نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟
سرخط خبرها

هنرمند افغانستانی با ۲۰ هزار قطعه سنگ پرتره حاج قاسم را طراحی کرد + عکس

  • کد خبر: ۵۳۵۷۵
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
هنرمند افغانستانی با ۲۰ هزار قطعه سنگ پرتره حاج قاسم را طراحی کرد + عکس
اسماعیل جوان مهاجر افغانستانی و همسرش شش ماه برای ساخت تابلوی پرتره حاج قاسم با استفاده از ۲۰ هزار قطعه سنگ وقت گذاشتند. اما هیچ سازمان و نهادی از اثر هنری آن‌ها حمایت نکرده است. آن‌ها دوست دارند این اثر در مکان مناسبی نصب شود.
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ سید اسماعیل علوی از مهاجران افغانستانی ساکن ایران است که سال ۷۴ در مشهد به دنیا آمده و سال‌ها است در محله گلشهر زندگی می‌کند.
 
او از پانزده سالگی در کنار کارگری، کار‌های هنری انجام داده است، او حالا استاد سنگ کاری ساختمان است و به تازگی ازدواج کرده.
 
این جوان مهاجر افغانستانی در کنار سنگ کاری ساختمان با چوب و سنگ، کار‌های هنری انجام می‌دهد، از سه سال قبل پروژه تصویر سازی با سنگ را در ذهن داشته تا اینکه حاج قاسم به شهادت می‌رسد. با تازه عروسش مشورت می‌کند، خیلی زود تمام فرش‌های منزل جمع می‌شود و منزل این زوج جوان می‌شود، کارگاه هنری.
 
پروژه طراحی چهره حاج قاسم آغاز می‌شود، او روز‌ها در ساختمان کار می‌کند و همزمان قطعات سنگ به تفکیک رنگ و جنس و با توجه به عکس انتخابی از چهره حاج قاسم انتخاب می‌کند، در محل کار برش می‌زند و شب‌ها به منزل می‌آورد.
 
به گفته اسماعیل در این تابلو ۲۰ هزار قطعه سنگ از ۱۵ نوع سنگ متفاوت استفاده شده است.
 
اسماعیل و همسرش هر شب با هم بخشی از تصویر را می‌سازند، پروژه با کندی پیش می‌رود، ولی عزم آن‌ها برای تکمیل پروژه جزم است و با شوق زیادی برای تکمیل تابلو تصویرسازی شده حاج قاسم کار می‌کنند.
 
پس از شش ماه بالاخره کار تصویر حاج قاسم با قطعات کوچک سنگ به پایان می‌رسد، قطعات را در تعداد مشخص به‌هم می‌چسبانند و در یک قاب آهنین قرار می‌دهند.
 
اسماعیل در رابطه با استقبال سازمان‌ها و نهاد‌ها از ایده‌اش می‌گوید: تصویر کار نهایی را به مراکز مختلف فرهنگی و دولتی بردم، چند نفری هم آمده‌اند، دیده‌اند و رفته‌اند.
 
اثر چند ماه روی قاب می‌ماند. کنایه‌ها شروع می‌شود (اگر تصویر یک خواننده را کار می‌کردی، اگر عکس سفارشی میزدی، الان... اگر شش ماه کارگری می‌کردی الان...) و حرف‌هایی از این دست، اما اسماعیل یک مهاجر افغانستانی است و به طعنه شنیدن عادت دارد.
 
اسماعیل و همسرش آرزو دارند، پرتره حاج قاسم در مکان مناسبی نصب شود.
 
برای تماشای عکس‌ها در سایز بزرگتر و کیفیت بهتر بر روی آن کلیک کنید
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->