زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازیگر صحنه‌های تئاتر پشت فرمان «اسنپ»

  • کد خبر: ۵۵۷۳۶
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
بازیگر صحنه‌های تئاتر پشت فرمان «اسنپ»
جلال شهبازنژاد جزو آن‌دسته افرادی است که تئاتر را با عشق و از صفر شروع کرده است. از اعضای یک گروه قدیمی به‌نام گروه تئاتر پویا است که در دهه ۸۰ تشکیل شد و از همان زمان شهبازنژاد را به‌عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان طنزپرداز می‌شناسند. او این روزها برای تامین معاش زندگی خود به عنوان راننده در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کند.
 
امیری|شهرآرانیوز، جلال شهبازنژاد جزو آن‌دسته افرادی است که تئاتر را با عشق و از صفر شروع کرده است. از اعضای یک گروه قدیمی به‌نام گروه تئاتر پویا است که در دهه ۸۰ تشکیل شد و از همان زمان شهبازنژاد را به‌عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان طنزپرداز می‌شناسند. او نویسنده آثاری از جمله «گلاریس» بوده است و در نمایش‌های زیادی بازی کرده است که «باغ وحش شیشه ای» و «ریبوت» جزو آن‌هاست. 
 

بیشتر بخوانید:
 
شهبازنژاد همچنین در کنار این‌ها به‌علت صدای رسا و علاقه‌اش به شاهنامه‌خوانی، از جمله نقال‌های فعال در مشهد هم هست. جمع این‌ها شغل و منبع درآمد شهبازنژاد را تشکیل می‌دهد، منبع درآمدش و راهی که تا پیش از کرونا به‌نحوی با استفاده از آن معاش زندگی خود و خانواده‌اش را تأمین می‌کرد. اما او هم مثل دیگر اهالی تئاتر فکرش را نمی‌کرد که روزی صحنه‌های تئاتر این‌چنین خاموش شوند. 
 
او الان به‌عنوان راننده اسنپ فعالیت می‌کند. نه از این کار ابایی دارد و نه اینکه به آن افتخار می‌کند. این همان حالت بی‌حسی و کرختی است که این روزها برای خیلی از هنرمندان آشناست.
 
 

بیشتر بخوانید:
 
می‌گوید: وضعیت معیشتی تئاتری‌ها اصلا درست نیست، سالن‌ها تعطیل است و تئاتر اجرا نمی‌شود. من شغلی غیر از تئاتر ندارم و الان با این وضع، منبع گذران زندگی‌ام تعطیل شده است.
 
شهبازنژاد می‌‌گوید، باز خوب است همین خودرو را دارم که در اسنپ کار کنم و نگران آن‌هایی است که مثل خودش کاری جز تئاتر ندارند و وسیله‌ای هم برای کارکردن زیر پایشان نیست. 
 
 او در عین حال می‌گوید که کارکردن در اسنپ از روی حس کنجکاوی هم بوده و دوست داشته است از این طریق با آدم‌ها آشنا شود و در ارتباط با آن‌ها قصه‌هایی روی کاغذ بیاورد، اما بازهم تأکید می‌کند این فقط یک بخش کوچک ماجراست و معیشت مسئله مهم هنرمندان است.
 
 

بیشتر بخوانید:
 
این مواجهه با آدم‌های مختلف، حتی کسی که در تاکسی حرفی نمی‌زند و سکوت می‌کند، از نظر شهبازنژاد می‌تواند هر کدام ایده یک نمایشنامه باشد. می‌گوید: در کل تمایل به قرارگرفتن در چنین موقعیتی دارم که بتوانم آدم‌ها و قصه‌هایشان را بشناسم، اما الان با این اوضاع تئاتر، این کار را بیشتر برای کسب درآمد در اولویت قرار داده‌ام.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->