سرخط خبرها

مرد همه فن حریف محله مجیدیه!

  • کد خبر: ۵۳۶۳۲
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
مرد همه فن حریف محله مجیدیه!
از حضور در ریاست اداره اوقاف و امورخیریه چناران تا ریاست هیئت کونگ فوی استان و شورای اجتماعی محله
حسین برادران فر | شهرآرانیوز؛ بچه محله سعدآباد مشهد و متولد سال ۱۳۳۹ است. مدرک دیپلم خود را در دبیرستان بازرگانی واقع در خیابان عشرت آباد دریافت کرده و بعد از آن در اداره اوقاف و امور خیریه مشهد شروع به کار می‌کند. وی بعد از ۲۵ سال و اندی تلاش برای حفظ و صیانت از اراضی وقفی و توسعه بقاع متبرکه، به عنوان رئیس هیئت کنگ‌فو استان انتخاب شده و ۶ سال هم دراین سمت انجام وظیفه می‌کند. وی ۵ سالی است ساکن محله مجیدیه است و از سال گذشته به عنوان عضو و رئیس شورای اجتماعی محله مجیدیه فعال است.
به قول خودش تو این اوضاع کرونا، یک پایش در خانه است و پای دیگرش در شهرداری، به اهالی قول داده هرکاری از دستش برمی آید انجام دهد.

 

مقابله با زمین خواران اراضی موقوفه

مدرس نیا با بیان اینکه از سال ۱۳۶۳ و بعد از دریافت مدرک دیپلم در اداره اوقاف و امور خیریه مشهد استخدام شده است، تصریح کرد: وظیفه اصلی اداره اوقاف و امورخیریه، رسیدگی به وضعیت اراضی، صیانت و نگهداری املاک اوقافی در برابر افراد سودجو و زمین خواران، اداره امور اماکن مذهبی اسلامی، اداره امور موسسات و انجمن‌های خیریه‌ای که از طرف دولت یا سایر ارگان‌های ذیصلاح محول شده یا بشود، تبلیغ و نشر معارف اسلامی و اداره و نظارت بر اثلال باقیه، محبوسات، نذورات، صدقات و هر مالی که غیر از عنوان وقف برای امور عام المنفعه و خیریه اختصاص یافته درحیطه نظارت و وظایف اداره اوقاف است.
 
وی در ادامه گفت: کار در اداره اوقاف را بسیار دوست داشتم، از همان ابتدای شروع کار در انجام امور محوله بسیار جدی و کوشا بودم به طوری که بعد از چند سال خدمت، پله‌های ترقی را طی کرده و از سال ۱۳۷۵ به عنوان ریاست اداره اوقاف شهرستان چناران انجام وظیفه کردم.

 

آزادسازی اراضی محسن آباد در چناران

مدرس نیا توضیح می‌دهد:۹۸ درصد موقوفات شهرستان چناران کشاورزی است که متأسفانه در برخی موقوفات کشاورزی چناران، تغییر کاربری شده که از نظر شرعی و قانونی مورد اشکال است. یکی از این موقوفات، مربوط می‌شود به «روستای محسن آباد» از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران که شش دانگ آن وقفی بود، اما به طور غیرقانونی تغییرکاربری، تفکیک و در قطعات کوچک‌تر به فروش رسیده بود.
 
رئیس اسبق اداره اوقاف چناران تصریح می‌کند: در آغاز شروع به فعالیت در شهرستان چناران، موقوفه روستای محسن آباد، از طریق مراجع قضایی پیگیری و به اداره اوقاف شهرستان بازگردانده شد. البته کار راحتی نبود، زمین خواران انسان‌های بی رحمی هستند و ابتدا از طریق تهدید خانواده و بعد‌ها با پیشنهاد رشوه چندمیلیونی در دهه ۷۰ سعی داشتند من را از مسیری که در پیش گرفتم، منصرف کنند.

