار پرستاران و پزشکان و کارکنان حوزه سلامت، در خط مقدم قرار دارند. فورتین می‌گوید که در این بازه، به زنان کمک می‌کنند در موقعیت سوءاستفاده قرار نگیرند و به خدمات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. قرنطینه‌ها بسیاری از زنان از جمله زنان کارگر مهاجر فیلیپین را بیش از قبل در معرض خطر خشونت خانگی قرار داده است. محدودیت رفت‌وآمد و نبود وسایل حمل‌ونقل عمومی هم‌چنین باعث شده است زنان به‌آسانی نتوانند وضعیت خود را گزارش و پناهگاهی امن پیدا کنند.
 
کارگران زن مهاجر فیلیپینی به‌واسطه قطع ارتباطشان با نهاد‌های پشتیبان، از جمله اقشاری هستند که بیشترین آسیب را از بحران کرونا متحمل شده‌اند. قرنطینه‌های سراسر دنیا زنان مهاجری را که به کارگری در خانه‌ها استخدام می‌شوند بیشتر در معرض سوء‌استفاده کارفرمایانشان قرار داده است. بسیاری از آن‌ها وادار شده‌اند ساعات اضافه‌تری کار کنند یا حتی بدون آنکه حق‌الزحمه‌ای دریافت کنند اخراج شده‌اند.
 
برخی از این کارگران مهاجر، در مراکز قرنطینه و کمپ‌های پناهندگی، در غیاب تجهیزات مناسب و کافی به سر می‌برند. آن‌ها به دلیل بدهی‌ها، پرداختی‌های کم و گاه‌و‌بیگاه، معیشت دشوار و نداشتن هیچ‌گونه چشم‌اندازی برای بهبود شرایط در آینده، اغلب به اختلالات افسردگی و اضطراب دچار می‌شوند. خودکشی چند کارگر زن مهاجر فیلیپینی در لبنان، کویت و دیگر کشور‌ها نشان می‌دهد همه‌گیری چگونه سلامت روان این افراد را تحت تأثیر قرار داده است.
 
به دنبال این شرایط، فورتین و چند نفر از دوستان مددکارش با هدف توانمندسازی و تأمین امنیت زنان در فرایند مهاجرت، پویشی راه انداخته‌اند که در آن گروهی روان‌شناس به زنان مهاجر کارگر فیلیپینی کمک می‌کنند. این پویش با همکاری با نهاد‌های مردمی و دولتی، دسترسی به نهاد‌های مربوط برای مقابله با خشونت‌های مبتنی برجنسیت را برای این زنان فراهم کرده است. هم‌چنین حمایت‌های روان‌شناختی، عاطفی، عملی، مشاوره‌های آنلاین، دسترسی به خدمات اجتماعی، پلیس و کمک‌های قانونی و اقتصادی از دیگر اقدامات این پویش است.
 
این پویش، اکنون در حال کمک به زن ۲۵ ساله‌ای است که در دبی به کارگری در خانه‌ها اشتغال داشته است. کارفرمای این زن، او را مورد سوءاستفاده قرار داده، اموال شخصی اش را مصادره و درنهایت اخراجش کرده است. حالا او با کمک‌های عاطفی و مالی فورتین و دوستانش در حال بازگشت به خانه‌اش، در شمال فیلیپین است.
 
فورتین و دوستانش در تلاش هستند، به گونه‌ای به این زنان کمک کنند که بتوانند گزینه بازگشت به خانه را نیز در چشم‌انداز آینده خود ببینند. این پویش در واقع کارگران مهاجر فیلیپینی در سراسر دنیا را جامعه هدف خود قرار داده و تاکنون در چند کشور امارات، عربستان، کویت و لبنان به چندین مهاجر کمک کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->