 

بهسازی بقاع متبرکه

مرتضی مدرس نیا به بهسازی فضای بقاع متبرکه در دوران خدمت در اداره اوقاف اشاره کرد و گفت: امامزاده گنبدخشتی، امامزاده یاسر و ناصر (ع)، خواجه اباصلت، امامزاده ابراهیم (ع) و امامزاده عبدا... سرآسیاب از جمله بقاع متبرکه‌ای است که در زمان ریاست من در اداره اوقاف و امور خیریه چناران، طرقبه و احمدآباد، عملیات بهسازی محوطه، تعمیر و یا تعویض ضریح، توسعه فضای زیارتی و استراحتی و ... انجام شد.
 
ساکن محله مجیدیه، با اشاره بر نقش و جایگاه ممتاز امامزادگان و زیارت بقاع متبرکه به عنوان مراکز ترویج ارزش‌های دینی و مذهبی، بیان کرد: تبیین و گسترش فضائل و مناقب اهل بیت (ع)، آشنایی با سیره و روش معصومین (ع) و امامزادگان به‌ویژه در بین نسل جوان، تکریم مقام شامخ امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه از وظایف خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه است که در انجام آن کوشش‌های زیادی صورت گرفت.
 
مرتضی مدرس نیا اضافه کرد: بعد از سال‌های خدمت در چناران، از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۸۲ به عنوان رئیس اداره اوقاف تبادکان انجام وظیفه کردم، همچنین بعد‌ها به شهرستان‌های تایباد، طرقبه و بخش احمدآباد در مشهد منتقل شده و سرانجام بعد از ۲۵ سال و ۶ ماه خدمت در سال ۱۳۸۸ از اداره اوقاف بازنشسته شدم.
ریاست هیئت کونگ فوی استان
 
ساکن محله مجیدیه در ادامه فعالیت‌های حرفه‌ای خود در هیئت کونگ‌فوی استان خدمت کرده است، وی دراین باره توضیح داد: یکی از دلایل بازنشستگی زودهنگام در اداره اوقاف و امورخیریه، شرکت در انتخابات ریاست هیئت کونگ‌فوی استان بود، چراکه دوشغله بودن ممنوع است و من با حضور در ریاست هیئت کونگ‌فو، رسما دوشغله می‌شدم، اما باوجود اینکه هیچ سابقه حرفه‌ای در زمینه ورزش نداشتم، با این حال به عنوان رئیس هیئت کنگ فوی استان انتخاب و به مدت ۶ سال در این سمت خدمت کردم.
 
مدرس نیا درباره حضور در ریاست هیئت کونگ فوی استان تصریح کرد: بهینه سازی و توسعه همه جانبه هنر‌های رزمی و کونگ فو در استان و توجه ویژه به ایجاد فضا‌ها و امکانات مناسب ورزشی در مناطق محروم، تلاش برای رسیدن به استاندارد‌های جهانی، حضور در رقابت‌های داخلی و تسهیل در اعزام‌های برون مرزی و اعطای حق و حقوق ورزشکاران از جمله رویکرد‌ها و اهداف ما برای گسترش ورزش رزمی کونگ فو بود که دراین راه قدم‌های استواری برداشته شد.

 

ریاست شورای اجتماعی محله مجیدیه

ساکن محله مجیدیه با اشاره به اینکه از سال گذشته به عنوان عضو و رئیس شورای اجتماعی محله مجیدیه از طرف مردم انتخاب شده است، افزود: خدمت به مردم در هر پست و سمتی، حتی اگر همانند شورای اجتماعی محله، افتخاری باشد برای من ارزشمند است.
وی ابراز کرد: آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی، احداث روزبازار میوه و تره بار، حل معضل اراضی بزرگ مقیاس رها شده، حل معضل ناامنی محلات، تعمیر و بهسازی پیاده‌رو‌ها و بهسازی بوستان نیلوفر از مهم‌ترین فعالیت‌های شورای اجتماعی محله مجیدیه است.
 
مرتضی مدرس نیا با بیان اینکه مراحل بهسازی بوستان نیلوفر شامل گسترش امنیت، افزایش فضای سبز، احداث فضای بازی کودکان، نگهبانی، تجهیز لوازم ورزشی، آبخوری و سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولان در قالب طرح «محله ما» درحال انجام است، گفت: از آنجایی که مردم به ما به عنوان رابط شهروندان و شهرداری اعتماد کرده اند، هرکاری از دستم برآید دریغ نخواهم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->